Mizerové navždy

• USA Bad Boys for Life (více)

Mizerové Mike Lowrey (Will Smith) a Marcus Burnett (Martin Lawrence) jsou zpátky a před nimi poslední společná jízda. (Falcon)

Recenze (601)

choze

I když jsem viděl všechny díly v kině, Mizerové nikdy nepatřili k mým buddy srdcovkám, narozdíl od Tango a Cashe nebo Posledního skauta. I když třeba konkurenčním Křižovatkám smrti mocně natrhávali pozadí a ačkoli mě humor dvojice Mike a Marcus moc nebral, zábavný styl a vzájemnou chemii jim přiznávám. Po sympaticky dravé a sexy jedničce, přifrčela monumentální, z řetězu sympaticky utržená dvojka a teď i mile se ohlížející trojka. Ta není ani zdaleka tak audiovizuálně vymazlená a akčně urvaná jako od Baye, ale nevyrovnaný poměr prvoplánových a dobrých fórů zůstává a nejsilnější je to v pár vážnějších, chlapských momentech a při vtipném nostalgickém pomrkávání na diváky. A najde se tu i nějaké to překvapení. ()

Enšpígl

Je to naprosto nečekané, ale o to příjemnější překvapení. Takhle má z mého pohledu vypadat nenáročný akční blockbuster tohoto století. Výborně udělaný akční scény, pokud jde o honičky tak si dokonce troufnu říci, že jedny z nejlepších, co jsem v poslední dekádě viděl. Hrozně jsem se bál, jak film dopadne když ho nedělá "božský Míša" , ale po jeho posledním úletu na Netflixu jsem byl ve finále docela rád i když za "Bay cameo" díky. Že dostanu poctivou akčňárničku, ve který nebudou tvůrci sekat akční scény bez většího smyslu jak baťa cvičky, ve který se docela nekompromisně zabijí a celý film bude rozhodně vycházet civilněji a víc temněji než jeho starší bráškové to jsem nečekal. Jasně máme tam Lawrence takže o vtípky taky není nouze i když právě když film neakční , nepatrá nebo není team work a snaží se humorovat vychází nejslaběji. Oceňuji soudnost tvůrců při pohledu na postavu Martina Lawrence, že z něj udělali spíše důchodce než akčního poldu a za drsňáčka je tady především Will, ke kterýmu to v pohodě jde i když za barvení bradky rovněž dík, výborná bavička. Vůbec tyhlety minivtípky ve filmu bavily víc než dialogy ala vtip. Svůj prostor má i nový tým, samozřejmě nechybí ani drsný holky, ale celý tým jsem bral jako příjemné akční oživení. Finálová zápletka na podobný typ film dobrá. Mizerové navždy suveréně rozkopli kliše, že v dnešní době pokračování stojí za hovno, protože stojej za silné 4* . ()

Hitman_47

Takhle ne .... tohle si Bad Boys fakt nezasloužili. Koho srala dvojka, bude trojku milovat ... trojka je totiž natočená jako klasický rutinní akční film pro mileniály a lidi, kterým se zvedá kufr, kdykoliv někdo stiskne spoušť nebo šlápne na plyn. Bad Boys for Life se dá popsat jako telenovela s lehkými prvky akce. Jako pardon, ale "Akční" film, který má 124 minut ... a je v něm 25 minut (a 26, 89s) akce, se nedá označit za akční film (ano, stopoval jsem to, v kině jsem v poslední řadě seděl sám, takže jsem nikoho stopkama neotravoval, nejsem hovado) .... bohužel jsem udělal velkou chybu a kouknul se nedávno na dvojku, která je pro mě nejlepší akční film všech dob (ten film je totiž jedna velká akce). Navíc trojka stála asi 25 mega, bo v ní nevidíte skoro žádné miamské pozlátko a v závěrečné akční scéně je tuna špatného CGI. Ve filmu není jediná památná akční scéna .... doufám, že žádné pokračování už nikdy nevznikne, a pokud ano, tak ty dvě belgické lopaty už do toho fakt netahejte prosím. ()

Pilda17

Jeden z větších kladů je, že režii neměl Bay, ten už je za Zenitem a rozhodně by nenabídl kromě velké akce nic převratného. Bad Boys jsou zpátky, Will je ve formě a Lawrence na to už fyzicky nemá, ale jeho hlášky nemají chybu. Pokud si do rukou další díl bere zpátky Bay, budu hodně skeptický, nejsem si úplně jistý, jestli má co nabídnout. Mile rád bych se mýlil. Za to Bad Boys for Life svým předchůdcům ostudu nedělají. 8/10 = 82% ()

Rimsy

Očekávání obrovského průšvihu bylo na místě, nakonec je však dlouho odkládaný návrat Mizerů překvapivě příjemným akčňákem. Chemie mezi nestárnoucím Willem Smithem a naopak velmi stárnoucím, ale oproti Kevinu Hartovi značně decentním Martinem Lawrencem stále funguje, stejně jako žánrové kombo akce a humoru. Honičky ani přestřelky se do akčního kánonu nezapíšou, ale vůbec nenudí a díky dialogovým vtípkům filmu odpustíte i velkou míru scenáristické přepálenosti. Ta dává vzpomenout na devadesátky, což se třeba na nedávném Blíženci podepsalo hodně negativně, ovšem zdejší floridský vibe nás vrací do dob, kdy se bruckheimerovská poetika tyčila na vrcholu žánru – a to si nechám líbit. V rámci žánrových limitů jsou tak Mizerové navždy suverénně zvládnutí a malí kluci v nás se můžou bavit stejně jako před dvaceti lety. ()

Zajímavosti (19)

• Film měl jít původně do kin v únoru 2017, následně v červnu 2017, a pak v lednu 2018. Nakonec byla stanovena premiéra na 17. leden 2020. (Geralt z Rivie)
  • V pokladnách severoamerických kin diváci nechali 206,3 milionu amerických dolarů, součet celosvětových tržeb pak dosáhl 426,5 mil. (NIRO)