Dívka se po přestěhování do nového města stane svědkyní bizarní vraždy na večírku, kterého se zúčastní. Navíc začne mít podivné vize a nezvyklé touhy. (Netflix)

Recenze (93)

-bad-mad-wolf-

Je třeba překousnout, že zdejší vlkodlak vypadá spíše jako digitální hafík z fantasy pro náctileté, jinak ovšem Norové natočili celkem snesitelnou jednohubku, z jejíž stopáže divák ani nechytne vlka! Mínusy: kromě CGI pejska občas hrozí náběh na nechtěný záchvat smíchu (vyšetřování brutální vraždy probíhá tak, že policajtka původ obřího drápu googlí doma na internetu, zatímco odborník je přizván až dlouho poté; lovecká naháněčka v lese je nablblá kompletně a tvoří suverénně nejslabší pasáž filmu) a je škoda, že náznak mytologie z úvodu filmu nakonec nehraje prakticky žádnou roli. Plusy: relativně nepředvídatelné nakládání s postavami, v rámci žánru solidní přeměna (která na rozdíl od finálního psiska není okatě digitální) a kompaktní atmosféra bez imbecilních pokusů o vtipy. P.S. Název teda imbecilní je, sorry. 5/10 ()

Prochy38

Dlouho se tu nějaký ten vlkodlačí biják neukázal a hle na seveřany! Povedené, nápadité. Jede si svou cestou bez větších inspirací klasickými legendami a fakt to funguje. Do toho solidní efekty, nádherná příroda a fakt koukavé psisko. Za mě potlesk a upřímně bych byl rád, kdyby se nebáli a točili dál podobných. ()

Claw

Vlkodlačí horory jsou moje slabost a viděl jsem jich opravdu hodně. Tento norský příspěvek bohužel patří mezi ty slabší. Na vině je nejen průměrný a předvídatelný scénář, ale i digitální vlkodlak jako ze "Stmívání", který mnoho hrůzy nenažene. Celý film není vyloženě špatný a sem tam se daří přijít se záběrem nabitým atmosférou, ale takových momentů je pohříchu málo. Tvůrci se navíc snaží ukotvit příběh více v realitě (přicházejí s vlastní mytologií ohledně existence lykantropů), což má naprosto opačný efekt. /40%/ ()

tron

Neviem, ja už som asi starý na to, aby som pozeral scénu, v ktorej príde za policajtkou čudák a začne jej rozprávať o tom, že v okolí mestečka zabíja vlkolak. Našťastie to nie je také zlé, ako to môže znieť. Vlastne je to neurážajúci priemer. Ale fakt nič viac. Kasting sympatický, výprava hmlistých lesov OK, ale väčšina deja sa beztak odohráva v mestečku a v budovách. Trikov nie je veľa, ale zvládnuté sú slušne. Scenár hrozne neoriginálny (trocha mi pripomenul Moja sestra je vlkolak), naozaj som sa nudil. Len občas ma nejaká pasáž alebo konkrétny nápad vytrhli zo stereotypu. ()

sedm.1

Někde jsem četl, že je prý tento filmík v Norsku docela slušným hitem, čemuž se tedy upřímně dovolím od srdce zasmát, stejně tak jako si dovolím označit tuto podívanou za prostinkou báchorku, která krom kupy nezáživnosti už nic dalšího nenabízí. Žánrově se zde každopádně tvůrci snaží o mix hororu a nejspíš jakéhosi rodinného dramatu, tato kombinace tu ovšem vůbec nezafungovala, zápletka má pak sice spád, ale nic zapamatování hodného se po celou dobu nestane, k nějaké akci pak dochází až v poslední třetině filmu, nicméně i tak k zásadnějšímu oživení nedojde, a navíc úplný závěr filmu jsem úplně nepobral, tyhle konce mě fakt serou, na druhou stranu ale chápu, dvířka pro případné pokračování jsou otevřena. Kvalita efektů jinak není nejhorší, zároveň je ale i vidět, že peněz neměli tvůrci též nazbyt, dále se zde absolutně vykašlali na navození jakékoliv atmosféry, nefunguje ale ani napětí, a ani emoce, které v závěru dostali poměrně slušný prostor, ale zkrátka to ani v tomto ohledu nepůsobilo vůbec přesvědčivě. Navíc veškeré postavy, stejně tak jako jejich představitelé, jsou nevýrazné a nezajímavé figurky, které mi vesměs byli lhostejné a charakterově mi přišli vážně ploché. Jak jsem nicméně již zmiňoval, naštěstí je to celé docela svižné, a to i díky krátké stopáži, takže jako házet to do podprůměru asi úplně nemohu a ani nechci, ovšem opakuji, víc než za tuctovou a nevýraznou jednohubku Vlka Vikinga považovat nelze. ()

• Časti dialógu v scéne pitvy sú priamo prepísané z pitvy Chrissie vo filme Stevena Spielberga Čeľuste (1975). Pocta tomuto filmu sa objaví ešte niekoľkokrát. (Arsenal83)