Režie:
Ki-duk KimScénář:
Ki-duk KimKamera:
Dong-hyeon BaekHrají:
Yeong-su Oh, Ki-duk Kim, Yeong-min Kim, Jae-kyeong Seo, Dae-han Ji, Jeong-yeong Kim, Park Ji-aObsahy(1)
Jaro. Uprostřed jezera v horách stojí malý buddhistický chrám. Starý mnich v něm vychovává malého chlapce jako svého nástupce.
Léto. Dospívající chlapec se zamiluje do dívky hledající v chrámu zdraví. Následuje ji do "skutečného" světa.
Podzim. Dospělý uprchlík hledá v chrámu útočiště před policií: zabil z lásky. Pod vedením svého mistra projde pokáním a pak se vydá do rukou spravedlnosti.
Zima. Muž se vrací, aby se znovu ujal svého poslání. Přijme pod střechu chrámu zoufalou mladou matku a po její smrti se začne starat o osiřelé dítě.
Jaro. Mnich vychovává svého nástupce
Lyrický snímek o plynutí ročních období a lidského života Jaro, léto, podzim, zima a jaro představuje v Kim Ki-dukově kontroverzní tvorbě fascinující obrat bez ztráty umělecké identity i nejosobnějších témat. Postavu mnicha v čase zralosti v něm ztvárnil sám třiačtyřicetiletý tvůrce. Snímek získal Cenu diváků na MFF v San Sebastiánu a svému autorovi vynesl Cenu C.I.C.A.E., Cenu Dona Quijota na MFF v Locarnu. (MFF Karlovy Vary)
(více)Videa (1)
Recenze (471)
Čo nemôžem tejto snímke odoprieť, je skutočnosť, že si ma omotala skrz syntézu hudby, pôvabných obrazov a plnohodnotných myšlienok. A to všetko bez zbytočných dialógov, ktoré by boli schopné narušiť atmosféru znázornenia jednoduchosti zákonov prírody. Neraz mám chvíľky, kedy by som tento uponáhľaný svet vymenila za jeden malý domček na jazere, loďku a prijala jedného majstra, ktorý by ma stotožnil s pravým zmyslom duchovného chápania a meditácia by bola pritom každodennou súčasťou môjho jednoduchého života. A tá samota by dokázala robiť zázraky. S kórejskou filmografiou som zatiaľ nemala dostatočné skúsenosti, ale po tomto silnom duchovnom zážitku sa bez výčitiek nechám omamovať jej čarom znova a znova. ()
DVD/// Obsazení 7/10 Děj 7/10 Hudba 8/10 Efekty 8/10/// +zůsob vyprávění, nádherná příroda, příjemná hudba -myslím si že film toho mohl obsáhnout ještě více, takhle je velice jednoduchý a přímočarý/// Téměř bezeslov odvyprávěná lyrická báseň. Pohladí po duši, nechá vás meditovat a rozjímat a nádherně si u ní odpočinete. Vidět tento film a ani netřeba podobné místo navštívit. Režisér nám ho zprostředkoval v celé své přírodní kráse. Stejně tak i odvyprávěný příběh má co říct. Po jaru vždy příjde léto .-)/// Celkem 74%/// ()
Jaro, léto, podzim, zima... a jaro je lyrickou básní, která nedokončuje verše. To všechno si musí divák dotvořit sám. To je na tom to nejkrásnější, že film/báseň nikam člověka netlačí, spíš naopak, dává mu tu volnost, prostor. Při sledování jsem se dostal do určitého stavu, kdy jsem jen sledoval obrazovku a hlavou mi proudily tisíce myšlenek, které mi film dával. Po skončení jsem nemohl ani mluvit, jak na mně film zapůsobil. Má opravdovou hloubku a moc si vážím toho, že je takový film natočen a že jsem ho mohl vidět! ()
Mystické zamyšlení nad plynutím času, času, který nemilosrdně plyne v přírodě, který nabízí stále se opakující nádheru jednotlivých ročních období, která nejde zastavit, jimž se nejde vyhnout. Podobně je tomu i v lidském životě, kdy se člověk musí vyrovnávat s vlastní slabostí, kdy dědičnému hříchu utéci nelze. ()
Jeden čínsky filozof kedysi povedal, že slová sú len nehodné barličky o ktoré sa opierame, keď chceme márne opísať svet. Iný čínsky filozof zas povedal, že slová nie sú myšlienkou ale majú byť tým, čo nám umožní myšlienku zažiť. Kim Ki Dukov film mi tieto slová múdrych pripomenul preto, že tu hrá všetko s minimom dialógov. Dialógy sú nepotrebné. Film je totiž natočený prakticky bez slov a preto ony nehodné barličky z úvodu vôbec nepotrebuje aby ukázal to, čo chce ukázať. A čo chce ukázať .... to ja neviem sprostredkovať mojimi barličkami tak, aby ste to pochopili. Pretože to každý musí pochopiť sám. Lyrický, hlboký, filozofický a najmä krásny . Adrian ak je toto kórejská komercia, ako si mi raz spomínal, tak potom chcem vidieť kórejský art. 10/10 ()
Galerie (15)
Photo © 2004 Bavaria Film International
Zajímavosti (11)
- Písnička, která hraje ke konci filmu, když starý mnich leze na skálu, je „Jeongseon Arirang“ od Kim Young-im. (griph)
- Jaro, léto, podzim, zima... a jaro vybočuje z režisérovy filmografie, protože se svojí poetičností odlišuje od ostatních drsných výpovědí o životě plném násilí a sexu. (imro)
- Text na podlaze je „Sútra srdce“, jedna z nejdůležitějších súter mahájánového budhismu, psaná spisovnou čínštinou. (HellFire)
Reklama