Režie:
Jean-Jacques AnnaudKamera:
Jean-Marie DreujouHudba:
James HornerHrají:
William Feng, Shawn Dou, Ankhnyam Ragchaa, Basen Zhabu, Zhusheng Yin, Gexige Baoyin, Xiaolei Huang, Sen BaVOD (1)
Obsahy(1)
Mladý Číňan Chen Zhen se za dob tzv. kulturní revoluce ocitá v oblasti Vnitřního Mongolska, kde se seznamuje s nomádským způsobem života. Mongolské stepi symbolicky vévodí vlk, který je člověku nejnebezpečnějším nepřítelem, ale rovněž dobrodincem. Právě v odvěkém zápasu s vlkem ohrožujícím stáda ovcí a koní byl člověk posílen. Chen Zhen je natolik okouzlen místním smýšlením, že se rozhodne odchytit a vychovat vlčí mládě. (Bohemia MP)
(více)Videa (9)
Recenze (104)
║Rozpočet $38miliónov║Tržby USA $210,591║Tržby Celosvetovo $125,313,000▐ vizuál pekný, aj vĺčkovia, občas príde aj na nejaký ten dobrodružnejší úsek, či snahu o dramatizáciu ale ako celok to nechytí tak ako by malo, nemá to to tú správnu iskru, ktorá by strhla /55%/ ()
Smutný a poměrně působivý příběh se rozehrává v krásné přírodě plné nádherných zvířat, zejména vlků, které divák ve své podstatě od samého počátku snímku obdivuje a lituje, neboť lidské zasahování do jejich způsobu života, je nekompromisní, ignorantské a trestuhodné. Moudrost a zkušenost starých domorodců nelhala.. když někdo přírodě nerozumí, neměl by do ní invazivně zasahovat. ()
Některé konkrétní situace a pasáže na mě udělaly ohromný dojem, jako celek už to zase tak dobře nefungovalo. Uhranul mě hned ten úvod - v Číně jsem nebyl, a autobusové nádraží tam holt vypadá trochu jinak, než naše malá, i tak ale slušně špinavá a smradlavá Zvonařka. Francouzi šli ale ještě dál, a všechny ty stovky busů měly evokovat padesátá léta. Rozum velí, že se o to postaral počítač, ale oko to neodhalilo... Poprvé jsem taky viděl, co mohl chtít Big Mao po svých poddaných. Poslat je například jako tady ty dva studenty na 2 roky z Pekingu až na totální konec světa, to museli mít ti jeho plánovači hodně bujnou fantazii. Pak ta úžasná scéna se stádem splašených koní, ale hlavně - perfektní popis nejen zániku tradičních mongolských potulných pastevců, ale divoké přírody, s níž tady dříve lidé dokázali koexistovat stovky let. Bohužel pro mě se nakonec linka vlci stala naprosto prvořadou a zásadní. Přesto to vnímám jako zcela netradiční počin, zvlášť s ohledem na fakt, že se o něj postaral evropský tvůrce. ()
Před lety jsem četl knihu Totem vlka, podle které byl film natočen - už tehdy mě zasáhla moudrost starého Mongola předávaná z generace na generaci, aniž by museli provádět rozsáhlé ekologické studie. Všechno má v přírodě své místo a snímek věrně knihu kopíroval, až na ten happy závěr vypuštění vlka na svobodu. Obrazově úchvatné, příběhem prosté... ()
Neviem, či naozaj dokáže vlk spáchať samovraždu, ale viem, že sú to nadmieru inteligentné zvieratá, ktoré majú vo svojej svorke prísnu hierarchiu a ich život prebieha v určitých chvíľach veľmi organizovane. Milujem tieto úžasné zvieratá a považujem za jeden z najvačších hriechov ľudstva, že ich tak prenasledujú a toľko ich vyhubili. Pár krát som mala slzy v očiach nad osudom, ktorý čínsky komunisti vlkom nachystali. Myslím, že by planéte určite prospelo, keby bolo na svete menej takýchto vrahov a oveľa viac vlkov. Zvieratá aspoň zabíjajú len toľko koristi, aby prežili, na rozdiel od človeka, ktorý sa v zabíjaní vyžíva. Najhoršie scény sa týkali vodcu svorky a zabíjania vĺčat. Niektoré boli očividne robené počítačom, ale o to viac si vážim tvorcov, ktorí dúfam neobetovali žiadne životy zvierat. ()
Galerie (93)
Photo © Mars Distribution
![Totem vlka - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/159/559/159559831_39e839.jpg)
Zajímavosti (12)
- Počas natáčania filmu vo vnútrozemí Mongolska prekvapila tvorcov zima, počas ktorej nenapadal takmer žiaden sneh. Aj preto bolo potrebné priviezť tisíce ton snehu z pohoria Paektu (Päktusan), ktoré sa nachádza až na hraniciach Číny s KĽDR. (MikaelSVK)
- Filmári mali najnáročnejšiu scénu v tretine filmu, kedy svorka vlkov naháňa stádo koní. Obe skupiny zvierat od seba oddeľoval plot, ktorý bol v postprodukčných prácach digitálne odstránený. (classic)
- Režisér Jean-Jacques Annaud měl po natočení snímku Sedm let v Tibetu (1997) zákaz vstupu do Číny. Jeho údiv byl tedy obrovský, když za ním přišli čínští producenti, zda by natočil snímek podle knihy Lu Jiamina. Když jim řekl, že má Čínu zakázanou, odpověděli, že Čína už je jiná, pragmatická. (Terva)
Reklama