Reklama

Reklama

Charles je po pěti letech propuštěn z vězení. Hodně se toho změnilo, z Paříže se stalo jedno velké staveniště a ani ve zlodějské branži už to není, co to bývalo. Charles si ve své vězeňské cele vše promyslel. Chce udělat poslední velkou loupež ve svém životě, aby zabezpečil sebe a svou věrnou ženu na stará kolena. Pro svůj plán vyloupit největší kasino v Cannes potřebuje parťáka. Francis je sice trochu mladý, zbrklý a ještě se neumí chovat, ani oblékat, ale rychle se učí. Charles z něj udělá elegantního šviháka a jeho počestného švagra přemluví, aby jim dělal řidiče. Jeho plán je promyšlený do posledního detailu, jen nesmí nikdo udělat chybu. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (124)

argenson 

všechny recenze uživatele

Shodou okolností jsem poslední dobou viděl víc filmů, kde Jean Gabin prosral hodně peněz, takže v tomhle ohledu žádný velký překvapení. Stejně tak i geniální plán na vyloupení casina působí dnes už trochu úsměvně. Do toho se tam motaly bloncky, který se mi, pravda, trochu pletly (Dora Doll, Rita Cadillac, Carla Marlier). Ale má to dobře hláškujícího Gabina, sympatickýho Delona, půvab šedesátek a výbornou hudbu. Exkluzívní závěr je jen třešinkou na dortu, která mě nutí přihodit hvězdičku navíc. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Pokiaľ máte predstavu o tom, ako má vyzerať starý štýlový francúzsky gangsterský film s charizmatickým obsadením, tak tá predstava sa zhoduje s tým, čo ponúka Verneuil v Melódii podzemia. Pokiaľ ste videli jeho Sicílsky klan alebo Strach nad mestom, viete, do čoho idete a viete, že ste v zlatých časoch starej francúzskej komerčnej školy s najcharizmatickejšími hercami jej histórie. Melódia by asi mohla byť spočiatku svižnejšia a zamerať sa viac na samotnú lúpež, ako na Deloinove milostné pletky, ale vo filme si musia nájsť niečo aj ženy a film má tak aj zaujímavý podtext o samote života recidivistu (50 žien pod lampou nakoniec nenašiel :)) a motiváciách gangsterov, ktorí cítia, že bez peňazí nie sú nikým. Samotná lúpež, ktorá prichádza trochu neskoro je patrične "načechraná" a záverečná tu vyspoilerovaná pointa taktiež. Verneuil sa vyhral s čb atmosférou Cannes, častými zábermi postáv v zrkadle a kamerovými nadhľadmi, takže jeho priaznivci by nemali byť sklamaní, preto som trochu v rozpakoch s toľkých trojhviezdičkových hodnotení. ()

Reklama

jatamansi 

všechny recenze uživatele

Tak hned na začátku mne zklamal dabing u Gabina. Zato Lakomý jako Delon neměl chybu, ale Ladíčka znám z divadla, je to brněnský patriot, není třeba dál komentovat. Gabin i Delon oba ještě mladí, ale o deset let později ve Dvou mužích ve městě byli ještě lepší. Hned na začátku ve vlaku a už jsem se smála – jeden z cestujících se chlubí plavbou do Řecka. Na splátky. A Gabin si říká:“Dovolená na úvěr, to je něco nového.“ Dnes? Manželce by stačilo 24 milionů starých franků na hotýlek nebo penzion na Riviéře, Gabin myslí v řádu miliardy. A když ukazuje komplicům mapu „Jak vypadají místa, kam nás volá povinnost“ - pěkný eufemismus pro loupež. Klasika o vykradení kasina má skvělé momenty. Hlavně když Gabin poučuje Delona. „Žádný velký divení, nerozplývej se nad krásou moře, bylo tam vždycky.“ Také jedna chyba v překladu, Delon tanečnici nadává „takových plunder jako ty“, ale patřilo flunder. Plundra je druh buchty J Jinak Delon zůstal věrný pověsti a předvedl se šplhající, skákající, na laně – radost se podívat. Dokonce měl potom i patřičně zmačkaný a umazaný oblek. Dnešním hrdinům se občas nepohne ani vlas na napomádované hlavě. Akce v kasinu dnešníma očima už legrační, žádné mobily, vysílačky, laserové či jiné zbraně. Jen blikání světly. A poctivé elegantní černé rukavice, žádný chirurgický latex. Gabin dokonce jen se šátkem přes ústa, nesnáším ve filmu punčochy přes hlavu. Vadila mi břeskná hudba, moc trubek, ale byla dobová. Sluneční brýle měli všichni takové, že by se daly nosit i dnes. A při závěrečné scéně s plavajícími bankovkami se mi vybavilo Gabinovo poučování: „A nikdo nebude improvizovat, to vždycky špatně dopadne.“ ()

