Série(3) / Epizody(18)

V antikvariátu grobiánského Irčana Bernarda Blacka a jeho přítelkyně Fran zvané Kocovina, vám nejen nic neprodají, ale ještě vám vynadají, případně i namlátí. (oficiální text distributora)

Recenze (1 063)

Satan

Naprostá kanonáda slov a skřeků Dylana Morana a každý díl je napěchovaný k prasknutí parádními gagy, scénkami a grimasami. Británie je v komediích prostě nepřekonatelná. Martin Freeman či Simon Pegg jako třešničky na vysmátém dortu. Manny a Fran jako pořádně sladká šlehačka, která oslazuje jednotlivé díly neskutečným způsobem. Nemůžu nevypíchnout geniálně dokonalý (povšimněte si tohoto spojení - má vážně význam) třetí díl první řady s neskutečně odzbrojující pointou. Tenhle ujetý kousek mám doopravdy rád a to by v tom byla kniha, aby se to nelíbilo i vám. P.S.: Mnohem slavnější IT Crowd zaostává...1. série = 100% | 2. série = 90% | 3. série = 90% ()

Sonnery

Můj zfilmovaný životní sen: NEprodávat knížky ve vlasním knihkupectví, kde divnej chlap s účesem Ondřeje Hejmy za mě odvede všechnu práci, lejt jako to hovado, stát se cynickým komikem, za kterého mluví hmatatelný pivní odér z předchozí noci a konečně každičký den poobědvat lahvinku bílého, kterou přinese, vzhledem k bídáckému životnímu stylu, nádherná promiskuitní bojovnice, co prodává cinkrlátka. CHCI TO! ()

kinej

Tyhle anglické sitcomy bývají vážně našlápnutý. Black books to potvrzuje. Jsou zde skvěle napsáné a vykreslené postavy. Bernard, alkoholický gay instelektuál, nemá prostě chybu, je naprosto božsky ztvárněn. Ostatní postavy už tak vymáklé nejsou, ne že by snad byla nouze o srandu, ale nejsou tak terfné a adresné jako Bernard. IT Crowd je o něco vydařenější. ()

HoneyBunny

Britcom z rodu Červeného trpaslíka, kterému obšem chybí takový ten opravdu chytrý humor. Místo toho spoléhá na absurdní dialogy a místy až pitvoření - to ale stále srovnávám s tou nejlepší britskou konkurencí. Jinak je Black Books uspokojivě vtipný a kvalitní seriál. Jenom to nadšení se v mém případě zatím nějak nedostavilo. ()

liskam

Sakra,jak okomentovat takhle dobrou věc..? Jelikož jsem prachobyčejnej pitomec kterej akorát čumí na filmy a čte knihy, budu prostě a jednoduše přirovnávat. Inteligentní humor jako "Ally McB." Nebo "Teorie velkeho t." Místy praštěné jako "Černá Zmije" vyprávěno rychlostí "dead set" a přesto že jsou díly tak krátké, v každém se mnohokrát rozesměju. Což je paráda. Za mě 95% ()

Zajímavosti (18)

• Knihkupectví Saga Books z epizody Příbuzní ve skutečnosti neexistuje. Exteriéry se natáčely před knihkupectvím ze sítě Waterstones. Bernard (Dylan Moran) na tento obchod odkazuje v epizodě Sbohem, domove!, když Mannymu (Bill Bailey) říká: "Tohle není Waterstones". (DivX)
  • Pilotní díl měl Dylan Moran (Bernard) napsaný již v roce 1998. Fran (Tamsin Greig) se původně jmenovala Valerie. Mannyho (Bill Bailey) příjmení bylo Zimmerman. Měl být Žid a měl mít deprese. Seriál původně neměl být až tak vtipný. Později Moran požádal o pomoc Grahama Linehana, který seriál přepsal do současné podoby. (DivX)
  • Relaxační knihu "The Little Book of Calm" napsal učitel meditace Paul Wilson. (DivX)