Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Vše začíná ve chvíli, kdy do ústavu přicházejí dva muži. Pan Houdek, který se jde podívat na malého Honzíka Slavatu, nemanželské dítě své kolegyně, které chce adoptovat, a mladý Standa Hurych, který tu nastupuje na místo řidiče. Hezká ošetřovatelka Magda považuje omylem za otce Standu a jeho reakce ji rozzlobí. Když si však paní Houdková vynutí, že k adopci nedojde dřív než bude znám pravý otec dítěte, nabídne se Standa Magdě, že otce vypátrá. Hned se také do nelehkého úkolu pustí. Začíná témeř detektivní pátrání v němž nechybí řada komických zápletek, situací plných zmatků, bláznivá honička s policisty a překvapivé rozuzlení celého případu, samozřejmě s nezbytným "štastným koncem". (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (40)

spiritus 

všechny recenze uživatele

Mistr Menšík v počátcích své filmové kariéry, přesto takový jakého ho známe s následujících let - vtipný, upovídaný v rukávu lecjaká historka. To vše na pozadí dojemného příběhu malého Honzíka z kojeneckého ústavu, kterému se hrdinové filmu snaží najít skutečného tátu. Film má bezesporu zajímavé rozuzlení a čeká v něm nejedna vtipná scénka. Nejlepší je konec, kde se v bláznivé a popletené taškařici setkají mistři Menšík, Sovák a Brodský. Zasloužené 4*. ()

Brejlil 

všechny recenze uživatele

Nenápadný film, ve kterém se klube na svět ona optimistická poetika 60. let a pražského jara. Sice se zde objevují teze o společenské výchově nechtěných dětí, ale na druhou stranu aktivně řešené adopce nejsou zvykem ani dnes. Co film pozdvihuje, kromě oné až nakažlivě optimistické atmosféry, jsou herecký výkon Vladimíra Menšíka a především prvky jak z crazy komedií. Zvláště duu příslušníků železniční policie Sovák - Brodský nelze nic vytknout. Film ovšem oplývá dalšími podobnými scénkami a občas až netušenými špílci ("Hajaja"). ()

Reklama

honajz 

všechny recenze uživatele

Škoda některých zmatků ze začátku a wtf momentů, i poněkud chaoticky představené figury v podání Menšíka, protože čím dále film běží, tím je zajímavější, aby vyústil ve skvěle zvládnutý konec (i když tehdejší české klišé v podobě scén, kdy se všichni sejdou a navzájem se překřikují, moc v oblibě nemám), dokonce Menšíkem velmi dobře psychologicky zahraný. Btw, pobavilo mne, jak i sem dokázal Menšík propašovat své rodné Ivančice - takže jde o takovou parafrázi na slavná hitchcockovská camea. Skvělá kamera se zajímavými záběry a úhly. Skvělá atmosféra tehdejšího předměstí Prahy, dnes zastavěného, i samotné - zvláště noční - Prahy. Chvílemi zbytečně absurdní groteska (scény s černochem a Indy). Moc se mi líbila práce s druhým plánem v obraze, protože jde často o velmi vtipné momentky - třeba, jak se nádražák pokouší v pozadí přeběhnout jen s ručníkem kolem těla do oblékárny. Vůbec těch vtípků a hrátek se slovy ("srazila se mi čepice") je zde dost. A potěšily mne i přirozené dialogy a dobře popsané charaktery postav. ()

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Lehoučký a jemný příběh z prostředí kojeneckého ústavu. Inu, nic zvláštního či dramatického se tu nekoná, ale jisté cítění přeci jen projevuje. Příběh je odvyprávěn neskonale klidně. Základem je ztřeštěnost a zmatečnost ale poměrně s nenásilným humorem. I když situační prvky se objevují. Na dnešní dobu snímek již připadá místy nudně, přesto se mi jeví ne zase až tak špatný. Vznikl začátkem 60. let a tak je přímo úměrný s tvorbou oné doby. ()

mchnk 

všechny recenze uživatele

Velmi zajímavá záležitost střídající několik žánrů. Jemný humor, který se občas zvrhne do krásného absurdna, či "bláznivé" legrace, také romance z kojeňáku, detektivní nádech i vážné drámo. Určitě bych rád vyzdvihl skvělou režii i kameru a dobový hudební doprovod. Film je také nevídaně multikulturní, objeví se zde několik národností, a dokonce i česky mluvící černoch. Zkrátka rodinný filmeček hlásající nutnost spořádané budoucnosti pro budoucího občana, který dokáže velmi mile překvapit. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (2)

  • Natáčelo se v Praze a ve Velkých Sezemicích. [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)
  • Když se Standa (Vladimír Menšík) a Magda (Gabriela Vránová) vrací večer autem do kojeneckého ústavu a odbočí ze silnice na úzkou polní cestu, která do ústavu vede, je ze záběru zabírající vůz vidět, že je venku úplná tma. Z dalšího záběru z vnitřku vozu je ovšem vidět, že vůz jede po nasvíceném městském bulváru a kolem se míhá velké množství lamp pouličního osvětlení. (spiritus)

Reklama

Reklama