V blízké budoucnosti dostane pilot dronu rozkaz přesunout se do válečné zóny, kde mu má velet android v přísném utajení – a společně pak musí zabránit jadernému útoku. (Netflix)

Recenze (188)

J*A*S*M

Úplně do záchodu bych to nespláchnul, určitej potenciál tu byl. Ale bohužel Mikael Håfström točí tak matně a neenergicky, že to ani na sekundu nikdy nestrhne. Ale pravej průser nastane tehdy, když film, kterej vás vlastně nikdy nezačne pořádně zajímat, začne v polovině stopáže jakože házet zvraty, které mají působit, jak byl celou dobu divák balamucen a film je před ním napřed. Dávalo to vlastně smysl a zapadlo to do sebe (co do motivací jednotlivých skupin aktérů a jednotlivců)? Upřímně řečeno nevim, asi spíš ne. Ale znovu se na to koukat, abych si to ujasnil, nebudu. ()

sQelle

Je to asi daň, že většina akčních dějů z VOD jsou takové plytké. Zaplacené velké jméno v podobě Anthonyho Mackieho není prostě vše. Příběh je takový prázdný a už vůbec tomu nedodává na plnosti natočené scény v naprosto prázdných objektech, kde v okolí 70 metrů, je stůl se třema vojákama a jinak nic. ()

BOURQUE

Nedá sa povedať, že Netflix nepumpuje dostatočné finančné prostriedky do výroby vlastného obsahu. To však áno, že medzi kvalitami jednotlivých výstupov sú mnohokrát diametrálne rozdiely. Občas sa zdá, že na „kvalite základných materiálov“ (napr. scenár) moc nezáleží a management Netflixu kývne „na všetko“. Zatiaľ to vypadá tak, že tento „trend“ pokračuje aj v roku 2021. Minimálne o tom svedčí aktuálny „blockbuster“ Netflixu, Za čárou, ktorý posilňuje tábor ich nie úplne nevydarených výstupov. Za čárou napriek všetkým snahám disponuje so slabším scenárom. Z hľadiska hlavného príbehu nedokáže dostatočne prekvapiť a neobsahuje nečakaný zvrat. Bezradnosť tvorcov je možno najlepšie vidieť v závere filmu, ktorý je taký „všelijaký“, ale rozhodne nie kvalitný. Tvorcovia, ako je to vo väčšine podobných prípadov Bohužiaľ už zvykom, sa snažia túto chybu zamaskovať tak, že to celý zabalia do kostýmu „dych berúcich“ PC efektov. (Ja od pána M. Håfström očakávam trochu viac.) Avšak aj tu narazíme spíš na také akčné scény (alebo scény, kde dominujú zvláštne efekty), ktoré v danej kategórii sú viac-menej minimom. Chémia medzi hlavnými postavami (Damson Idris a Anthony Mackie) je krehká a miestami nie úplne funkčná. Film postráca dominantnejšie postavy na všetkých frontoch (vedľajšie postavy, atď.) Za čárou je jeden z (ďalších) takých snímok v obsahu Netflixu, ktorý svoje jednotlivé zdroje (herecké, režisérske, finančné, atď.) nevyužíva efektívne. Osobné hodnotenie: 65% (**) ()

Dejvecd

Nová Netflixovka je zároveň prvým filmom z roku 2021 ktorý som si mohol pozrieť. Neľutujem toho. Tento film má veľmi pekný vizuál a zaujímavo vymyslenú krajinu ktorú po čase odhaľujeme. Bojové scény sú veľmi pekne vyobrazené, aj keď upozorňujem, krv tu strieka naozaj hojne. Čo sa týka postáv tak Harp je celkom v pohode a baví vás sledovať jeho emócie, keď prvý raz na vlastné oči uvidí prestrelku a krvavé mŕtvoly. Celý jeho vývoj, ako sa pomaly mení z bezcitného hajzla ktorý odpaľuje rakety z bezpečia veliacej základne a je mu jedno koľko životov pre to stratí na človeka ktorý sa snaží zachrániť každý jeden nevinný život. Ku Leovi už taký kladný postoj nemám. Zo začiatku vyčíta Harpovi jeho predchádzajúce “chyby” pri ktorých prišli o život nevinný ľudia a potom sa snaží pre (spoiler) dobro ľudstva zhodiť atomovku na Ameriku? Táto postava bola vo filme dosť chaoticky premyslená a nepotešila ma tak ako Harp. Avšak herecké skúsenosti Anthonyho Mackieho ktorý sa s touto postavou popasoval výborne a zahral Lea presne tak ako mal sa súdiť nedajú. Čo sa týka samotného deja bol dosť zaujímavý ale rovnako ako pri filme Tenet sa mi zdal trochu chaotický. Avšak za mňa ide o vpoho film ktorý si zaslúži vašu pozornosť. ()

scarfacer

No, afro-americkej terminátor se vážně nepoved a to bych nerad, aby to vyznělo nějak robofobicky. Začátek vypadal slibně a bylo tam pár kvalitních nápadů, včetně volby konfliktu, kór když vůbec netušíte, co jste si to pustili. To by ale nesměla bejt produkce Netflixu, aby z toho nakonec nebyl víceméně předvídatelný výtvor, plný patriotismu a postav s inteligencí šesti učitelů tělocviku. A to si vůvec nedovedu představit, jak srašný to musí bejt s českým dabingem. Ztráta času, do žánru nic nového... ()

Zajímavosti (9)

• Ve scéně, kdy se Leo (Anthony Mackie) setká s Viktorem Kovalem (Pilou Asbæk), můžeme vidět, jak mu během bojové scény sebere zbraň Steyr SPP. Jedná se o úplně stejný model zbraně, kterou Anthony Mackie používal v roli Falcona ve filmech MCU. (UncleMorty)
  • Kapitán Leo (Anthony Mackie) zmíní ve své první scéně s poručíkem Harpem (Damson Idris), že Harp má nalétáno 56 000 letových hodin. Pokud by to byla pravda, musel by Harp létat 12 hodin denně po dobu 13 let, což vzhledem k jeho věku a teprve tříleté službě není možné. (kesinaa)
  • Dvakrát je v rozhovoru o Kovalovi Ukrajina umístěna na Balkán. (JerryPilsen)