Mušketýr

• Česko Ve službách krále (více)

Když mu bylo 14 let, jeho rodiče zabila královská Garda v čele s krutým Febrem. Teď je připraven pomstít smrt svých rodičů, bránit čest francouzské královny a třeba dát i život pro svou krásnou Francescu. (oficiální text distributora)

Recenze (89)

SeanLSD

Rýchla, zábavná a bezbolestná sprostosť na motívy slávnej predlohy, s ktorou narába tak svojvoľne, až ma to ako jej veľkého znalca a fandu náramne bavilo. Bez troch mušketierov a s lahôdkovým Timom Rothom. je omnoho zábavnejšia ako tá z roku 1993, ktorá ma vždy srala. Nevyrovnaná réžia schopného remeselníka Hyamsa tomu ešte pridáva. Chvíľu super, chvíľu otras, chvíľu priemer ... no, je to kung-fu šermovanie so slávnou a notoricky ohranou predlohou. ()

kingik

Mušketýr D´Artagnan, co se ohání kordem a hbitě skáče přes překážky. Justin Chambers dostal příležitost se vyřádit v akčně pojatém historickém filmu, na němž je znát práce asijského choreografa v akčních scénách. Veterán na poli režisérů Peter Hyams film pojal jako jízdu spíše pro teen publikum, které na historické filmy moc do kin nechodí, a mladý mušketýr pro ně bude představovat akčního hrdinu nasazujícího život za francouzskou královnu a mstící se za smrt svých rodičů. Hyams si režijně vede velmi zdatně, ačkoliv se romantika z filmu souboj od souboje postupně vytrácí, a zůstávají hlavně efektní akční eskapády na zemi i nad zemí. Solidní jízda, která nezapomněla ani na kvalitní herecké obsazení. Tak trochu jiný historický film. Zdařilý pokus, i když příznivci Alexandra Dumase film bojkotují, i když žádná křeč. Film s jeho slavným románem pracuje opravdu jen velmi volně. 80% ()

DonPedro

Dumas se nepáral s historií, Hyams se nepárá s Dumasem. Ze Tří mušketýrů zůstala vlastně jen jména postav, najít v ději víc než velmi volnou inspiraci je téměř nemožné – a mně je tenhle přístup milejší než nějaký další bezpohlavní přepis a’la Stephen Herek. Kromě bojových scén, které se už zasloužené pochvaly dočkaly, stojí za zmínku i kamera – takhle pěkné práce se šerosvitem je až škoda. ()

PALINO

Filmy o mušketieroch sú výbornou príležitosťou na vznik výpravného, dobrodružného a zábavného filmu, ale tvorcovia MUŠKETIERA si to bohužiaľ neuvedomili a tak vznikol najslabší film o mušketieroch, aký som mal možnosť vidieť. Režisér Hyams sa síce ako tak snaží, ale nedokáže diváka moc zaujať a navyše mu polená pod nohy hádže scenárista. Zmeny oproti Dumasovej klasike by som mu ešte odpustil, ale trápne, niekedy až nechcene smiešne momenty už nie. Justinovi Chambersovi v úlohe D´Artagnana nemožno uprieť snahu a vôľu presadiť sa, ale Atos, Portos a Aramis sú asi tak výrazní ako ihla v kope sena. Jedinými pozitívami sú hlavný hudobný motív Davida Arnolda a choreografia bojových scén, ale na zotretie slabého dojmu z filmu to určite nestačí. ()

T2 odpad!

Rozpočet $40miliónovTržby USA $27,073,640Tržby Celosvetovo $34,585,771 ║ Celé to je maximálne odpackané, hľadať na tomto filme niečo čo by tu bolo zvládnuté sa proste nedá, lebo rad radom tu je všetko zlé, od kamery, cez strih, casting, súboje, ... vyznie to ako lacná televízna fraška a nie ako dobrodružný kinofilm. /5%/ ()

Zajímavosti (11)

• Časť natáčania v Toulouse bola nakrátko narušená sporom medzi miestnymi komparzistami a spoločnosťou Capitole Productions so sídlom v Auzielle, ktorá ich najala v mene hlavných producentov filmu. Najmenej jedna scéna bola v dôsledku toho zrušená. (Arsenal83)
  • Zámok Vianden v Luxemburgu sa stal fiktívnym zámkom Duchamps, kde sa odohráva vrcholná akčná scéna filmu. Starosta Viandenu bol po natáčaní veľmi nespokojný so škodami, ktoré hrad scénami utrpel. (Arsenal83)