Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Čtyřicetiletý maloměstský architekt Viktor Průcha (K. Heřmánek) žije s manželkou Soňou (J. Šulcová), je ve svém oboru dobře zavedený a na hmotnou nouzi si nemůže stěžovat. Dobře však ví, že zajištěnou existenci získává díky různým ústupkům a kompromisům: soužití se Soňou už dávno není jako dřív a v práci mají před rozumným a účelným řešením vždy přednost zájmy vlivných lidí. Jednoho dne však dostane Viktor těžkou lekci: fyzicky ho totiž napadne starší muž, jehož vnučku srazilo před školou auto. Viktor totiž jako architekt kdysi podepsal souhlas s umístěním školy blízko frekventované silnice. Muž se ze dne na den rozhodne skoncovat s dosavadním životem. Odejde od manželky a nastěhuje se do svého starého ateliéru na kraji města. A začne se věnovat dávnému koníčku, fotografování ženských aktů. Když pozná nespoutanou romskou dívku Aranku (A. Tomsová), najde v ní ideální modelku. Výstava jeho nových fotografií, uspořádaná v místním divadle, vyvolá velký ohlas. Ovšem zdaleka ne jen pozitivní. Teprve teď stojí Viktor před skutečnou životní zkouškou, která odhalí, jak pevně za svým novým životem stojí… (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (84)

blackrain 

všechny recenze uživatele

Na svou dobu poměrně odvážný počin Karla Kachyni. Nahota se zde objevuje jen za uměleckým účelem, proto byl možná v tehdejší televizi tolerován. Na scénáři s Kachyňou spolupracoval Karel Čabrádek. Annu Tomsovou nadabovala Taťjána Medvecká. Film vypráví příběh mladého architekta, který se vrátil ke své oblíbené činnosti, k fotografování. Ve svém objektivu našel krásu a odvahu k rozhodnutí. Ovšem, na konci si vezme ze všeho ponaučení a vrátí se k rodině. ()

topi 

všechny recenze uživatele

Kamera Vladimíra Smutného dělá z filmu až dokumentární záležitost. Karel Heřmánek je ve své roli fotografa bezprostředně civilní a svou roli muže, který chytne krizi středního věku hraje dokonale. Krásné tělo nahé Ivany Chýlkové dodává filmu artové erotično. I Anna Tomsová v roli cikánky Aranky je bezprostřední. Jana Šulcová, která hraje Heřmánkovu manželku mě hodně bavila (jinak moc tuto herečku nemusím). Karel Kachyňa dokazuje, že je zdatný režisér jakéhokoliv žánru a dokáže svým filmům vtisknout nenapodobitelnou tvář. ()

Reklama

lennyd 

všechny recenze uživatele

Architekt Viktor Průcha (Karel Heřmánek) se ač navenek spokojený člověk (skvělá práce, dobře placená, šťastné manželství, přátelé) uvnitř hodně trápí. Vzpomíná na staré časy, kdy se nemusel chovat tak jak okolí chce, mohl si jen tak beztarostně fotit - třeba svoji budoucí ženu - nahou a tak vůbec. Jednoho dne se rozhodne a vrátí se zpět ke své zálibě - nafotí erotické akty mladé cikánské dívky, Aranky. Reakce okolí je ale drtivá ... Toto je jeden ze starých československých filmů, které uvíznou v hlavě (pokud padne na stůl otázka typu - poraď nějaký starší česk(oslovensk)ý film, tak kromě obvyklých fláků - Vesniček, Marečků, Sluncí a sena, a tak se začnou z paměti vynořovat filmy jako Dobré světlo, Kam pánové kam jdete nebo třeba Fany (až teď koukám, že všechny výše zmíněné má na triku Karel Kachyňa, zajímavé). Každopádně Dobré světlo je na svou dobu hodně odvážný film, i když - jak zde bylo několikrát zmíněno, ideál ženské krásy se od té doby trochu posunul. Výborný Karel Heřmánek, pár (nahých) hereček (Chýlková) a hodně provokující příběh... chtěl bych věřit tomu, že dnes by Průcha dopadl trochu jinak, ale myslím že by jej okolí odepsalo úplně na chlup stejně.. ()

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Spolupráce Karel Kachyňa- Vladimír Smutný- Karel Heřmánek dopadla výborně, příběh architekta Viktora jsem sledovala s jistým nadhledem, s úsměvem a to podstatné s pochopením.. Jana Šulcová tentokrát jen ve vedlejší roli, ovšem nepřehlédnutelná, její maloměšťácká manželka byla dokonalá, k tomu dvě krásné role - Ilja Prachař a Petr Pelzer, oba výteční.. ()

Adramelech 

všechny recenze uživatele

Pobavil mě komentář uživatele se sympatickým nickem „dobytek“, kde si pisatel stěžuje na nadměrný výskyt bobrů. Z historie je známo, že se depilovaly už Egypťanky, ale v průběhu dějin se móda různě měnila. Žádná monografická studie na toto téma se mi však nedostala do rukou. V době, kdy se odehrává děj filmu, ženy neměly ve zvyku vyholovat si pubické ochlupení. I tenkrát však sem tam nějakého muže napadlo, že by taková úprava mohla být zajímavá, a většinou k tomu dokázal svoji partnerku ukecat. Jinak focení decentních aktů se za totáče jakžtakž tolerovalo. Připomínám jména aspoň několika fotografů: Miloslav Stibor, Miloš Vojíř, Jaroslav Vávra, Zdeněk Virt, František Janiš. Naproti tomu Jana Saudka kvůli jeho fotkám bolševik šikanoval, protože ty byly podle tehdejšího pojetí mravnosti už přes čáru. Prudérie komunistického režimu je dávno pryč a ženy se dole vyholují, což je dobře, ale jejich mentalita se stala méně vstřícnou. V 70. a 80. letech jsem dokázal sbalit snad každou mladou holku, kterou jsem chtěl, zatímco teď už mě tak nanejvýš pouštějí sednout v tramvaji. Asi za to může ten politický převrat nebo co. ()

Galerie (38)

Zajímavosti (9)

  • Jez, kde se Viktor Průcha (Heřmánek) potká s Arankou (Anna Tomsová), je na řece Blanici u Putimi. Scenárista Čabrádek byl u natáčení této scény a řekl, že mu bylo obou aktérů líto, protože voda byly velmi studená. (sator)
  • Film Dobré svetlo bol natáčaný v Písku. (dyfur)

Reklama

Reklama