Aladin je vzrušující příběh o okouzlujícím pouličním zlodějíčkovi Aladinovi, kurážné a cílevědomé princezně Jasmíně a džinovi, který je dost možná klíčem k jejich budoucnosti. Film režíruje Guy Ritchie, který do pohádkového přístavního města Agrabahu vnese svižnou a strhující akci. (Falcon)

Videa (14)

Trailer 5

Recenze (557)

MrHlad

Zloděj Aladin by rád sbalil princeznu, ale skončí v rukou zloducha Jafara, který ho chce využít k tomu, aby mu donesl kouzelnou lampu. Aladin ale zjistí, že v lampě žije Džin, který mu splní tři přání. A rozhodne se usilovat o princeznu s jeho pomocí. Jafar se ale nevzdává… Guy Ritchie natočil svižnou a vizuálně strhující rodinnou pohádku, která parádně kombinuje humor, napětí a romanci a hrají v ní hodně sympatičtí herci. Problém je, že je až příliš podobná animovanému originálu a co se příběhu týká, nic moc nového nepřináší. Jak moc je to problém, to si musí každý ujasnit sám. Řemeslo je to ale víc než poctivé. ()

Filmmaniak

Na svou animovanou předlohu hraný Aladin v mnohém ztrácí, i tak je ale jeho sledování převážně příjemným zážitkem, zejména díky nákladné a barvami hýřící velkolepé výpravě s trochu nesourodou koncepcí, ovlivněnou vším možným. Arabské prvky se tu potkávají s vlivy indického Bollywoodu (včetně tanečního čísla na závěr) či estetikou brazilských karnevalů a bohužel dojde také na breakdance a beatbox. Z hlediska děje nejde přímo o kopii, neb přibylo několik pasáží a dvě nové písničky a u některých scén bylo zpřeházeno jejich pořadí a pozměněn jejich obsah (místy k lepšímu, místy k horšímu). Will Smith s přehledem zvládá být v roli Džina hravý, vtipný i dojemný. Mena Massoud a Naomi Scott v rolích Aladina a princezny Jasmíny si oproti němu získávají divácké sympatie již složitěji a Marwan Kenzari je v záporné roli sultánova rádce Jafara se svým koženým projevem a nedostatkem charismatu vyloženě tragický. ()

Stanislaus

Původního Aladina jsem zatím neviděl (shame one me, I know), nicméně po zhlédnutí hraného (i tak ale do značné míry animovaného) remaku si na něj musím co nejdříve udělat čas. Začátek filmu byl poněkud sušší a zkratkovitý, ale posléze se to vše rozjelo na plné obrátky a zastavilo se až při závěrečných titulcích. Snímek oplývá neskutečným množstvím barev, ze kterých přecházel člověku zrak, nabízí množství akčních scén a své si zde najdou i romantické a vtipné momenty. Džin v modré podobě působil možná příliš steoridně, ale ve výsledku mě to až zase tolik nerušilo. Děj hezky ubíhal a člověk se vůbec nenudil, což je hlavní. Mezi nejlepší scény patří první setkání Aladina s Džinem a poté příjezd prince Aliho do města. P. S. Jelikož jsem byl na 3D, viděl jsem film s dabingem, takže si musím najít někdy čas i na originální verzi - už jen kvůli těm chytlavým písničkám. ()

Nevka

Z Aladina se nakonec vyklubalo pohodové dobrodružství pod taktovkou Guye Ritchieho. Z obsazení Massouda jsem sice moc nadšený nebyl, ale ve finále dokáži pochopit, co tvůrce k jeho angažování vedlo. Největší slabinou filmu je tak mdlý Jafar, který není oproti předloze vůbec děsivý a představuje spíše nenažraného státníka (za což může z velké části Kenzari, a trochu také scénář). Je to škoda, protože kdykoliv se má člověk bát o postavy a atmosféra má zhoustnout, nemá to ten správný drive. Z toho také vyplývá, že finále nefunguje tak dobře jako v animáku a je až přespříliš natahované. Honičky jsou ale fajn, Smith překvapivě v pohodě a muzikál z toho jde cítit na sto honů (v případě Jasmíny je ho ale zbytečně moc a nepatřičně se s ním rozmělňuje děj). Uvítal bych, kdyby to bylo ještě více ulítlé, ale z kina odcházím spokojený. ()

Fiftis

Áno, príbeh je v podstate rovnaký ako v roku 1992, vrátane všetkých hudobných čísel, po stránke napínavosti či dejových kľučiek teda nemá nový film čo ponúknuť. Na prstoch jednej ruky by sme spočítali významné rozdiely medzi oboma verziami. Film to však bohato vynahrádza skvelou výpravou (zvlášť potom nádherné kostýmy), v ktorej sa stretávajú blízkovýchodné aj indické vplyvy a rad hudobných čísel je vyslovene pôžitok sledovať. Herecké výkony sú veľmi dobré. Prakticky nemôžem povedať, že by mi v tomto smere niekto vyslovene vadil. Ústredná dvojica Aladin a Jasmína je vybraná naozaj bravúrne a chémia medzi nimi naozaj nechýba. Jasmína je oproti staršiemu filmu možno ešte o niečo silnejším charakterom, navyše je pekelne sexi. Ortodoxní fanúšikovia pôvodného filmu budú najskôr brblať nad zbytočnosťou celého počinu, pokiaľ ide o skutočne nové prvky. V tomto ohľade musím do istej miery súhlasiť, avšak dozaista sa nájde rovnaký počet ľudí, ktorým film udrie na nostalgickú strunu. A napokon je to snímka, ktorá má film predstaviť novej generácii divákov a ako taký si vedie výborne. ()

Zajímavosti (41)

• Iago je papoušek Ara arakanga, jehož výskyt je pouze v tropických oblastech Mexika, Střední Ameriky a na severu Jižní Ameriky. V době, kdy se film odehrává, se nemohl žádným způsobem dostat do oblasti středního východu. (LaserJet)
  • Během písně „Prince Ali“ je scéna, kde je džin (Will Smith) oblečen jako tanečnice, což Will Smith zvládnul již ve snímku Wild Wild West (1999). (LaserJet)
  • Maskérka a vlásenkářka Christine Blundell vytvořila paruku, plnovous a knír, které nosí Navid Negahban v roli sultána. Jednotlivé součásti masky, které byly nabarveny tak, aby odpovídaly reálné barvě jeho vlasů, pečlivě doplňovaly jeho skutečné vlasy. Aplikace masky zabrala každý den 45 minut. (Zdroj: Falcon)