Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Život světoznámého newyorského malíře Jacksona Pollocka nebyl vždy plný úspěchů a ocenění. Jeho násilnický a radikální styl tvorby mnohé odrazoval, Pollockovo nové umění bylo považováno za obskurní, své obdivovatele si hledalo jen postupně. A autor na tom nebyl o nic lépe. Kromě zápasu s míněním veřejnosti totiž sváděl mnohem těžší, vnitřní bitvy, v nichž vyhrávají jen ti nejsilnější. Mezi ně však Pollock nepatřil. Osobní démoni, tolik přínosní pro jeho tvorbu, ho postupně sžírali a nedopřáli mu odpočinku...dokud nezvítězili. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (141)

panmroz 

všechny recenze uživatele

Viditelně točené s láskou k "předloze", roztomilá hudba při "dripingu" dodává této malířské technice netušeně hravý rozměr. A Harris je kabrňák. Samosebou - životopisný snímek - tedy legrační "kapitoly" (kterak přestal pít, kterak začal pít, kterak odložil štětku,...), ovšem v tomto případě všechno takový decánko - kamera, hudba, střih, malíř dokonce ani nezničí svůj obraz,...žádná pecka, ale určitě ne ztracený čas. Každopádně Webberova "Dívka s berlou", jakožto nejlepší možná cesta, kterak pojmout život a dílo malíře, tedy ve zkratce - symbolicky, nepřekonána. ()

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Velká škoda Oscara pro Harrise. Malíře, jehož genialita a šílenství se povážlivě kamarádily, který si prostě vyboural příčku, když rozměr místnosti byl menší než jeho představa, a jehož děsy a běsy byly součástí těch prazvláštních obrazů, hrál tento Ed Harris s obrovským zaujetím a myslím, že i s upřímným obdivem k originálu. ()

Reklama

numi 

všechny recenze uživatele

Z filmu je cítit především jedno - Ed Harris je (stejně jako já) velkým obdivovatelem díla Jacksona Pollocka. A je to jeho film. Už samotný fakt, že se zhostil hlavní role, režie i produkce mluví za vše. Jaký je tedy Ed Harris jako herec? Fascinující. Je až neuvěřitelné, jak dokáže i ty nejtitěrnější zlomky nálad a pocitů vyjádřit jen lehkými, na první pohled nic neříkajícími gesty. Jako režisér je ale Ed Harris spíše nemotorný. Hlavně co se děje týká. Jednotlivé scény, při kterých Pollock (respektive Harris) jen maluje, jsou bravurní a mají dokonalou rytmiku a dynamku střihu, která bouřlivost vzniku jednotlivých Pollockových obrazů ještě více umocňuje. Mimo tyto scény ale Ed Harris tápe a místy skáče od jednoho tématu ke druhému, aniž by vše opodstatnil nebo alespoň dovysvětlil. Snaží se říct příliš mnoho, ale ve výsledku sdělí naopak příliš málo. Jako producent je Ed Harris naivní a zaslepený, neboť tento film rozhodně nemůže pomýšlet na velké divácké ohlasy. Ale spíše se pletu, neboť mám pocit, že o to rozhodně Harrisovi nešlo. Zvěčnil Jacksona Pollocka pro filmovém plátně, a to už mu nikdo nikdy nevezme. [září 2006] ()

mcleod 

všechny recenze uživatele

Velmi dobrý životopisný film o zajímavé a originální osobnosti (jejíž umění nemám moc rád, ale které jsem schopný uznávat), ve kterém mi chybělo snad jen větší přiblížení Pollockovy tvorby z umělecké stránky. Jinak k filmu nemám větší výhrady, zahrané to bylo výborně, po režijní stránce byl pojat hodně dobře. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Ačkoli životopisné filmy nemusím, "Pollock" má své kvality, z nichž ta největší se jmenuje Ed Harris. Chlapík vzhledově podobný Pollockovi si tímto filmem bezesporu splnil svůj velký sen a to se cení. "Pollock" mi v mnohém připomněl jiný životopisný snímek s rovněž lakonickým názvem "Capote" v režii Bennetta Millera z r. 2005. Herectví Eda Harrise i Philipa Seymoura Hoffmana má k sobě v těchto filmech blízko, oba hrají velmi uměřeně bez velkých gest postavu, se kterou se dokonale ztotožnili a které typově odpovídají. Capote i Pollock zápasili s alkoholem a oba se stali ještě za života legendami. Všem zájemcům o život Jacksona Pollocka lze tento film jen doporučit, ve dvou hodinách stihne seznámit s nejdůležitějšími momenty života tohoto slavného představitele abstraktního expresionismu, včetně jeho tragického konce. ()

Galerie (25)

Zajímavosti (3)

  • Natáčení trvalo pouze 50 dnů s šestitýdenní pauzou. Ta nastala proto, aby Ed Harris mohl mít v závěru snímku svoje vlastní pravé vousy a aby mohl být o 14 kg těžší. (Vrata88)
  • Ed Harris ve filmu obrazy sám maloval. (Vrata88)

Reklama

Reklama