Režie:
Joe JohnstonKamera:
Shelly JohnsonHrají:
Benicio Del Toro, Anthony Hopkins, Emily Blunt, Hugo Weaving, Geraldine Chaplin, Art Malik, Olga Fedori, Asa Butterfield, Elizabeth Croft, Max von Sydow (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Lawrence Talbot po smrti své matky opustil rodinné panství a zamířil za oceán, kde se stal uznávaným hercem. Jednoho dne za ním do divadla přišla snoubenka jeho bratra Bena Gwen Conliffeová, aby mu sdělila, že se Ben ztratil. Žádá ho o pomoc. Lawrence jí vyhoví a vrátí se domů, kde na něj kromě sarkastického otce čeká i hrůzostrašná legenda o krvelačném monstru s nadlidskou silou, které se po nocích toulá po okolí a vraždí vše živé. Těla, která se najdou v lese, jsou roztrhaná. Lidé nevěří, že by to udělal člověk, připisují to vlkodlakovi, který zabíjí své oběti, když je měsíc v úplňku. Lawrence je vůči těmto povídačkám zpočátku imunní, stejně jako inspektor Scotland Yardu Aberline, jenž vede pátrání po zmizelém. Lawrence se rozhodne, že celé věci přijde na kloub. (TV Nova)
(více)Videa (3)
Recenze (895)
Vlkodlak by měl velkou šanci uspět, kdyby se mu do toho nepletl jeden velice mizernýc fakt, a to: problémem filmu byl velice nesympatický hrdina Lawrence (bylo to asi úplně spackaným výběrem herce do hlavní role, neboť Benicio Del Toro filmu nic nepřidal, ale troufám si říct, že mu dokonce odně sebral), kterého by mi bylo "líto", že ho pokousal vlkodlak možná za pár miliard korun. Celkově byly, ale byly jinak postavy vhodné do role a filmu naopak od Benicia přidala krásná Emily Blunt, která hrála skvěle, a tak i Anthony Hopkins. Hororové zpracování filmu bylo skvělé a brutálních scén bylo tak akorát. Omšelé prostředí filmu roku 1891 skvělé a nervové vypětí někdy taky velice velké. Dlouho jsem se rozhodoval, jestli mám dát tři nebo čtyři hvězdičky, ale nakonec jsem se rozhodl dát tomu velice těsné čtyři hvězdy za celkové vyznění filmu a Emily v roli Gwen. ()
Soundtrack Danny Elfman: 1. Wolf Suite Pt 1 [4:12] ,2. Wolf Suite Pt 2 [5:55] ,3. Prologue [2:57] ,4. Dear Mr. Talbot [1:45] ,5. Bad Moon Rising [0:59] ,6. Gypsy Massacre [2:24] ,7. Wake Up, Lawrence [5:17] ,8. The Funeral [4:13] ,9. The Healing Montage [2:50] ,10. First Transformation [3:30] ,11. You Must Go [3:46] ,12. The Antique Shop [3:32] ,13. Country Carnage [2:31] ,14. Be Strong [2:31] ,15. The Madhouse [5:32] ,16. Reflection/2nd Transformation [4:12] ,17. The Traveling Montage [4:27] ,18. The Finale [4:11] ,19. Wolf Wild #2 [1:27], ()
„Prepáčte, plukovník. Mieril som na vás.“ Prvú hodinu som bol rozhodnutý dať 4*. Mám rád Beniciove sebavedomé dvojzmyselné úškrny, Hopkins sa mi po hlúpej sérii "hitov“ á la ČESKÁ SPOJKA konečne zase raz konečne poriadne páčil a vrcholom snímky bola fantastická atmosféra, na ktorej mamutiu stopu zanechala parádna výprava; na snímke je rozhodne vidieť šialený 150-miliónový rozpočet. Výprava je krásne detailná. Sviece vyzerajú tak, že ich štáb zapálil a nechal z nich tri hodiny odtekať vosk. Z parádne zariadeného obrovského domu sa okamžite dostaneme do bohovsky atmosférickej okolitej divočiny s anglickými močiarmi, rozprávkovými lesnými zákutiami nádhernej jesene, sychravou horou a upokojujúco zurčiacimi potokmi. V druhej polovici bohužiaľ vyjde najavo diskutabilný zvrat (týkajúci sa istej retrospektívnej pasáže, mám rád nečakané zvraty, ale toto bolo príliš) a nastáva smršť akcie. Stále to má ďaleko k VAN HELSINGOVI. I naďalej VLKOLAK zostáva poctivým, tvrdým, dospelým historickým hororom, no paradoxne prvá polovica, kedy sa v podstate nič nedialo, ma bavila viac. Navyše, fandiť chlapovi, ktorý vytrháva ľuďom pečene... no neviem. ()
