Recenze (214)
Velká hra (2017)
Ako veľký Sorkinov fanda som sklamaný. Kde Social Network a Jobs drtili emócie, tu je to presne naopak. Sorkin zvláda slovnú ekvilibristiku pri vtipných a odľahčených scénach a zrod kráľovnej pokru ma vyslovene bavilo, čo bola asi prvá hodina, ale potom ako da začala riešiť ruská mafia a rodinné trable tak to šlo celé do riti a koniec vyslovene trápny. Jedine, čo si z toho filmu odnesiem je iba Jessica Chastain v milióne šiat s veľkým výstrihom a priblbly ksicht Michaela Cery čo je asi najväčší fail v caste za poslednú dobu. Musím si prečítať Čarodejky zo Salemu a možno pochopím nelogické správanie hlavnej hrdinky. Na konci vážne chýbala iba americká vlajočka. 5/10 za prvú polovicu. PS: Kto by to bol povedal, že Miss Sloane bude oproti tomuto veľdielo.
Craig Ferguson: Tickle Fight (2017) (pořad)
Craig mi zlepšil náladu po veľmi ťazkom dni a to je presne, čo sa počíta. Pomalšie sa to rozbiehalo, ale od určitej doby som sa častejsie priblblo usmieval na televíziu a v určitých momentoch som vybuchol smiechom a plakal (najhoršie dizajnérske obdobie a stolček apokalypsy) a za to ti Craigu veľmi pekne ďakujem. Let me explain....
Tvář vody (2017)
Najgýčovítejšia, najpredvídatelnejšia a najnudnejšia romanitka v skvelom Del Torovskom balení. Človek by si myslel, že po Hobitovi sa človek už nemôže viac nudiť, ale majster to opäť dokázal a teraz sa to už nedá zvaliť na tenkú detskú knižku. Pri muzikálovom čísle, človek nevedel či má plakať, alebo smiať sa. 5/10
Tři billboardy kousek za Ebbingem (2017)
Toto nebude určite chýbať v mojej TOPke za posledný rok. "Najvážnejší" McDonagh s jeho svojským humorom a nezabudnuteľnými nekorektnými hláškami. Musím povedať, že to na mňa pôsobilo ešte lepšie ako V Brugách. Na druhej strane ak ste trpeli pri 7. psychopatoch ako ja, tak by ste mali odchádzať z kina tentokrát spokojný,. Casting dokonalý až na ženu šerifa. Frances McDormand budem želať všetky filmové ceny tento rok a dúfam, že Rockwell si odnesie aspoň Zlatý Glóbus, lebo ten jeho rasistický hajzel je skvelý. 9/10
Kdo se bojí Virginie Woolfové? (1966)
Som rád, že som videl túto klasiku na plátne a na starých opotrebovaných kotúčoch a so skvelým českým dabingom (určite si to dám aj v pôvodnom znení), dodalo to tomu šmrnc a ukázalo, že naozaj niektoré snímky nestarnú, keď majú čo povedať. Skvelá absurdná dráma, v ktorej sa človek stráca, nevie, čo si má myslieť a záverečná scéne všetko usadí presne tak ako to má byť. Film, ktorý ide riadne hlboko a americký sen trhá na cimpr campr. Z toho Jirí mi ešte teraz naskakuje husia koža. Kult a kvalitka 10/10
Léto '92 (2015)
Nedokázalo ma to vtiahnuť vôbec do príbehu a vytrhávalo z neho tie neustále prestrihy archívnych záberov a hercov. Potenciál to malo veľký, ale ostalo to niekde na pol ceste, čo je pri tomto príbehu veľká škoda, ak ste futbalový nadšenec taký ako ja. 5/10
Úsměv Mony Lisy (2003)
Dead Poets Society pre holky, len ta Julia nie je proste Robin Williams. Na konci aj slza ukápla 7/10
Případ Sloane (2016)
Je to dobré, ale veľmi predvídateľné. Teším sa na Molly Game, tam verím že Sorkin vytrieska z Chastain ešte viac. 8/10
Ten den přijde (2016)
Dáni do tej svojej minulosti kopú a kopú, nacionalisti prežívajú s dánskymi filmármi ťažké časy. Ak vo vás tiež dozrieva zlosť s kauzou Čistý deň a chcete niečo s tématikou detských domov, tak vedzte, že detské resocializačné zariadenie Godhavn patrilo vo svojej dobe medzi najhoršie na svete. Detskí herci presní, Lars Mikkelsen si tú sviňu užíval plnými dúškami a proste zas film zo severu, ktorý by ste nemali minúť. 8/10
Čára (2017)
Slovenský film tento rok vážne stojí za sleodvanie a Čiara je jeden z filmov, ktorý by vás mohol osloviť. 7/10