Smrt ve tmě 2

• USA Don't Breathe 2 (více)

Pokračování úspěšného hororu se odehrává několik let od násilného vniknutí do domu, kde Norman Nordstrom (Stephen Lang) žije v tichém ústraní, dokud ho nedostihnou vlastní hříchy z minulosti. (Falcon)

Recenze (243)

*CARNIFEX*

Kým bola prvá “kapitola” atmosférickou delikatesou, druhá vsádza na úplne odlišnú formu zážitku. Neviem čo tu pičujete. Pri momentálnych suchotách je toto “horor” roku, pričom či to mal byť “sequel” alebo “prequel” je prakticky irelevantné. Za mňa spokojnosť, akurát škoda, že podaktoré scény nemali dokrútku, akoby bolo zapotreby. Potenciál v podobe gore scén nebol využitý naplno, čo vždy trochu zamrzí. ()

Morholt

V jedničce se ještě daly slepcovy schopnosti přijmout, ale tady už působí skoro jako Daredevil. Ale na druhou stranu proč ne? Jo to našláplé, krvavé a Langovy to zlého bastarda bezvýhradně žeru. Jestli se ovšem něco povedlo dokonale, tak je to sestava záporáků. Tahle partička byla složená z té nejnižší moráolní spodiny přičemž vrchol jejich dna přišel cca v posledních dvaceti minutách. To mě fakt překvapilo. Kvalit prvního dílu film sice nedosahuje, ale jako lehce přitroublé béčko funguje na jedničku. 70% ()

Lacike

Pred dvojkou som si zopakoval jednotku a to som nemal robiť. Jednotka má skvelý koncept. Parta sympatických zlodejíčkov vs. ultimatívny zmrd, ktorý je ale slepý. Vďaka tomu to bol celkom rovnocenný súboj a ja som mal komu fandiť. V dvojke je za hrdinu ten zmrd a ja som mu proste nedokázal zabudnúť všetko to svinstvo z jednotky a nemohol som mu fandiť. A to napriek tomu, že chránil roztomilé dievčatko pred ešte nechutnejšími zmrdmi. Ale súboj zmrd vs. dementní zmrdi pre mňa postrádal napätie. Iba som so zvedavosťou sledoval akými spôsobmi ich jedného po druhom likviduje. Technicky to je špičkovo natočené. Gore efektov je tu na môj vkus tak akurát a sú celkom originálne a úmrtia sú vynaliezavé a bolestivé. Potešilo ma aj niekoľko odkazov na jednotku pri akčných scénach. Ale po emocionálnej stránke mi tam všetci pripadali odporní. Tretiu hviezdičku nakoniec tesne udeľujem len vďaka finálnemu vykúpeniu Langovej postavy. Škoda, že to neprišlo aspoň v strede filmu a možno by som mu aj fandil. Ale ak vznikne trojka, tak na to už seriem. Nekonečne naťahovanú sériu založenú len na gore likvidáciách typu Saw, fakt sledovať nepotrebujem. Tento diel pekne spravodlivo zúčtoval so všetkými postavami. A aj psy si napravili svoju povesť. 5/10. ()

tron

Tie 4* sú možno trochu veľa, ale chcem sa poučiť z hodnotenia jednotky, ktorej som dal len 3 a potom ma to roky škrelo, až som sa prestal na niečo hrať, uznal som sám pred sebou, že sa mi to (napriek chybám) páčilo a zvýšil som hodnotenie o jednu hviezdu. Dvojka je snáď ešte temnejšia a to už je vážne čo povedať; Detroit tu vyzerá ako niečo, oproti čomu pôsobí sídlisko z Candymana ako rozprávkové, priam idylické miesto, kde žijú dúhové jednorožce. 69-ročný Stephen Lang si to znova raz efektne užíva (tentokrát rozumne už aj ako producent). Zaskočilo ma, aký jednoduchý a priamočiary scenár je. V podstate si vystačí s dvoma budovami... čo je ale vlastne o jednu viac, než v jednotke, ehm. Vraždy sú efektné, hnusné, špinavé a brutálne. Nie, že by som si ich užíval, nie som psychopat, ale proste je vždy fajn, ak niekto natočí dospelý horor pre dospelých divákov, ktorý sa na nič nehrá a ide na doraz. Dieťa je vcelku znesiteľné a Lang realistický: nie je nezraniteľný, vie sa poučiť z vlastných chýb a zápory dokáže po chvíli premýšľania šikovne využiť vo svoj prospech (spôsob, akým vystopuje unesené dievčatko). Na konci to s ním síce nevyzerá dobre, ale nezabudnite na medzititulkovú scénu. Oceňujem, že grázli sú odporní a prajete im len to najhoršie, čo nie vždy býva samozrejmosť a to je chyba. Bezcitné, nekompromisné, tvrdé, drsné. Poznámka na okraj: ešte som sa nespamätal z Jasona Stathama, ktorý sa v rámci sérií Rýchlo a zbesilo/Hobbs & Shaw prerodil zo zápornej kreatúry na sympaťáka zachraňujúceho bábätká a už tu máme ďalší drastický kolotoč, kedy sa stáva hrdina z psychopata, ktorý zabíjal ľudí a v pivnici väznil a oplodňoval ženu. ()

POMO

Jednička byla překvapivá a zajímavá. Dvojka je jenom morbidně zábavná. Nejlepší na filmu je casting a imidž bandy ultra šmejdských záporáků. Na jejich umírání se vysloveně těšíte. Pointa “kdo je kdo a oč mu jde” je rafinovaně (a povedeně) skrývaná, ale po odkrytí působí rozpačitě, je přitažená za vlasy. Brutalita uvolňující nenávist enormní, jakoby se nám zde rodil nový subžáner “viothriller” (violent thriller). Schopnosti slepého strejdy v novém prostředí pro alespoň trochu přemýšlejícího diváka úsměvně metafyzické. Ale taky dostane na frak, tak proč se nad tím pozastavovat, že? Bizardní je na filmu snaha a relativizaci hranic mezy dobrem a zlem, bohužel laciným béčkovým způsobem. **1/2 ()

• Název filmu se objeví až těsně před závěrečnými titulky. (noelcoward73)
  • Natáčení probíhalo v srbském Bělehradu a v Detroitu v Michiganu. Natáčelo se od 11. srpna do 17. října 2020. (noelcoward73)
  • Opuštěný hotel je ve skutečnosti hotel „Staro Zdanje“ v srbském Arandjelovaci. (DJMaroko)