Dost dobré. Horové tak akorát. Žádné nervy drásající odhalení zápletky se sice nekoná, ale přesto má film dost napětí a temné atmosféry a naprosté minumum stupidních dialogů. Některým očividně vadila milostná linka, ale sem ta láska k křehké dívky k monstru, které by potřebovalo navštívit ortodoncii, prostě patří - včetně v mnoha filmech viděné scény na variaci: "Pozná bestie svou milou a nezabije ji? Zabije nakonec ona jeho, nebo to nedokáže?" H. Weaving výborný. Ale dost mi neseděla jedna časová posloupnost...*Spoiler* Vlkodlak se probere pod mostem, vydá za bratrovou snoubenkou, poté se rozhodne, že pojede zpět do Blackmooru, kde dořeší (chlupaté) rodinné záležitosti. Přijde do domu, kam dorazil asi hned ten den či druhý den. Těžko ověříme, kolik km od Londýna je fiktivní vesnička... Má v ruce svíci, střih, úplněk, střih, je v jiné části domu. Takže to jako uběhlo 30 dní a je zase úplněk? Na co si to ti scenáristé hrajou? Souhlasím s gr8 escape ohledně střihu, tady to prostě příliš nezvládli a film působí místy dosti nekoherentně. A to jeden z nich stříhal filmy jako Kmotr, Talentovaný pan Ripley či Mariňák. /// Ještě poznámka k trikům: méně zmanená více, v tomto případě obvzlášť. Raději navléct Del Tora do huňatého kostýmu a potit se (to by byla přirozená zuřivost po pár hodinách:D), než to generovat na pc... Ta hlavička za podlaze byla dosti nevěrohodná. Jinak si to ze začátku vlkodlak metal tak rychle, že bylo zcela nemožné ho pořádně zahlédnout a zkritizovat/pochválit. Trochu mi to připomnělo vetřelce (první díl), kterého nikdo pořádně neviděl, ale všichni z něj měli nahnáno. A to se počítá! [Festival otrlého diváka 2010 (se spoustou neustále rušících chodících diváků, kteří by si příště měli pořídit nočník).] /// I don't suppose we have any silver bullets? ()
Čekal se horror, čekala se pocta originálu. Ale nečekalo se po všech stránkách komplexní drama, které kombinuje více žánrů než jsem mohl kdy doufat. Scénář od samého začátku dává tušit, že tady se půjde do těch nejtemnějších vod a přerod do zrůdy ukazuje v podobě pokročilého duševního rozkladu. Na první pohled vypadají "falešné" lekavé momenty jako klišovitý neduh, ale filmu jako celku právě tyhle scény slouží jako postupující trauma. Jako noční můra, ze které se hlavní hrdina trhaně probouzí, aby se budil do skutečné, plíživé a neodvratné skutečnosti, která si s děsivými představami nezadá. Johnstonova režie navíc tohle všechno umocňuje na depresivní druhou. A když si to v dialogu vyříkají Benicio Del Toro s Anthonym Hopkinsem, tak není co řešit. Vzniklo velmi specifické dílo, které určitě není pro každého, ale kdo se na něj dokáže podívat i jinak než jako na monster horror, může si odnést více, než by kdy čekal. ()
Galerie (94)
Zajímavosti (18)
- Hůl, kterou dostal Lawrence (Benicio Del Toro) ve vlaku od starce, údajně pochází ze Gevaudanu, francouzském regionu, kde podle zdrojů v šedesátých letech 18. století řádil přerostlý vlk, udajně vlkodlak. (kabeck)
- Třikrát museli producenti posunout plánovanou premiéru Vlkodlaka. Původně chtěli film nasadit do kin v roce 2007, ale kvůli problémům s rozpočtem a výběrem režiséra se termín premiéry změnil nejdřív na únor 2009, poté na listopad 2009 a nakonec šel film do kin v únoru 2010. (casyy)
- Snímek získal Oscara za Nejlepší makeup za rok 2010. Sošku si odnesli Dave Elsey a Rick Baker. Pro Bakera to byla sedmá proměněná soška a paradoxem je, že svého prvního Oscara získal také za "vlkodlačí film" Americký vlkodlak v Londýně (1981), a to v roce 1982, kdy byla vůbec poprvé vyhlašována kategorie Nejlepší makeup. (Stanislaus)
Reklama