Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh Viktora Navorského, který přijíždí do New Yorku. Netuší, že během dlouhého letu proběhl v jeho zemi vojenský převrat. Nesmí vstoupit na území USA. Bezprizorní, s pasem neexistující země, musí Viktor Navorski strávit nějakou dobu v tranzitní části Kennedyho letiště a čekat, až v jeho zemi skončí občanská válka. Týdny a měsíce jsou čím dál tím delší. Viktor pomalu objevuje labyrint terminálu - zhuštěný svět plný absurdit, velkorysosti, ctižádosti, zábavy, společenského postavení, ale i romantiky, kterou pozná s překrásnou letuškou Amelií. Pro Viktora však ještě neskončilo uvítání letištním úředníkem Frankem Dixonem, který ho bere jako poruchu v byrokratickém systému, jako problém, který nemůže vyřešit a kterého se zoufale snaží zbavit. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (831)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Viktor, Krakozie, terminál, plechovka, byrokracie a tisíc způsobů jak přežít na newyorském letišti. Já jsem sice nepostával každý den u terminálu s transparentem "Go, Viktor, go", ale jisté sympatie jsem k němu cítil. Tedy spíše z počátku, protože později bych ho zase nejraději kopal do zadnice přes oceán až do jeho fiktivní vlasti. Ten jeho důvod cesty do USA totiž pochopí asi pouze Američan a na mojí rodné hroudě všichni tři žijící jazzmani. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Terminál připomíná sladkou a reklamami vychvalovanou limonádu s lákavým obalem, kterou někdo otevře a týden nechá odloženou na stole. Je to zkrátka příliš vykalkulované a nepříliš funkční. Samozřejmě Tom Hanks a Catherine Zeta-Jones i nadále patří k těm nejsympatičtějším hercům své generace, Spielberg své řemeslo umí a určitou úroveň si film zachovává po celou dobu. Předvídatelné až běda, vlastně s výjimkou závěrečného rozuzlení, kvůli čemu vlastně Hanks podstupoval ten šílený pobyt na letišti. Pokud jsem do té doby uvažoval o třech hvězdičkách, definitivně jsem se utvrdil v nižším hodnocení. To rozuzlení je totiž, diplomaticky řečeno, naivní, do úst se mi ale vkrádá daleko expresivnější výraz. Celkový dojem je ovlivněný nevhodně zvolenou mírou stylizace a nadsázky. Vztah mezi realitou a absurditou viděného prostě skřípe. Navíc to protlačované poselství rodinných hodnot a lidské solidarity posouvá postupně Spielberg až na samou hranici kýče. Snad vůbec nejlabší počin, který jsem měl zatím možnost z jeho dílny vidět... Celkový dojem: 45 %. ()

Reklama

Tsunami_X 

všechny recenze uživatele

Sladkobolný kýč s odporně ukoktaným a špatně nalíčeným hlavním představitelem, ve kterém chce režisér rozvrhnout několik rovin, aby pak sám sobě podrazil nohy a rezignoval na něco tak neskutečně tupého, až přechází zrak. Ze sledu sitcomových a notně ubrečených scén se za jistých okolností dá poskládat celovečerní film, ovšem proč to má někdo jako Spielberg sakra zapotřebí? Další variaci na téma otec a syn bych možná ještě pochopil, bohužel přímočaré „poselství“ plné rádoby komických figurek mi uniká, stejně jako nulová a tak trochu žánrově povinná výplň většiny filmu. Vývoj psychologie postav neznámý – známý – oplakávaný a oslavovaný už raději nezmiňovat. Film, který si zaslouží smést ze stolu... ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Moc pěkná záležitost. První půle se skvostně zmateným Hanksem a s jeho lahůdkovým přízvukem je velmi vtipná a svižná, love story s letuškou (opravdu nádherná Zeta-Jones) příjemné, její neklišoidní vyústění, jdoucí proti zaběhnutým šablonám, jsem si představoval jinak a jsem rád, že mně Spielberg (potažmo scenárista) překvapil. I ten konec byl v přijatelných mezích, žádné násilné hraní na city se nekonalo (u Spilberga tak typické). A také rozhodně poklona pro realizační tým, který speciálně pro tento film postavil zcela funkční letištní halu, tady klobouk dolů. Malým překvapením pro mně byla slabá finanční odezva u amerického publika, že by hvězdné spojení Hanks-Spielberg už nebylo sázkou na jistotu? Společně s overseas tržbami se Terminal jen tak tak zaplatil....PS: Vzkaz pro golfistu: Nemáš pravdu, hochu :o) Vzhledem k tomu, že cca 50 procent tržby jde provozovatelům kin, tak při výdělku 218 mil. to dělá nějakých sto melounů pro DreamWorks, takže jak říkám - Spielberg asi moc nadšenej nebyl :o) ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Tenhle film me mile prekvapil. Spielberg se nesnazi o nejakou velkolepou podivanou, ale predvadi jednoduchej film s milym dejem. Prvni zhruba hodinka je spis takova situacni komedie, velmi vtipna a dej hezky pohodove plyne. Jenze pak do toho zacne pridavat lasku k Amelii, trochu te kritiky uradu a zahadu spojenou s plechovkou a to uz neni ono, sice dej porad hezky plyne, ale nektere sceny uz pusobi otravne. Taky je film, na to, ze ma tak jednoduchej (ale originalni) dej, strasne dlouhej. Koukal jsem a dobre se bavil a pak me napadlo se podivat na cas, s tim, ze se sice nenudim, ale precejen uz film bude nejspis koncit a zjistil jsem, ze bude trvat jeste hodinu. U nejakejch Spielbergovo filmu delku pochopim, ale tady ne. Herci jsou fakt dobry. Catherine je sice takova zbytecne roztekana, ale vypada hezky a hraje dobre. Pak tu je Stanley Tucci, kterej je jako "zaporak" fakt skvelej. A nakonec tu je uzasnej Tom Hanks, v jedny ze svejch nejlepsich hereckejch kreaci. Spielberg natocil jdnoduchej a pohodovej film, skoda, ze se ho snazi vydavat za neco vic, takze to na 5* nebude. ()

Galerie (125)

Zajímavosti (37)

  • Film s rozpočtem 60 milionů amerických dolarů se během úvodního víkendu (18. - 20. 6. 2004) s výdělkem 19 milionů dolarů vyšvihl na druhé místo v americkém žebříčku a celkově v USA vydělal 77 milionů dolarů. Celosvětově pak 218 milionů dolarů. (imro)

Související novinky

Spielberg a Hanks si našli nový projekt?

Spielberg a Hanks si našli nový projekt?

24.04.2014

Steven Spielberg stále neví, jaký bude jeho příští film. Před několika dny začal kroužit kolem historického dramatu The Kidnapping of Edgardo Mortara, teď ale jeho pozornost zaujal thriller z období… (více)

Reklama

Reklama