Reklama

Reklama

Sissi

Trailer

Obsahy(1)

Cesta lásky vede z rodinného sídla k císařskému dvoru. První část klasické rakouské romantické trilogie v hlavní roli s Romy Schneiderovou. Píše se rok 1853 a bezstarostná a rozverná šestnáctiletá dívka, bavorská princezna Alžběta, zvaná Sissi, si užívá dospívání na rodinném sídle, kde je coby oblíbená dcera bavorského krále Maxmiliána I. Josefa, vychovávána ke svobodomyslnosti a lásce k přírodě i umění. Když matka mladého rakouského císaře Františka Josefa, Žofie Frederika Bavorská, pojme plán na sezdání syna s Alžbětinou starší sestrou Helenou, zvanou Néné, doprovází ji na cestě do rakouského Bad Ischlu právě Sissi. Zatímco Néné se připravuje na ceremoniality seznámení s Františkem, Sissi si užívá místní přírody a rybaření. A shodou okolností se právě při té příležitosti setká s mladým císařem, kterému její krása i osobnost okamžitě učarují... Rakouský producent, scenárista a režisér specializující se na oddychové kostýmní snímky Ernst Marischka pojal plán na filmové ztvárnění mladé lásky populárního císařského páru na základě operety, kterou připravil a s velkým úspěchem před válkou uvedl jeho starší bratr Hubert. Jelikož práva na adaptaci od Huberta již ve třicátých letech odkoupilo americké studio Columbia (výsledkem byl snímek The King Steps Out od Josefa von Sternberga), koupil Ernst práva na dvojdílný román Marie Blank-Eismannové "Úděl císařovny Alžběty". Do hlavních rolí obsadil začínající herečku Romy Schneiderovou, dceru dobové hvězdy heimatfilmů Magdy Schneiderové, a mladého představitele romantických partů Karlheinze Böhma.
Během uvedení předčil snímek veškerá očekávání a stala se z něj senzace nejen v Rakousku a okolních zemích. Dodnes náleží mezi divácky nejúspěšnější německy mluvené produkce, ale navíc sehrál zásadní roli v utváření mezinárodního obrazu o Rakousku i životě samotné císařovny Alžběty. Mnohé historické nepřesnosti z filmu vstoupily do obecného povědomí chybně jako fakta, která ale na druhou stranu ze Sissi učinila komerční ikonu. Právě z ní, ale i malebných scenérií prezentovaných v tomto filmu žije rakouský turistický ruch až dodnes. Navzdory ohromné divácké popularitě se vůči filmu ohrazovala nejen dobová kritika, ale ve zpětném pohledu i samotné jeho hvězdy. Ačkoli se Sissi pro Romy Schneiderovou stala odrazovým můstkem pro velkolepou mezinárodní kariéru plnou herecky náročných rolí, nikdy se nedokázala zbavit stigmatu, které na ni vrhala role romantické princezny. Karlheinz Böhm se následující roky pokoušel vymanit ze škatulky milovníků v kostýmních filmech, až se mu to povedlo titulní rolí v legendárním psychologickém krváku Šmírák (Peeping Tom). Skandál, který jeho part vyšinutého vraha ve své době vyvolal, úspěšně ukončil nejen jeho kariéru v německých filmech, ale i reputaci doposud uznávaného režiséra Michaela Powella. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (125)

ivonius 

všechny recenze uživatele

Třeba když připomínal, odkud vzali Habsburkové svůj nárok na vládu v Čechách: „Od té kapky krve české, která se skrze Elišku Přemyslovnu, krále Albrechta, Annu Jagellovnu a Marii Terezii dostala do jejich žil." Vládli tedy (byť se to na jejich politice neprojevovalo) pouze díky tomu, že byli pokrevními příslušníky českého kmene. Současná demokratická a republikánská ústava však nevylučuje, aby v čele stál člověk, který v sobě ani kapku české krve nemá. A proto (!) „režim musí být předepsanou ústavní cestou změněn". ()

NezPercé 

všechny recenze uživatele

Často, když jsem v Alpách a vidím, tam ty upravené svahy, romantické hotýlky, před kterými jsou lehátka s opálenými důchodci (pokud, tak můžu nazývat hraběnky a barony našich jižních sousedů), tak si vzpomenu na tento film. Film natočený velice pozitivní kamerou padesátých let s půvabnou vídeňskou favoritkou, mého již zesnulého romantického dědy, Romy Schneiderovou, mě vždy dostane do dobré lehce nostalgické nálady. Cítím při něm ten pocit, který jsem měl jako dítě v uzavřené teplákové republice koncem osmdesátých let, když se ke mně dostalo něco ze západu… cítil jsem najednou ten vánek z alpského sanatoria, kde na lehátku se opaluje Romy Sneider… nahá… hodně jedu:) , ale je to tak. Dávám pět hvězd a nedá se s tím nic dělat:) ()

Reklama

andrii 

všechny recenze uživatele

Schöne. Láskou bije srdce císařské. Radují se zdi schönbrunnské. Amorkové tancují, karmínové jiskřičky se snášejí na líčka dívčiny. Vlasy zdobí sněhobílé hvězdičky, myrty se hostím špendlí do kapsičky. Mendelssohn hraje prim, ke štěstí notuje jim. Květy zasypávají nadýchaný obřad svazku urozenosti. Malují růžový obraz prvního páru, manželství. ()

Peabody

všechny recenze uživatele

kristepane, hrozný barvotisk, ale zase - celkem vzato - v rámci žánru je to perfektní, nutno uznat. Taková hagiografie cisařskho trůnu, se vším všudy, chápavý otec, krásný (WTF) následník, jeho drsná matka, zoufalá krásná sestra. náhodné setkání, vtipný (pro mne trapný) policejní důstojník. všechno jak má být a jak láska vítězí nad lží a ... srry to jejiná pohádka o jiném princi. Prostě lidové čtení natočené v šílených barvičkách na plátno. ()

horskejvlk 

všechny recenze uživatele

Pohádkové zpracování, skvělý filmový materiál Kodak a herci zejména Romy Schneider to je výsledek který je odměňován každoročními reprízami což mluví, na rozdíl od mnoha laxním komentářů, za vše. Škoda jen že Romy už nechtěla v uvažovaném pokračování hrát neboť byla Sissi přesycena, přitom tato role je po 70 letech Romy Schneider nejvýraznější. Stejně jak Michele Merciér jako Angelika která již roli nechtěla hrát byť jinou rolí tak nezazářila. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (16)

  • Magda a Romy Schneider, které ve filmu ztvárnily matku a dceru, jsou ve stejném příbuzenském vztahu i ve skutečnosti. (Pavlínka9)
  • Melódia, ktorá sa hrá, keď prichádza parník s princeznou Sissi (Romy Schneider), je hymna rakúskeho cisára („Österreichische Kaiserhymne“), ktorú zložil Josef Haydn (1796). Stala sa melódiou pre báseň „Pieseň Nemcov“ („Lied der Deutschen“), ktorú napísal August Heinrich Hoffmann von Fallersleben (1841). Od roku 1952 sa 3. verš a melódia cisárovej hymny stali nemeckou národnou hymnou. (Arsenal83)
  • Žofie Frederika Bavorská, matka Franze Josefa I., byla dvojčetem Marie Anny Bavorské, pozdější saské královny. Obě sestry si byly velmi podobné. (Teimei)

Reklama

Reklama