Noční směna

• USA Graveyard Shift

Dva zaměstnanci továrny Bachman Mill jsou pověřeni vyčistit krysami zamořené sklepení výrobních hal. Nikdo však netuší, že krvežízniví hlodavci nejsou to nejhorší, na co mohou v podzemí narazit. (Davay Home Video)

Recenze (63)

JohnMiller

Sympatické late 80´s hororové béčko ktorého predloha sa stala poviedka od Stephena Kinga. Ide o jeden s tých lepších, a čo sa týka filmárčiny, poctivejších flickov v ktorom zabíja nejaký zmutovaný tvor. Pochválim skvelé masky, gore, nechutnú príšeru, klasickú zostavu hercov (ako vždy jeden černoch) a dobovú atmosféru. Potešil ma aj herec Brad Dourif ktorý si tu zahral vyšinutého zabijaka potkanov a Vietnamského veterána. Mal tu iba vedľajšiu rolu ale bola zo všetkých najvýraznejšia. Išlo o viac ako len o cameo. Možno by som ako tvorca trocha zmenil záverečné slashovanie ktoré keď začalo malo až príliš rýchli spád, začal by som skoršie a interval medzi vraždami by som predĺžil, ale aj tak som nakoniec spokojný. 3.5* ()

Gorehound

Myslím, že viac sa ani z Kingovej poviedky vytrieskať nedalo. Perfektné je autentické prostredie Maine, záverečná nora hlavného monštra, aj monštrum samotné, ukázané, ale zasa sa to nepreháňa. Mohlo tu byť o štipku viac gore, na druhej strane tu je šialený prízvuk predáka Warwicka(v anglickom originály)  a nemenej crazy exterminátor Brad Dourif. Poctivá 90s Kingovka. ()

PetrPan

Kingovu povídku jsem četl a je pochopitelně lepší i jinak (a opět lépe) končí. Na druhou stranu nepatřím k těm, kteří by příliš srovnávali čtenářský a filmový zážitek, protože to prostě zkrátka a dobře nejde.   Líbila se mi tu špinavá a temná atmosféra textilky a jejího sklepení a líbily se mi krysy, ehm potkani a jejich královna.  Tempo filmu ale značně kolísá a většinu doby člověk sleduje jen špatné herce odříkávající hloupé repliky, jinými slovy se prostě tvůrcům nepovedlo úspěšně vyplnit Kingovu temnou povídku, která byla de facto pouze čistým hororem z děsivých katakomb nějakou smysluplnou vatou do klasického celovečeráku. Na druhou stranu poslední půlhodinka, tedy ta pravá noční směna,  má ty správné grády a souboji s "krásným" monstrem  se nedá nic vytknout.  Zatím sestupuji o tři patra níž... ()

Vitason

S mauricem jsme v půjčovně vybrali čtyři videokazety s filmy natočenými podle Stephena Kinga. Půjčovna celkem ochotně přepsala tyto kazety za 210 korun do našeho vlastnictví. Pak už stačilo počkat až nebude kralovat zrovna nejlepší počasí, vychladit pár pivek, přibrat hudryho a náš soukromý Kingfest mohl začít. Prvním filmem byla Noční směna vyprávějící o americkém, nevzdělaném buranovi, který přijel do té nejzavšivenější díry na americké mapě, aby se nechal najmout despotickým majitelem prádelny. Jenže násilný vlastník není ten, kdo vládna ve sklepeních místní textilky, protože ta jsou okupována stovkami krys majících zde svojí královnu, která vypadá jako nemanželské dítě Batmana a obří krysy. Noční směna je velice špatně natočené béčko a je to škoda, protože film má dobře obsazené role (hlavně majitel a lovec krys), vystavění scén je působivé (jen mě rozčilovala ta kouřová mlha ve sklepeních), ale co na plat, když je to celé mizerně natočené, herci nic nehrají, gore efekty stojí také za pendrek a o scénáři nebo dialozích se nedá vůbec mluvit. Film spíše pobaví než vyděsí, ale za tu srandu mu dávám 2* Jako reklama na Pepsi dobrý:-) ()

eraserhead666

Sakra, z čeho všecho nejsou schopni udělat film. Dokonce i z ne moc povedené a nezajímavé Kingovy povídky.... A přesně, jak se dalo očekávat. Z Kinga si vzali jen název a námět, tak 60-70% děje filmu vymyslel scénárista a s Kingem nemá nic společného. A možná proto je to na rozdíl od původní povídky alespoň koukatelný, průměrný „monstermovie“. 2,5* ()

• Budova v podzemí, v ktorej sa dej odohráva, sa volá Bachman Mills, na počesť Stephena Kinga, ktorý písal aj pod pseudonymom Richard Bachman. (Kadas97)