Silent Night

• Kanada Silent Night (více)

Trápící se otec (Joel Kinnaman) je svědkem smrti svého malého synka, který se na Štědrý den ocitne v přestřelce mezi gangy. Zatímco se zotavuje ze zranění, které ho připravilo o hlas, stane se odplata jeho životním posláním. (mikki089)

Recenze (71)

John Woo se vrátil po šesti letech (do Hollywoodu skoro po dvaceti) a přinesl klasickou cestu za pomstou po které tentokrát kráčí Joel Kinnaman, který se rozhodl vyřešit ztrátu syna po svém. Osobně beru, že se tady víc jak polovinu filmu nic extra neděje, protože Kinnamanova postava není žádný zabiják, ale obyčejný táta od rodiny a tak když se rozhodne nastoupit cestu pomsty chvilku mu trvá než se něco naučí. Trošku horší je to nicméně s akcí, které sice není úplně málo, ale docela mě rušilo jak se tu střídají momenty kdy hlavní hrdina chybuje a je na něm vidět že nemá zkušenosti s těmi kdy působí jako bratranec Johna Wicka. To je nejvíc vidět ve finále kdy mezi těmito polohami hned několikrát přepne. Ač sem se nenudil, tak od legendy velikosti Johna Woo bych čekal trošku víc...50% ()

Chrustyn

Dnešní filmový svět je plný nejistot. Kvalitu nezaručují velké hvězdy ani zavedené série, přesto, když se objeví nový kousek, dříve geniálního tvůrce, očekávání se divák neubrání. Stejně tak to bylo u nového, čistokrevného akčňáku od Johna Woo, který sliboval nenáročnou "devadesátkou" zábavu. A přestože je Silent night, pocitově filmem 30 let starým, není to tentokrát k dobru. Je to spíše zastaralý, než staromódní film a jeho největší ojedinělost je, že nemá žádné dialogy. Tím, končí vše, čím je jiný. Zbytek je klasická cesta za pomstou, obyčejného muže, který rok trénuje, aby se na Vánoce mohl pomstít za smrt syna. Bohužel tento progres není nijak zajímavý a absence dialogů spíše kazí výsledný, už tak chladný dojem. Vše by mohlo zachránit závěrečné inferno ale zde Woo až překvapivě zklamává. Akce je líná, laciná a až zbytečně se snaží o moderní pojetí po vzoru Johna Wicka. To v čem Woo vždy exceloval, zde působí jako debut někoho, kdo nakoukal starší akčňáky a snažil se je trochu modernizovat. Vznikl tak podivný patvar, který nejdříve nudí a později neuspokojí tím, co sliboval a co fanda Johna Woo očekával. ()

bourec

Režiséra mám poměrně rád. Jak jeho prvotiny v H-K, tak i práce za velkou louží. Tam sice kvalitativní křivka jemně, ale i přesto znatelně klesala. I přes to, jsem si ty filmy na nosičích uchoval. A rád si je ve volný chvíli pustím. Novinka ovšem má jen půlku dobře. Bitka v baráku byla příslibem, ale bohužel byla jediná. Přestřelky unyle jednoduchý, takže vlastně při nich nic nepociťujete. Trochu se to podobá Rozsudku smrti, ale Wan svůj film pojal trochu jinak, a značně lépe. Škoda, ale na celým filmu mi toho dost nesedělo. 50% ()

Kudly4

To, že se tu půl hodiny psychicky srovnává otec, který přišel o svého malého syna, během přestřelky mezi gangy, na tom jsem neviděl nic špatného a už vůbec jsem necítil, že by mě to nějakým způsobem otravovalo či nudilo. Hlavní postava se nenarodila, jako zabiják od přírody a tak, než se pomstí, musí se všechno potřebné naučit. Za mě silný film. Přímočarý příběh, s dobrou akcí, fighty jsou krvavý a i když už jsem na toto téma viděl mnoho filmů, tenhle na půl Vánoční, mi dnes večer pár dnů, před Štědrým dnem sedl. Závěr mě dojal. Líbilo. (64. hodnocení) ()

Wacoslav1

Volba posledního filmu loňskýho roku se mi moc nepovedla. Němej Kinnaman definitivně nepoužitelnej v jakýkoliv podobě a starej veterán John Woo občas vytáhne některý ze svých trademarků, ale je to už celý takový vyčpělý a moc to nefunguje ani v tý emocionální rovině pomsty a akce je sice nekompromisní, ale zároveň ničím vyjímečná a hlavně než se začalo něco dít tak už mě to po pravdě moc nezajímalo po tom co jsem se pronudil předchozím dějem, takže asi tak. Takže rozhodně díky režisérovi za ty jeho starý pecky, ale teď už opravdu radši do důchodu.25% ()

• Čierno-modrý vták zobrazený na vonkajšej parapete Brianovej nemocničnej izby je Agapornis pestrý. V USA sa nevyskytuje vo voľnej prírode. (m.a.t.o.)
  • V rozhovore s Jimmym Fallonom Joel Kinnaman prezradil, že sa plánoval vžiť do jeho nemej úlohy a nerozprávať celé dva mesiace, počas ktorých sa bude film natáčať. Toto rozhodnutie však opustil v priebehu prvého dňa natáčania. (drake31)