Režie:
Matt RuskinScénář:
Matt RuskinKamera:
Ben KutchinsHudba:
Paul Leonard-MorganHrají:
Keira Knightley, Carrie Coon, Chris Cooper, Alessandro Nivola, David Dastmalchian, Rory Cochrane, Robert John Burke, Morgan Spector, Peter Gerety (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Film Bostonský škrtič oceňovaného scenáristy a režiséra Matta Ruskina je kriminálním thrillerem o průkopnických reportérkách, které v 60. letech minulého století zveřejnily příběh proslulých vražd bostonského škrtiče. Film sleduje Lorettu McLaughlinovou, reportérku novin Record-American, která se stala první novinářkou, která spojila vraždy bostonského škrtiče. Jak si záhadný vrah vybírá další a další oběti, Loretta se pokouší pokračovat ve vyšetřování spolu s kolegyní a přítelkyní Jean Coleovou, avšak dvojice naráží na rozbujelý sexismus tehdejší doby. McLaughlinová a Coleová se přesto odvážně pouštějí do pátrání s velkým osobním rizikem a ve snaze odhalit pravdu riskují vlastní životy. (Disney+)
(více)Videa (1)
Recenze (75)
Zodiac zo second handu. Chladná žurnalisticka dráma ktorej citeľne chýbajú aspoň nejaké prvky trileru. Dej vás môže zaujímať, no pocit že sledujete film o brutálnych masových vraždách sa nedostaví. Bostonský škrtič má ponurú atmosféru a skvelú Keiru Knightley. Inak ale zaostáva. Hlavne oproti tematicky podobným kúskom. Ak chcete oddychovku na večer, no nie s úplne pohodovou zápletkou, pravdepodobne ale budete spokojný. ()
Keira Knightley si v posledních letech vybírá komorní, ambiciózní dramata, která jí prostě sluší. Každopádně by látky mohly být svěžeji a nápaditěji uchopené. Na Bostonského škrtiče jsme si totiž mohli vzpomenout i třeba za měsíc, prostě potenciál tam byl. Sériovému vrahovi jde po krku – no, sám své ženské oběti škrtil – nejen policie, ale i snaživá reportérka místních novin. Pátrání je to poměrně mdlé, ani o novinářské práci dané doby se nedozvíme nic moc zajímavého. Řemeslně je to fajn, ale jede se až příliš na jistotu, chybí atmosféra, a i tah na bránu měl být mnohem větší. Aspoň trocha toho mrazení v zádech bych uvítal. Prostě chytání vraha má být hlavně napínavé a vtahující… a tady není! ()
Pokud bych měl něco ocenit, tak je to dobová atmosféra a Carrie Coon, která mě prostě baví. Ale jinak? Jasně že není fér psát o filmu, který se snaží držet historických skutečností, že působí jako reckyklát, ale prostě je to tak. Těch špinavostí, které se snaží odhalit novináři, tu bylo a bude dvanáct do tuctu a tenhle není ničím výjimečný. Navíc ta snaha divákovi nacpat, jak to měly ženy v paternalistickém světě žurnalistiky těžké, působí strašně protivně. Netvrdím, že tomu bylo jinak, ale v dnešním nuceně vyváženém genderovém světě už mě na to prostě nebaví koukat. A ani Keira, která měl být nejspíš největším castingovým tahákem, mě nijak neuchvátila. Odvedla takový ten šedý průměr a tak na mě působil i celý film. 50% ()
O tom „riskování životů“ a „rozbujelém sexismu“ ve filmu, jak tu ve svém vlastním progresivním obsahu píče soudruh Dyzny, by se dalo s úspěchem polemizovat. Prostě na to při výrobě jako vrchního demagoga nasadili nějakou málo agresivní nemrdanou šeredu či přefeminizovanou lesbu, a teď se toto stranické pochybení jen snaží dohnat hysterickými obsahy, aby ke sledování přilákali co nejvíce srostlých stydkých pysků, silných a nezávislých mužen a dalších zfanatizovanoných sociálních bojovníků za ryzí pičismus, nadvládu deviací a dalších přes 2,5 miliónu let tolik terorizovaných „Již vzhůru psanců této Země…“. A je to vcelku přínosem, neboť výsledkem je tak takový neškodný a hezky udělaný, byť trochu sterilní, anemický a od 6 let přístupný, mapovač tehdejších skutečných událostí a docela precizní a překvapivě nerevizionistický škrtící film, při jehož sledování máte neodolatelnou chuť uškrtit akorát tu brutálně nehrající fošnu s krysím xichtem v hlavní roli, která už dávno měla být pohozena někde na vrakovišti totálních neumětelů. ()
Feministická agitka o dvou ženských co mají věčně v držce cigáro ačkoliv si obě stěžují, že nemají peníze a tyhle ženské z nichž jedna píše články v oblasti lifestyle (v podstatě životní styl, móda, spotřebiče atd) a druhá je štětka co dává šéfovi a má z toho benefity (samo to tam padne a ona to nepopře) vyšetřují vraždy bostonského škrtiče. Ze začátku se to dá pak zhruba v prostředku se z toho stane boj proti mužům a padají tam kecy o tom, že policajti jsou neschopní (oni jako, že jsou neschopní , ale tady je to podané tak, že oni nedělají nic zatímco ty dvě jsou dokonalé přitom jediné co udělají je to, že si zavolají s jedním fízlem a optají se ho zhruba na 2 otázky a on odpoví a oni o tom napíšou článek proč nedala policie embargo na případ film neřeší). Je to nudné táhne se to a na nějaké vraždy nebo napětí rovnou zapomeňte. V Zodiacích (obou) byly aspoň nějaké vraždy ukázané tady není nic jen chlápek prostě přijde k bytu řekne jdu Vám něco opravit posílá mě domovník ženské ho pustí a on je zabije. Keira Knightley šla od Pirátů z Karibiku hodně herecky dole. Konec je fanfikce mám o tom knížku od chlápka co dělal rozhovory s vrahy a ty dvě jména tam vůbec nezazněly tady to působí, že ho potkaly ve vězení překecaly ho ať se přizná a on to udělal ve skutečnosti to bylo nejspíše tak, že jich vraždilo více a on to odsral , aby to neřekl. Tenhle článek https://cs.wikipedia.org/wiki/Bostonsk%C3%BD_%C5%A1krti%C4%8D Vám dá daleko více než celý tenhle film. 40 procent ()
Galerie (11)
Zajímavosti (4)
- Film sa natáčal v Bostone (Massachusetts, USA) od decembra 2021 do marca 2022. (Arsenal83)
- Skladba „Midnight Rambler“ od Rolling Stones (z ich albumu „Let It Bleed“ z roku 1969) je voľne inšpirovaná Albertom DeSalvom, keďže „Bostonský škrtič“ je raz spomenutý v texte. (Arsenal83)
- Kvôli pandémii COVID-19 bolo potrebné dodržať niekoľko zdravotných procedúr. Celý filmový štáb bola zaočkovaný a testovaný na vírus trikrát týždenne až do ukončenia výroby. (Arsenal83)
Reklama