Poslední recenze (4)
Tři mušketýři: D'Artagnan (2023)
Přesně takovouhle adaptaci jsem si přál. Vyrostl jsem na devadesátkových amerických mušketýrech (se Sutherlandem, Sheenem...) dnes s odstupem času už mi vadí změny v příběhu (razantní) a romantický happy end (pro ameriku typické). Dlouho jsem si přál mušketýry trošku více přízemní, více jako historický film, kde se nešetří souboji, napětím,.. Tady jsem vše dostal. Výborný casting, úžasná hudba, nádherné záběry, a především příběh, kdy vám ty dvě hodinky utečou jako nic. Tady je příběh sice pojat zase trochu jinak, ale změny zde mi vůbec nevadí (předlohu jsem četl) a krimi podzápletka je podle mě výborně vystavěná. Možná jen rychlé přijetí D'artagnana Athosem, kdy nejdříve se schyluje k jejich společenému souboji, poté společně porazí nepřátelé, a po noci strávené všichni dohromady mu Athos najednou nechává svůj kord (když Porthose či Aramise zná mnohem déle a jsou výborní přátelé), ale jinak nemám žádnou výtku. Už se těším, až si pustím druhou část.
Django (2024)
VIDĚNO V KINĚ (5.5.2024 - Cinema City Liberec) ; Promítání jednou za den, v sále 7 lidí, návštěvnost tudíž asi nebude vysoká, což mě mrzí. Tohle pro mě byla jasná kino povinnost. Na písních Petra Jandy a Olympicu jsem vyrostl, a poslouchám je stále, vše znám nazpaměť, vždy se těším na nové písně. O Petru Jandovi a skupině Olympic jsem přečetl již spoustu knih (Čtyři hrají ro(c)k, Chvíli po ránu a zase znovu spolu, Olympic, Vzpomínka plíživá aneb Jasná zpráva o Olympicu, Olympic 50, OIympic 60, Dávno, Dávnu plus), tudíž většinu informací z dokumentu jsem věděl, proto pro mě byly nejvíce přínosné záběry ze soukromého života s rodinou, v pracovně, atd... Dokument je skvěle strukturovaný, potěší spousta hostů (Čech, Klein, Korn, Broum, Valenta, Vajgl, Březina, Zapletal,...) i spousta dosud neviděných záběrů například i z koncertů. Jediná výtka, kterou k dokumentu mám (ač vím, že to u dokumentu točeného pro kina jinak nelze) je krátká stopáž. Dvě hodiny o člověku jako Petr Janda je prostě málo. Radši bych si dal dokumentární sérii řekněme o osmi hodinových dílech, ale chápu že u formátu pro kina to jinak nelze. Jinak spokojenost. Pro fanoušky jasná povinnost. Těším se na další zhlédnutí.
Nene (2022)
Po všech těch přečtených recenzích jsem měl opravdu strach, ale na druhou stranu jsem si říkal, že oba předešlé horory z Peelovi dílny mě bavily. A nakonec je Nene pro mě velké překvapení a pro mě zatím nejlepší film Jordana Peela. Casting, scénář, práce s postavami , všechno je tu parádní. Kamera je tu naprosto výborná. Zvraty jsou opravdu excelentní, kdy celý film zadržujete dech a čekáte co dál přijde. Mám jen dvě negativa. První je flashbacková scéna z narozeninové oslavy s Gordym. Chápu, že tam mělo být vidět, jaký dopad to mělo na Glenna, ale stačilo kdyby jenom povyprávět co se mu kdysi stalo a nemusel se kvůli tomu film prodlužovat o 20 minut. Druhé negativum mám k hereckému výkonu Daniela Kaluuya. Chápu, že ta postava tak byla napsaná, ale když je člověk v autě a proletí nad ním vesmírné plavidlo, tak asi není člověk takhle v klidu. Ale jinak spoko! Velmi spoko! 8,5/10
Poslední deníček (11)
NEJOČEKÁVANĚJŠÍ FILMY 2024
Ferrari
Jeden gól
To se mi snad zdá
Argylle: Tajný agent
Madam Web
Bob Marley: One Love
Duna: Část druhá
Kung Fu Panda 4
Krotitelé duchů: Říše ledu
Godzilla x Kong: Nové impérium
Kaskadér
Furiosa: Sága Šíleného Maxe
Garfield ve filmu
Království Planeta opic
Mizerové 4
V hlavě 2
Tiché místo: První den
Já, padouch 4
Deadpool a Wolverine
Alien: Romulus
Lovec Kraven
Transformers Jedna
Joker: Fólie à deux
Venom 3
Karate Kid
The Lord of the Rings: The War Of the Rohirrim
Mufasa: Lví král
Ježek Sonic 3