Smrt ve tmě 2

• USA Don't Breathe 2 (více)
Trailer 3

Pokračování úspěšného hororu se odehrává několik let od násilného vniknutí do domu, kde Norman Nordstrom (Stephen Lang) žije v tichém ústraní, dokud ho nedostihnou vlastní hříchy z minulosti. (Falcon)

Trailer 3

Recenze (243)

Eliott

Narozdíl od jedničky, tentokrát rozhodně nešlo o hororové překvapení roku, ale neváhal bych alespoň udělil cenu rodičů roku. Ke kvalitám: Vzhledem k velkým úspěchům prvního filmu šlo jednoznačně o něco, co jsem již dlouhou dobu s nadšením vyhlížel a nemohl se dočkat. Vysledek však považuji za pouhý lepší průměr. Což je s originálem zcela nesrovnatelný a trochu smutný výsledek. Dalo se to očekávat, jelikož dvojka málokdy slaví větší úspěchy. Já jsem však v tomto případě spokojený i s tímto výsledkem. Tentokrát se role obrátily a divák naopak spíše soucítí s hororovým bubákem. Jediné co bych vytkl je, jak si proboha vysvětlit návaznost s jedničkou? Prostě to nedává žádný smysl. Jakoby si scénáristé vycucali z prstu nový paralerní vesmír s hodnější verzí onoho samotářského zvrhlíka. Také příliš nesouhlasím se štítkem krimi, jelikož z tohoto žánru zde není vůbec nic. Jedná se spíše o akční thriller, přičemž i ten horor je zde velice diskutabilní.  Nuž, ale dobrá. Je to natočené solidně s velkou dávkou brutality i akčních scén a já hodnotím 71%. PS: Stále nejsem rozhodnut, jestli jsou to více tři nebo čtyři hvězdy. ()

verbal

Sahat psychošově schovance na orgány může mít u zdravého jedince klidně stejné vedlejší účinky, jako nechat se opíchat kurevsky ziskovou experimentální rychlokvaškou bez empiricky prokázané účinnosti proti mediálně záměrně zveličované nemoci s letalitou nižší než u zarděnek. Například smrt. A tak ve tmě zase číhá zmrd v podobě slepého, proti bolesti imunního, rychlohojivého a nyní téměř bez dilemat veskrze kladného sedmdesátníka, i ve svém požehnaném věku schopného bez bílé hole a labradora nafiletovat celé komando mladých a vidoucích speciálních jednotkářů, ovšem jednotkářů s řadou skrytých komorbidit a oslabenou imunitou vůči důchodcům. Oproti originální jedničce jde tentokrát „jen“ o stupidně jednoduchou a notně přestřelenou domácí invazičku. Avšak invazičku skvostně a neserouce se natočenou, syrovou, parádně brutální, plnou mimořádně oslizlých bezskrupulózních patolů a s megadrsným dědou Štefanem, předávkovaným Geriavitem. Čili sanctasimplicitní blaženost a rozhodně nic pro artové hnědopichy, přecitlivělé bukanýry, romantické hospodyňky a astrofyzika LIVČU. ()

darkrobyk

Solidní thriller, co chvílemi připomíná Sám (a) doma, jenže Phoenix není Kevin, což je nakonec dobře. Sledování filmu se obejde bez znalosti prvního snímku. Slepý Norman se tak dlouho strachuje o svoji mladičkou Phoenix, až skutečně dorazí banda neurvalců, která má o ni zájem. Phoenix, plná nadějí, záhy pozná, jak se to má s pravdou a těmi, co si pro ni přišli. Nechybí napínavá akce, ani brutální zúčtování. Jistě, masomlejn se nekoná, byť na nějaké to menší gore (useknutá ruka, rozmlácená hlava či oslepení) dojde, ale tady je stejně důležitější atmosféra. Velmi dobrý vizuál v tónech noci, modravé a žluté ohňové. Během sledování je vhodné vypnout, jelikož některé pasáže jsou čirá fantazie. Rovněž mnohé postavy mají podobně jako v jedničce vícero životů, o to je ale film napínavější. Výborná oddechovka, co není čistokrevným hororem, ale pokud divák přistoupí na hru, může si ji užít. ()

Socrates

V první polovině opět slušný napětí a v baráku bych se i rád zdržel dýl. Když se ale náš šedivej detroitskej Daredevil vydá do města, sklouzne to k takovýmu úsměvnýmu nesmyslu, včetně výskytu charakterních zloduchů. Jsem dost zvědavej, jestli tuhle sérii autorský duo Latinos časem nevzkřísí, protože love jsou love a tohle si svý fanoušky určitě našlo. ()

Xmilden

Jednička vydělala slušné peníze, takže se Slepec znovu vrací na scénu. Vycucat smysluplný příběh, je samozřejmě porod, takže zde místo bandy sympatických zlodějů, skupinku jinou, která chce uloupit Slepci něco co je pro něj mnohem cennější než peníze. Spousta zvratů, málo krve, málo vyobrazené násilí. Tohle by klidně mohlo mít přístupnost od 13. Co je ovšem hlavní, je slabé tempo a špatní herci. Suma sumárum, naproto zbytečné pokračování k něčemu co poprvé velmi slušně fungovalo. Tady to na mě nefunguje vůbec a je mě upřímně ukradené zdali se Lang ještě jednou vrátí na scénu. Upřímně doufám že už ne. 35% ()

• Název filmu se objeví až těsně před závěrečnými titulky. (noelcoward73)
  • Film obsahuje potitulkovou scénu. (Duoscop)
  • V garáži si muž rozřeže ústa zalepená vteřinovým lepidlem a vyteče mu spousta krve. Následně vychází z garáže a na ústech nic nemá, navíc má čisté tričko. Hned poté vejde do domu a tričko má opět od krve a na ústech má zbytky lepidla. (CjKukis)

Časové pásmo bylo změněno