Démon 79 (S06E05)

(epizoda)
  • Velká Británie Demon 79

Severní Anglie, 1979. Dobrosrdečná prodavačka zjistí, že aby odvrátila hrozící katastrofu, bude muset spáchat děsivé věci. (Netflix)

Recenze (80)

William_

Potěšila mě přítomnost známých tváří z ostatních britských seriálů, a to konkrétně role detektiva (probační z Misfits) či jeho kolegyně při výslechu, která zas hrála v Sex Education. Díl lepší než ten předešlý z této série, ale například na Loch Henry se ani tento nechytá. Soundtrack je zde skvělý, stylizace taky, ale děj opět trochu skřípe a působí to hrozně lacině. Celkově jsem byl zklamán když si vemu v potaz to, že i rewatching předešlých epizod z minulých sérií mě bavila více, než většina příběhů z této série. ()

Arsenal83

Zvláštna je celá séria, netypická, ale za to o to zaujímavejšia. Od hororu cez diabolskú grotesku až po obavy z  jadra. Možno temnejšia verzia by pasovala do príbehu viac, pretože sme smerovali do nevýrazného finále. Pre mňa znepokojivým prvkom je zase stvárnenie konzervatívneho politika ako niečoho, čo je tou najväčšou hrozbou. Migrácia je super, tvrdia povinne korektní tvorcovia, a tak prekvapivo chýbalo už len LGBT vlákno. Všetci predsa vedia, že diabol je buzerant. ()

Frajer42

Nápad ohraný, leč docela povedený. Do série Black Mirror to znovu takřka vůbec ničím nezapadlo, přesto se na to dalo docela dívat. Díl na vás dýchne nádhernou dobovou atmosférou. Je to správně ujeté a místy vtipné. Celý zážitek mi však po celou dobu narušovala ta zbytečná černá tempera v roli démona. Nechápu důvod pro tuto volbu a mám pocit, že to dost zásadně pohřbilo potenciál tohoto dílu, když z něj udělali tímto přičiněním čistě komediální lacinou frašku. To byl opravdu nesmírně otravně napsaný opičák. Závěr epizody byl zcela kule rvoucí a za doprovodu neskutečně dobře pasující hudby.  [70 %] ()

starfisch

Jsem jedina, kdo v tom vidi paralelu s muslimskymi bojovniky za viru? Musis zabit 3 lidi, jinak bude konec sveta = musis zabit bezverce, jinak bude konec sveta; jsi hodna a zabijis ty spatne a delas to vyssi dobro = netreba vysvetlovat analogii zde; atd atd az se dostaneme do Pojd se mnou nekonecna, alespon budem spolu = ceka na Tebe tucet pannen. ()

Cinex_studio

No.. Opět nějak nevím jak to shrnout. Nápad vlastně super, vizuál naprosto geniální a atmosféra taky výborná. Co je tady ale největší mínus, co zabíjí celý díl je fakt, že je to v sérii Black Mirror, protože tohle není Black Mirror. Být to tak jeden díl, možná bych byl asi zklamán, ale nebylo by to nic proti ničemu, když je ale takhle zabitá s výjimkou jednoho dílu, je to vážně smutné. No a do toho nesmím opomenout cast, který je opět "politicky tragický" a ne, není to Netflixem. Viděli jsme, že to bez rádoby politicky korektního castu jde, bohužel zde se chtěl asi režisér zavděčit bůh ví komu a musel tak, jak je již docela klasické, udělat padouchy z bělochů a vyhypovat černocha a indku :D Opět to od mého já může znít mírně rasisticky, ale rád bych podotknul, že to tak opravdu není, jen už nechci tolerovat ničení kinematografického průmyslu něčím, co doslovně ničí pohled na onen celý průmysl. A přitom to je tak jednoduchý, že? Stačí se podívat na díl "beyond the sea" , kde všechno funguje tak, jak má, a proč? Protože je všechno přirozené a né jen na sílu a zbytečně. To jest jedno, v mém celkovém hodnocení této série to nezmění nic, ačkoliv to byl jeden z lepších dílů, a to je na fakt, že je to Black Mirror, opravdu špatný. Nebrat to jako koncept tohoto seriálu, bude to taková horší čtyřka, ale v tomhle seriálu to nemá co dělat, tím pádem průměrná trojka. ()

• Ve vizích Nidy (Anjana Vasan), které jí ukázal démon, můžeme vidět logo stanice UKN, která v epizodě Národní hymna (2011) streamovala pohlavní styk premiéra s prasetem. Také v těchto vizích můžeme vidět psího robota z epizody Železná vůle (2017). (jirikzaboj)
  • Na začátku epizody se objeví místo klasického intra, které všichni fanoušci dobře znají, logo „Red Mirror“. Je to proto, že Black Mirror se obvykle zaměřuje na vize dystopických budoucností a důsledky nových technologií, zatímco tento příběh má důležitý nadpřirozený prvek, kterým se vrací k hororům ze 70. let 20. století. Tato epizoda je podle hlavního tvůrce Charlieho Brookera téměř nezařaditelná, a proto se rozhodli pro odlišné označení. (UhLee)