Zlo si umí počkat

(festivalový název)
  • Argentina Cuando acecha la maldad (více)

V odlehlé vesnici najdou dva bratři muže pod vlivem démona, který se právě chystá přivést na svět samotné zlo. Rozhodnou se ho zbavit, ale podaří se jim pouze rozšířit chaos. (mikki089)

Recenze (128)

pornogrind

Jeden z mnou posledních netrpělivě očekávaných hororů letošního roku.  A jsem rád, že moje očekávání nezklamal. Navíc v letošním v roce kdy to na kvalitní horory (alespoň za mě) byla fakt bída se tenhle kousek prostě ocenit musí. Myslím si, že fanoušci hororu by všeobecně s tímhle filmem měli být spokojeni, protože to je opravdu jeden z těch nejlepších hororových zářezů tohoto roku. 4hvězdy. ()

Claw

Pokud si myslíte, že se jedná o běžný film o posedlosti démony, hluboce se mýlíte. Nejsou tu žádní katoličtí kněží ani kostely, žádné kříže ani svěcená voda, žádné motání hlavy ani křeče… V tomto filmu nenajdete žádné katolické tropy posedlosti démony, což je pro jeden z nejstálejších subžánrů hororu VELKÝ závan čerstvého vzduchu. Je to film o démonech, kteří posednou lidi jako virus a mají svá vlastní pravidla, jak s nimi zacházet, a velmi specifický způsob, jak je vyhnat. Upřímně řečeno, právě tento typ svěžího a neotřelého přístupu k filmové tvorbě dělá z "When Evil Lurks" výjimečný snímek. Kdyby si více scénáristů/režisérů našlo čas na to, aby vzali hororové stálice a překroutili je tak, aby vznikl originální a jedinečný výtvor, měli bychom živější a bohatší nabídku hororů. Vedle vynikajících hereckých výkonů a děsivé hudby vynikal tento film především gore efekty (tedy použitím praktických speciálních efektů namísto CGI). Všechno to vypadalo tak SKUTEČNĚ. Například scéna se psem byla naprosto monstrózní!! Nebo třeba takový obézní a prohnilý Uriel až na kost mě bude děsit nejspíš ve snech… Film málokdy poleví a vám bude neustále lézt mráz po zádech. Jediné, co bych vytknul je, že lore filmu trochu předbíhá vyprávění příběhu, protože i ke konci se stále učíme pravidla. Myslím, že z některá mohli odebrat a věnovat více času některým postavám a momentům. Ke konci je jedna postava posedlá a my se moc nedozvíme, co se stane. I tak za mě naprostá hororová krasojízda, která boduje na všech frontách. Má to originální námět, výborné gore, výborné masky, dobré tempo, skvělý vizuál, film šokuje, je nepříjemný, má beznadějnou atmosféru, boří se tu filmové hranice. Všem hororovým fanouškům doporučuji. /80%/ ()

Omnibus

Hnilobák z korby teče, nikdo mu neuteče.“ Rugna s léty zraje jako víno. Kdyby bratři Pedro a Jimi znali jeho předchozí film, hned by věděli, co dělat: „Hnilobáku, do mrazáku!“ Aterrados se mi zavrtal do hlavy scénou s týden mrtvým chlapečkem, sedícím u stolu nad sklenicí mléka, dnes mi Rugna šoupnul do postele hnilobáka, smrdícího hůř než bezďáci květáci v MHD v Plzni. MOKVAJÍCÍ OKÉNKO: [][] Co všechno proteklo zpuchřelým prostěradlem? Ϣ Lék na autismus. Levný, 100% na přírodní bázi a s divácky vděčnými vedlejšími účinky. Ϣ Psí sliny. Bulmastif Roger má děti rád. K snídani. Ϣ Livingdeadův mozek, rozežraný amébou (to je prvok, ne jeho sestra). Ϣ Postřeh Gilmour93, že démonický příběh má i sociální ocas, že chudobu a rodinnou hnilobu politici řeší jen alibisticky, „protokolem“ a „čističi“. Ϣ Můj dojem, že do postele k umírajícímu žoku hnisu a nádorů, který však nesměl (!) být zastřelen, Rugna propašoval i svůj náhled na euthanasii. [][] Morbidní, blivajzovité, hrůzné, zatraceně (ne)lidské, šíleně depresivní, bez východiska. A kdyby mi k pánské jízdě Rugna dopřál i nějakou jedlou (rozuměj mladou a zdravou) dívku, šel bych i na pět vředů. ()

Martrix

Sedm pravidel při setkání s posedlým obsahuje hlouposti jako nepoužívat elektřinu, nezabít posedloně střelnou zbraní... . A vymítači jsou ve skutečnosti čističi, kteří ke své práci Boha nepotřebují, páč mají bazmek... . Působilo to divně, stejně jako chování drtivé většiny postav. Vymezit se proti hollywoodským klišárnám je fajn, ale ne za každou cenu. Závěrečná čtvrthodinka už vysloveně smrděla scénáristickou bezmocí. Samozřejmě se můžete nechat povodit a bez potíží tohle hororové chorizo zkonzumovat, ale pokud budete objektivní...je to jen další plytkoduchost bez pořádné pointy a s příběhem tak hloupým, že ji klidně šoupnu mezi zcela neohromující kousky jako Nikdo nevyvázne živý, Ďáblova kořist nebo  The Exorcism of God. Škoda, ta první třetina byla hodně dobrá. ()

TheEvilTwin

Tohle mě odrovnalo. Nepříjemné, drsné, dekadentní a žánrově doslova lahodné. Nápad originální a úžasný, napětí nervydrásající a některé scény tak kur*vsky překvapivé a nečekaně drsné, až jsem pomalu nechápal, že konečně někdo natočil film, který se vymyká všem žánrovým klišé, obchází celou zajetou šablonu a dává do filmu jen to nejlepší a v mnoha případech něco, co jsme zatím ještě neviděli. Dva bratři uprostřed prdelákova zjistí, že jeden člen vesnice je posednut démonem, a jelikož všichni zde jsou věřící a ví, co mají v této situaci dělat, rozhodnou se jej odvést co nejdál a vyhnout se tak posednutí. Vše se ale zvrtne a démon se šíří z jednoho člověka na druhého jako nemoc a katastrofa začíná. Všudypřítomný hudební podkres je nepříjemný, napětí je ve vzduchu od samotného začátku, pravidla posednutí jsou podány solidně, uchopitelně a pevně a film nemá problém nejen s fantastickými horor prvky, občasným gorem (zřaní mozku, útok psa, úvodní nechutný posednutý...), ale vůbec mu nevadí tady masakrovat děti, těhotné, zvířata a neštítí se snad ničeho. V druhé půlce film sice malinko ztratil tempo a oproti první byl trochu slabší, ale ve výsledku je to bez debat stále jeden z nejlepších snímků, které za poslední dobu vznikly. A to nejen v žánru, kde oceňuji originalitu a konečně čerstvý vítr, ale i v obecné filmové rovině, kde je na místě zkrátka vše od hudby, kamery, vizuálu (!!!) a především povšechné dekadence, a to včetně samotného závěru. Klenot. ()