Epizody(7)

Dva hluboce věřící manželské páry si užívají poklidného života na texaském maloměstě, dokud někdo nevezme do ruky sekeru. (HBO Max)

Recenze (54)

Stillborn83

Vynikajúca jednohubka od HBO! Ďalšia skvelá miniséria z dielne Davida E. Kelleyho (The Undoing, Big Little Lies či Ally McBeal), od začiatku poznať jeho rukopis, ktorý mám veľmi rád. A keď k tomu prirátame fakt, že o réžiu sa postarala Lesli Linka Glatter (Homeland, The Morning Show či The Newsroom), nemohlo to dopadnúť zle. Úvod je síce mierne rozťahaný, ale pre dokreslenie atmosféry a sledu udalostí veľmi podstatný (tu mi to veľmi pripomínalo práve Big Little Lies). Famózne výkony podali Elizabeth Olsen (najmladšia zo známych sestier) a Jesse Plemons. Výborne im sekundovali aj Patrick Fugit, Lily Rabe a moja obľúbená Elizabeth Marvel. Netreba zabúdať ani na výbornú hudbu. Bonusom je, že je to na základe skutočných udalostí. Až po dopozeraní som sa dozvedel, že minisériu o tomto prípade urobil už predtým aj Disney+ s Jessicou Biel v hlavnej úlohe (chystá sa aj ďalšie spracovanie s Elizabeth Moss), ale vidieť ju nechcem. Love & Death predčilo všetky moje očakávania. P.S.: Bez problémov som to dal so záujmom v priebehu jedného dňa. ()

Hadža

První dva -tři díly to vypadá celkem na nudu, ale pak se to rozjelo, že jsem to spolknul na jeden nádech. Výhodou bylo nejspíš i to, že jsem o případu nic nevěděl, tak mě to až do závěru udržovalo v napětí. Výkon Elizabeth Olson byl perfektní, Jesse Plemons jako lamač ženských srdci a svůdník  mi tam poněkud nesedl. ()

castor

Dobová atmosféra, syté barvy, zpívající kostel, pečlivě střižené trávníky, načančaní sousedé a jedna aférka, kterou je ale třeba důkladně naplánovat. První dva tři díly sice lehce dřou, nicméně Jesse Plemons má dobře tvarovaný penis a Elizabeth Olsen se doma u manžela nedaří najít vlastní pocit výjimečnosti a uspokojit své touhy. Konkrétní aférky často vznikají dílem nečekaného okamžiku, takže bych moc neřešil, jak vypadá Plemons a jak k nakousnutí je mladší sestra dvojčat Olsenových. Postupně se to rozjede, zostří se hrany, diváka baví pokrytectví silně věřících lidí, co se pomlouvají, lžou si za zády a mají románky. Pak s mnohým zamíchá manželská terapie a zejména sekera, která se nejednou zasekne do měkkého. Za tím vším stojí ostřílený David E. Kelley (Ally McBeal, Nemocnice Chicago Hope či Sedmilhářky), což je dobrá i špatná zpráva. Sice přitahuje spolehlivé spolupracovníky a silné herecké obsazení, umí vyprávět příběh a rád se soustředí na ženy, ale kolikrát do něj divák vkládá větší očekávání, než nakonec výsledek přinese. Prostě místy je to víc o formě než o obsahu, což mi připomíná nedávnou sérii Mělas to vědět, ve které postupně nebylo kde brát. Tady jsme na tom líp, v druhé polovině řady postupně rozplétáme, jak to celé bylo, soud je svižný a dialogově povedený, stejně jako cynická cukrkandlová předměstská idyla. Plnotučný Plemons těší svými nekňubovskými reakcemi a neutrálním ksichtem, hvězdou je ale někdo jiný: Elizabeth Olsen fakt září, její pohyby rtů, lesknoucí se oči, úhybné pohledy, nejisté úsměvy. Pokud si za rok někdo na tuhle sérii vzpomene, tak to bude zejména díky ní. A je jedno, zda něco vysvětluje dětem, je vyslýchaná policií nebo si zpívá za volantem auta. ()

elanius

(mS1/2024) / Nech hľadám ako hľadám, neviem nájsť čo tejto minisérii vytknúť. Možno tých prvých pár dielov sa mohlo ísť na prvý pohľad viac k veci, ale odmenou za pomalšie tempo boli super prepracované postavy a originálne postavený príbeh. Herci v hlavných úlohách, čistá paráda. Olsenka je skvelá, to už vieme, ale napasovať k nej Jesse Plemonsa bol geniálny ťah. Oceňujem aj primeranú dĺžku. Love&Death je napriek sekere super oddychový seriál. (9/10) ()

Tosi

Ten klid v prvních dvou dílech mě tak otupil, že jsem prodřímal i tu zabijačku v komoře. Ale potom vážení, to je rodinný drama jako břit. Elizabeth Olsen tu oddanou paničku v domácnosti zahrála fakt neuvěřitelně přesvědčivě, ale stejně tak ji seděla tvář potencionálního vraha. Navíc osmdesátky jak vyšitý, takže nazdar v Texasu. ()

• Ve 13. minutě v kině promítají muzikálový film Grease (1978), přesněji scénu, ve které zazní píseň „Beauty School Dropout“, kterou nazpíval Frankie Avalon. (jirikzaboj)
  • Elizabeth Olsen v rozhovore prezradila, že sa jej ozvala Jessica Biel v súvislosti s tým, že obe herečky čírou náhodou hrajú v projektoch o tom istom príbehu, v tom istom čase a stvárňujú tie isté postavy, čo je mimoriadne veľká náhoda. Dovtedy sa herečky nikdy nestretli ani nerozprávali. Biel hrala v seriáli Candy (2022). (Arsenal83)
  • V súvislosti s vraždou sa spomína inšpirácia filmom, ktorý v tej dobe bežal v kinách - Osvietenie (1980). (Arsenal83)