gabin(a) 

všechny recenze uživatele

Myslím, že Gabin a Delon jsou asi nejlepší filmový pár:-) Všechny tři filmy, které jsem s nimi viděla, jsou pětihvězdičkové, nejvíc samozřejmě Dva muži ve městě (mám v TOP 10). Gabin dokáže udělat pětihvězdičkovou záležitost z čehokoli, on je prostě neskutečný, mám ho ráda naprosto bez výhrad a teď, když vidím ty úplně staré filmy s ním, obdivuji ho ještě víc. U tohoto filmu jsem se fakt bavila, precizně promakaný scénář filmu i loupeže, napětí i humor, elegance 60. let...Mňam! ()

classic 

všechny recenze uživatele

Len naozaj pred malou chvíľou vyšiel z väzenia, a už zase rozmýšľa, čo ďalšieho by znovu vyčudil, avšak nakoľko predchádzajúci, teraz momentálne už ale chorľavý parťák, odmietol prijať mimoriadne lákavý job, práve preto prichádza do úvahy, nová, čerstvá i pomerne dosť drzá krv, ktorá je možno až príliš sebavedomou, kvôli čomu bude zrejme „pánska jazda” v Palm Beach, doslova prechádzka ružovou záhradou, a s naprosto nezabudnuteľnými zážitkami...?! / Konečne si Henri Verneuil napravil svoju „pošramotenú” reputáciu, kedy začínam pomaly zisťovať, že režisérovi oveľa viac svedčí spolupracovať - s Gabinom a Delonom v spoločnom filme, než zrovna s oddeleným Belmondom, odkiaľ sa podľa mňa najviac vydarili iba majstrovské Opice v zime, kde Bébelovi vtedy zručne sekundoval opäť Jean Gabin, čiže tým pádom sa s jeho priamou účasťou, väčšinou jedná o maximálny, filmový zážitok, predovšetkým mám na mysli Sicílsky klan. Čo sa týka aktuálnej Melódie podzemia, tak odporúčam sledovanie: priam výbornej, necenzurovanej, čiernobielej, a vari o niečo dlhšej verzii s českými titulkami, než práve asi trochu slabšej, cenzurovanej, kolorizovanej, a tiež i o čosi kratšej verzii s českým dabingom, čo mi mimochodom poradil kolega Willy Kufalt, za čo sa mu chcem prostredníctvom tohto "komentára" vrelo poďakovať. ĎALEJ: Zopár postrehov k tomuto, vskutku rytmickému, kinematografickému zárezu, ktorý ma strašne prekvapil. Nemôžem si pomôcť, ale táto „jazzová hudba”, skutočne famóznym spôsobom diktovala samotné tempo filmu, ktoré je vďaka tomu kvalitne vyvážené na celú stopáž, čím sa chcem tiež poďakovať i - francúzskemu hudobnému skladateľovi Michelovi Magnemu, i keď je takmer 40 rokov po smrti, no podotýkam, že jeho „partitúra” sa automaticky stáva nesmrteľnou. Pod kameramanským plášťom sa medziiným schovával Louis Page, ktorého považujem za šikovného odborníka za kamerou, na čo sa vždy teším, akonáhle si pozriem, kto má na starosti technickú stránku veci, rovnako ako pri montáži, kde meno Françoise Bonnotovej, značí, že môžem počítať s absolútnou presnosťou a odbornosťou, čo sa teda vzťahuje na prácu so strihom. To je proste nefalšovaná radosť pre každého c-i-n-e-f-i-l-a, naďabiť na samých profesionálov, ktorí ho budú počas sledovania sprevádzať. Áno, bezprostredne si všímam nielen tieto kľúčové vlastnosti tohto filmu, ktorý je nimi doslova obdarený, ale aj sa zároveň kochám i samotným obsadením, kde som presvedčený o tom, že sa DELON vedľa GABINA nadmieru hodí, o čom niet žiadnych pochýb. / PS : A ten záver, to je neuveriteľné, čo sa konkrétnej postave tým podarilo docieliť, na to určite nezabudnem... ()

Galerie (31)

Zajímavosti (5)

  • Premiéra filmu proběhla 19. březen 1963 v Paříži v kinech Marignan, Berlitz a Wepler. (Cucina_Rc)
  • V závěru filmu má Alain Delon na sobě džíny a černé triko. Stejně byl oblečen ve velké části filmu Dobrodruzi. (sud)

Reklama

Reklama