Student práv z Yalu se vrací do rodného města v Appalačském pohoří, vzpomíná na minulost svojí rodiny a přemýšlí o vlastní budoucnosti. (Netflix)

Recenze (147)

Martrix

Aby jste tento typ filmu ocenili, musíte mít zkušenost nebo prožitek, který vám pomůže osudy této rodinky aspoň částečně sdílet. Nebo být trpělivý a počkat si, jestli vám aspoň v závěru naskočí, co se tvůrci snažili předat dál. Za mě to byl příběh o tom, že i když krev není voda a rodina a prostředí mají zásadní vliv na to čím a kým se stanete, lze toto "prokletí" prolomit. Ale nezvládnete to sami a může to být cesta plná obětí a bolesti. Příběh je to podle memoárů člověka, který si tím prošel a v závěrečných titulcích se dozvíme nejen jak všichni vypadali, ale také jak ve skutečnosti dopadli. Nepochybuji o tom, že tvůrci si příběh upravili, ale to mu na autentičnosti neubírá. Naopak působí i díky vynikajícím hercům velmi civilně. Ze začátku to může diváka i odradit. Zvlášť pokud ho nebude zajímat, jak to s Vancem dopadne. Překvapivě nespočívá síla tohoto počinu v nějaké zásadní scéně, nebo události, ale právě v tom sdělení. Disfunkční rodina je fenomen, který se velmi často dědí; děti z takových rodin mají blízko k opakování podobného vzorce. A ne z každého takového "letadla", se dá vystoupit. ()

Rudinsky

Veľká americká melodráma z čias American beauty, ľúbivá Albertiovej kamerou, Zimmerovými sláčikmi a perfektnými hereckými výkonmi (bezchybný, najmä ženský casting). Problémom filmu ale je, že aj napriek veľmi silnej téme nereže do hĺbky a teda dotkne sa vás iba v špecifických prípadoch (najmä, ak ste niečo podobné zažili na vlastnej koži). Je to škoda, pretože tieto ženy (vrátane Haley Bennet) by bez problémov utiahli aj oveľa väčší hardcore. ()

Michelle75

U tohoto filmu nechápu některá záporná hodnocení. Podle mě je v tomhle příběhu hodně co k přemýšlení. Navíc ty herecké výkony byly vážně nad průměrem a to hodně. U Amy Adams nebo Glenn Close se to dá předpokládat, ale že zase uvidím tak hezký teenage výkon od Owen Astalos a dojme mě několikrát, že mám fakt na krajíčku, tak tohle mě moc baví a těší. Film samotný je depresivní,ale krásný. ()

3DD!3

Ve finále je to klasická človečinka se srdíčkem, ale těch sraček (podle skutečných událostí) co si ten klučina musel prožít. To stojí za vidění. Amy Adams si polohu zfetované maminy vychutnává a většinu pamětihodných scén si krade ona. Glen Close jako bábinka (co zapálila ožralého manžela!) si pak krade scény zbylé. Ron Howard ve Vidlácké elegii rozdává svoje osvědčené karty s jistotou protřelého karbaníka a zručně vypráví příběh hrdiny střední třídy. Nominaci na plešouna má jistou. Soundtrack se taky povedl, zase jednou výborný minimalistický Zimmer. ()

Marze

Temný a banální film od oscarového režiséra Howarda. Nijak jsem s hrdiny nesympatizoval. Není to vůbec soudržné vyprávění, které by gradovalo. Spíše než koherentním, gradujícím vyprávěním jsou zde náhodně naskládané scény s lidmi, kteří jsou k sobě zlí a stále naříkají. Tvůrci ignorují to, že obyvatele determinují životní podmínky. Vyhnuli se tak politickému přesahu. Ploše tu působící kamera a uměle vykonstruované přehnané scény. ()

Zajímavosti (10)

• Slovo „hillbilly“ označuje obyvatele žijícího na odlehlém místě či v horách na východě Spojených států. Často má pejorativní význam a dalo by se přeložit jako křupan, venkovský balík. (Jolinar)
  • Glenn Close je teprve třetí osobou, která za stejný výkon (v tomto případě za roli Mamaw) obdržela nominaci jak na Oscara (nejlepší herečka ve vedlejší roli), tak na cenu Razzie (nejhorší herečka ve vedlejší roli). Zároveň se jedná o její vůbec první nominaci na Zlatou malinu (Razzie). (oli009)
  • Obrovské brýle, které Glenn Close ve filmu nosí, jsou skutečné obroučky „Mamaw“. Rodina je Glenn Close zapůjčila během natáčení. (oli009)