Režie:
John M. StahlScénář:
Jo SwerlingKamera:
Leon ShamroyHudba:
Alfred NewmanHrají:
Gene Tierney, Cornel Wilde, Jeanne Crain, Vincent Price, Ray Collins, Gene Lockhart, Darryl Hickman, Reed Hadley, Chill Wills, Mae Marsh, Grant Mitchell (více)Obsahy(1)
Půvabná Ellen Berentová a úspěšný spisovatel Richard Harland se náhodou potkají při cestě vlakem, kde si Ellen právě čte jeho novou knihu. Jejich vzájemné sympatie přerostou v milostný románek, k překvapení všech se brzy také vezmou. Po svatbě se Richard snaží pečlivě rozdělovat svůj čas mezi psaní románů, manželku a postiženého bratra, ale Ellen je čím dál víc zatrpklejší. Nejspíše proto, že poprvé v životě ucítila obrovskou vnitřní potřebu vlastnit milovaného člověka. Všichni lidé kolem Richarda se tak najednou stávají jejími úhlavními nepřáteli, protože ji okrádají o manželův čas... (oficiální text distributora)
(více)Recenze (75)
Výborný herecký výkon Gene Tierneyové, která byla krásná zvenku a uvnitře sžíraná chorobnou žárlivostí a sobeckou závislostí na mužích, které "miluje". Scény na jezeře a na schodech si v ničem nezadají s napínavými scénami Alfréda Hitchcocka. Vadil mi nepříliš dobrý výkon Cornela Wildea, který byl celou dobu jen takové ťululum s krásnýma očima. Ovšem Vincent Price to v závěru jako prokurátor slušně rozbalil. Jen nechápu, proč se od právníka obžalované ani jednou neozvalo: "Námitka!" Příležitostí k tomu bylo víc než dost. ()
Žiarlivosť je najhorší smrteľný hriech... Film-Noir s brilantne vymysleným scenárom a veľmi sympatickými hercami. Najviac ma však oslovilo, ako príbeh ústrednej dvojice Ellen a Richarda postupne naberal na intenzite a zaujímavosti, od pomalšieho a romantického zaláskovania až po thrillerovo napínavý koniec. Navyše ako sa menili tieto žánre, tak sa menila aj atmosféra, ktorá smerom ku koncu pekne gradovala a temnela, čo samozrejme súviselo najmä s postupnou charakterovou zmenou hlavnej hrdinky. Jediné čoho ľutujem je, že to nebolo čiernobiele, celková sivosť a vizuálna pochmúrnosť by sa do atmosféry snímku veľmi hodila. Určite viac ako takáto pastelková vizáž. Ale aj tak to vidím na silný nadpriemer, vrelo odporúčam. 85/100 ()
Milujem Noir filmy a tento je výnimočný. Nízke hodnotenie však kvôli hluchým miestam. Krásna, ale chladnokrvná vrahyňa v podaní hviezdnej Gene Tierney Z hľadiska estetiky obrazu je tento farebný film-noir úplne výnimočnou záležitosťou. Farebné filmy noir štyridsiatych a prvej polovice rokov päťdesiatych využívali rovnako ako tie čiernobiele obvyklé charakteristické prvky pre tento subžáner - tému zločinu, zneisteného hrdinu, či sexi deštruktívnu femme fatale. Nie prekvapivo ich však nevzniklo veľa. Kriminálna melodráma o krásnej žene, ktorá sa nechce s nikým deliť o svojho manžela, medzi nimi dominuje ako divácky veľmi úspešné. A to napriek tomu, že noirové filmy - hoci najviac rezonovali duchom doby - nepatrili medzi tak populárne žánre ako muzikál či romanca. ()
Vyborna dramaticka romance o chorobne zarlivosti. Krasne prostredi a zajimave postavy. Kolorovana verze sice smetla noir zanr pod stul, i tak se jedna o velice kvalitni film. Avsak patou hvezdicku pridavam za neskutecne krasnou Gene Tierney, kterou jiz od Laury povazuji za jednu z nejhezcich herecek v historii Hollywoodu! ()
Nesmírně intenzivní záležitost, hlavně díky brilantně vystavenému příběhu (který dávkoval informace i emoce s přesností lékárnických vah), skvělým hercům (do Gene Tierey jsem se nejdřív zamiloval, abych ji brzy začal nenávidět) a neskutečným technicolorovým barvám. Každopádně bacha na ženský, kterým připomínáte jejich otce! ()
Galerie (32)
Photo © Twentieth Century-Fox
Zajímavosti (6)
- Do úloh Ellen (Gene Tierney) a Ruth (Jeanne Crain) sa spočiatku uvažovalo s Tallulah Bankhead a Idou Lupino. (Michal74)
- Roli Ellen měla původně hrát Rita Hayworth, ale odmítla. (ČSFD)
- Originální název filmu "Leave Her to Heaven" pochází ze hry Williama Shakespearea Hamlet. (ČSFD)
Reklama