Hrubý střih

Britský krejčí, který žije v Chicagu 50. let, to nemá vůbec lehké. V jeho dílně si totiž začnou vyřizovat účty tamní mafiánské gangy. (Netflix)

Recenze (147)

genetique

Tento nenápadný skromný filmik s feelingom divadelnej hry mi vyčaril veľký úsmev na tvári. Originálna gangsterská zápletka graduje každou minútou, malé zvraty striedajú tie geniálne načasované a divák sa ani minútu nenudí, pretože každý vo filme skrýva nejaké tajomstvo a nikto nie je tým, kým sa na prvý pohľad zdá. Napriek komornej atmosfére je film plný napätia, aj keď sa odohráva v jednom malom krajčírstve. Do pozornosti dávam najmä strih a kameru, pretože daná scéna je využitá absolútne dokonale. Takto sa to ma robiť do psej... 80%. ()

sedm.1

The Outfit je scenáristický majstrštyk, který disponuje snad naprosto vším, co luxusně záživný scénář mít má. Nápaditý, strhující, obsahující především v závěru doslova lavinu zvratů a překvapení, vytvářející napětí, silný v dialozích a v neposlední řadě je i velice inteligentní, hrající si s divákem tak chytře, že jen málokdo může odhadnout, co bude následovat v další scéně, nehledě na to, že je určitě potřeba zmínit i fakt, že přes všechny ty zvraty a překvapení není celý film ani na chvíli jakkoliv překombinovaný, nesrozumitelný, či snad nepřesvědčivý, že by tam něco nesedělo, naopak, vše do sebe perfektně zapadá a i díky tomu po celou dobu tak působí velmi přesvědčivě. Krom téměř až dokonalého scénáře pak tato podívaná ovšem funguje i v mnoha dalších ohledech, jako třeba výrazná atmosféra, samozřejmě velmi oslovit dokáže i vizuální podoba filmu, no a obsazení, to je třešnička na dortu, fantastické výkony všech zúčastněných jsou prostě též skutečnou ozdobou snímku. Parádní je jinak i postupná gradace, kdy se film jakoby schválně rozjíždí vážně hodně pozvolna a v takovém uhlazeném, mírumilovném stylu, aby pak postupně nabíral na obrátkách a v poslední třetině došlo k doslova erupční gradaci, plné divokých konfliktů, končících krvavými rozuzleními. Vyčíst pak v případě tohoto snímku nemám co, tudíž za mě The Outfit představuje filmovou povinnost pro každého filmového nadšence, jedná se totiž o skutečně výbornou podívanou, kombinující vysokou kvalitu s fungující zábavou, a to se povede opravdu jen málokdy. ()

campix

Pro Grahama Moora je The Outfit režijní prvotinou a určitě je zde od čeho se odpíchnout. Bohužel je tahle komorní gangsterka z prostřední jednoho krejčovského salonu takovým podivným zážitkem. Nápad to určitě není špatný. Mark Rylance v hlavní roli je také řádným tahounem, ale zbytek hereckého obsazení nestojí za nic. V ruku v ruce s tím jdou bohužel podivné motivace a chování jednotlivých aktérů. S přibývajícím časem se tak z toho stává stále větší nepořádek. Čekal jsem ani něco trochu ambicioznějšího a více vypointovaného. ()

Brooks

Iba priemerne zábavná thrillerová konverzačka so šiestimi postavami zatvorenými v dvoch miestnostiach, s poltuctom povinných zvratov a tuctom logických dier. Rafinovanejšie napísaný scenár, ktorý by lepšie pracoval s postavami a ich motiváciami, by určite neuškodil. Mark Rylance uveriteľný v oboch polohách, ale kráľom je tu mafiánsky boss Simon Russell Beale. ()

sochoking

Film sa javí ako divadelná hra. Ide prakticky o dialogy medzi pár postavami v krajčírskej dielni. To sa normálne chytrý divák po čase už dovtípi, kto s kým vymrdá, takže záverečné rozuzlenie ho už absolútne neprekvapí.  Navyše uspávajúci a rozstrasený hlas Mark Rylanceho už pekne liezol na mozog až tak, že som sa nemohol dočkať záverečných titulkov. Slebé tri za mňa. ()

• Název filmu má dvojí význam. Chicagská mafie je také označována jako The Outfit. (mikki089)
  • Mark Rylance (Leonard) byl ve skutečnosti vyškolen v krejčovských technikách slavnými krejčími, dříve k vidění v sérii Kingsman. Jejich ikonický domácí tvíd je možné na okamžik zahlédnout ve filmu. (mikki089)