Poslední recenze (72)
Byt (1960)
Další dokonalé dílo z dílny Billyho Wildera. The Apartment je zářící esencí "krásných", romantických filmů, kde každý dialog je jak poezie samotná. Nádherně napsané, trefně zahrané a i fantasticky natočené drama, ke kterému se člověk s úsměvem vrátí.
Modrý samet (1986)
Perfection. Čím více filmů od Lynche vidím, tím více ho miluju. Blue Velvet je čistokrevný masterpiece, jehož síla překračuje všechny meze detailní práce, metafor a zpracování těžce pochopitelných nastíněních a myšlenek. David opět natočil dokonalý snímek, který působí i jako pocta k žánru film-noir. Je to jeden z Lynchových filmů, který diváka vyloženě uvede do jeho tvorby, jelikož je poměrně přímočarý, ale v hloubce se v něm nachází klasické surrealistické a filozofické trademarky mistra režiséra. Soundtrack, kamera, styl, efekty, herci, střih, způsob vyprávění, zvuk... V tom všem film naprosto exceluje. A k tomu ještě ta samotná Lynchova autorská práce. Zkrátka perfektní.
Zběsilost v srdci (1990)
Sofistikovaná satira na typické hollywoodské romantické filmy. Lynch si vyloženě vytřel prdel se vším, co by divák neznající jeho tvorbu očekával a dal mu totální levej hák, aby mu ukázal, co stojí za filmem nesoucí jméno. Fantastický Nicolas Cage alias metalový Elvis si krade každý záběr pro sebe a to i přes lavinu ženských ňader, které jsou ve filmu zobrazeny. Soft erotická, hudebně a hlavně surrealisticky našlapaná (stravitelná) nechuťárna, ukazující to, co se opravdu stane, když se člověk rozhodne jen tak odjet s prázdnou peněženkou do neznáma začít nový život. Mimo režii a herce také nelze opomenout perfektní kameru a úžasný výběr hudby. Nick Cage a jeho cover na Love Me Tender nemá chybu. Skvělý úvod do tvorby Davida Lynche.
Poslední deníček (4)
Návštěvy kina za rok 2024
Poor Things - (24.1.)
The Iron Claw - (7. 2.)
Dune: Part II - (9.3.)
Monkey Man - (5.4.)
Challengers - (27. 4.)
Pulp Fiction - (17.5.) letní kino
Furiosa: Sága Šíleného Maxe - (24.5)