Film je remake stejnojmenného příběhu Daria Argenta z roku 1977. Mladá Američanka (Dakota Johnson) přilétá do Evropy, kde se přihlásila na lekce tance. Posléze však zjišťuje, že škola je jen zástěrkou pro působení temných sil. (Terva)

Trailer 3

Recenze (215)

NinonL

Tak přece, Jessica Harper, která ztvárnila hlavní hrdinku Suzy v původním filmu z roku 1977, si zahrála i tady. Ačkoli docela jinou roli. Tento film je hvězdně obsazený a o hodinu delší. Také děj je mnohem obsáhlejší. Těžko říct, který se mi líbil víc, každý měl něco do sebe. Zájemcům doporučuji shlédnout oba, v pořadí nejdříve starší verzi. ()

Faustka

Příliš umění, málo červený. Tak náročný taneční kreace by utahaly slona a mě Luca Guadagnino málem urajtoval k smrti. V tomhle případě platí, že "méně je někdy více." Tančírnu "U tří matek" tedy otevírat nebudu. S původní Suspirií stejně nic neotřese.. zůstává stále nohama pevně na zemi. A až přijde chvíle, kdy si opravdu budu chtít zatančit (třeba na své svatbě), bude to taky spontánně, taky od srdce.. a hlavně bez ztráty na životech! A holky se sice vlnily a nadnášely moc pěkně, ale Sergej Polunin je Sergej Polunin. ()

luka4615

Snímek Suspiria sice nabídne několik skutečně velkolepých hororových momentů, nicméně ani to nic nemění na faktu, že se jedná o extrémně nataženou, chce se říci, že až "pozérskou" záležitost, u níž jsem se nejvíce bál spánku či naprostého kóma. Po většinu času totiž sledujeme nepochopitelné klipovité útržky, což vyústí ve finále, které je vulgární oslavou slova "WTF". Tohle se zkrátka moc nepovedlo! ()

Seabeast

Tak tomuhle říkám pravý cinefilní zážitek! Remake Suspiria se od původní Argentovy klasiky liší opravdu na míle a jsem si jistý, že pro někoho bude nestravitelný. Ať už intenzitou anebo specifickým vyzněním. Má dokonale snovou atmosféru, podobně jakou třeba vnímám u kultovního Spalovače mrtvol. Jakoby na vás z obrazu přímo dýchala jakási "neskutečnost". Nevím, jak to přesně popsat. Častokrát jsem při sledování zažíval hodně zvláštní pocity, které běžně při sledování neregistruji. Jedná se o hodně artově pojatý snímek, jež svou opulentní bizarností doslova překypuje a žije si vlastním životem. Jsou tu scény, které z hlavy asi jen tak nevyženete a váš mozek je moc nepobere. Někoho může Suspiria nudit, ale ty hloubavější by mohla oslovit. Omračující je trojrole Tildy Swinton, která častokrát svým makabrózním vzezřením vcelku děsí. Obraz, výprava, hudba, zvuk, triky, kamera - všechno je dokonale vybroušené. Po skončení jsem o svém plném hodnocení nepochyboval, protože si ho Suspiria právem zaslouží. ()

EdaS

Nápad remaku Suspirie mi přišel jako nesmysl, ale Guadagnino ho vzal od podlahy a nebere zajatce. Výsledkem je artová šílenost, která spíš než Argenta připomene s přihmouřením oka třeba Lynche. Hlavně v tom, že režisér má bez ohledu na obskurnost námětu pevnou vizi (podpořenou suverénní filmařinou), která diváka při troše snahy naprosto pohltí a vyplivne až se závěrečnými titulky. Take it or leave it. ()

Zajímavosti (13)

• Název filmu se objeví až během závěrečných titulků. (noelcoward73)
  • Na začátku filmu je na levé straně vlakového nádraží nápis „Suspiria“. (ČSFD)