Reklama

Reklama

Kočka na rozpálené plechové střeše

  • USA Cat on a Hot Tin Roof (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Podle stejnojmenné divadelní hry Tennesseeho Williamse natočil v roce 1958 Richard Brooks slavný film nominovaný na šest Oscarů. Vypráví o složitých a komplikovaných vztazích uvnitř jedné jižanské rodiny zámožného pěstitele bavlny, jehož oslava narozenin se zvrhne v erupci výčitek a odhalování dlouho skrývaných tajemství a pocitů. Ústřední dvojicí je syn Brick (P. Newman) s ženou Maggie (E. Taylorová), co se utápí v hluboké manželské krizi. Brick neskrývaně opovrhuje svou ženou a celé dny jenom nezřízeně pije a trudomyslně vzpomíná na svou minulost. Frustrovaná Maggie je zase ničena neopětovanou láskou Bricka, stejně jako rodinou svého švagra (J. Carson), jejichž pět malých ratolestí ji neustále vytáčí, ale také jí připomínají, že je bezdětná. Hlava celé rodiny Pollittů, které již nikdo neřekne jinak než Velký šéf (B. Ives), se v tento den vrací z vyšetření přímo na svou oslavu narozenin s vědomím, že je zcela zdráv. Pravda je však taková, že nemá nejmenší šanci na uzdravení a doktor mu úmyslně lhal, aby alespoň svůj poslední čas strávil v poklidu. Blížící se spory o dědictví se tak brzy stanou další rozbuškou na již tak napjaté rodinné oslavě. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (303)

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Upřímně musím konstatovat, že jsem očekával větší blbost. Jsem tedy mile překvapen, protože film se dá v pořádku strávit. Elizabeth Taylor byla v době vzniku filmu skutečně nadstandartní kus a Paul Newman hrál již tehdy jako pán. Společně tvoří ďábelskou dvojici, na kterou se koukat rozhodně dá. Když se k tomu přidá ještě strašně zlý big daddy, tak je pokoukání ještě o kousek lepší. Vlastně celý film je založen na principu neustálého podlézání tomuto tlustému a nemocnému jedinci. Kdybych to měl říct úplně jednoduše, tak tento žánr mi rozhodně není blízký, tudíž je třeba brát moje 2* s patřičnou rezervou. ()

HOCKEYKA 

všechny recenze uživatele

Zisťujem,že kedysi boli herci oveľa krajší,ako dnes.Nájdite mi v dnešnom umelom,prebotoxovanom a potetovanom Hollywoode dvoch tak nádherných ľudí,akými boli Paul Newman a Elizabeth Taylorová!Tento film sa rozhodne oplatilo vidieť,ide totiž o jednu z najkvalitnejších amerických drám,riešiacich komplikované medziľudské vzťahy a majetkové pokrytectvo v rodine.V hlavných úlohách vystupujú pretvárka,nevera,lož a neochota pozrieť sa do očí pravde.Falošná snaha o vytvorenie idylického rodinného prostredia za účelom nehanebnej lži vyznieva v porovnaní s vnímanou skutočnosťou bizardne a trpko.Je vidieť,že herecký štáb pracoval pod taktovkou skvelého režiséra,aj ked niektoré scény môžu s odstupom času pôsobiť trochu teatrálne.Treba si však uvedomiť,že doba,v ktorej film vznikol,príliš nediferencovala herecké umenie na výsostne divadelné,či filmové,jednoducho neúnavne chrlila jeden výborný film za druhým a my jej dnes za to môžeme len podakovať. ()

Reklama

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Pravda je bolest, pot, placení účtů a milování se s ženou, kterou už nemiluješ. Ve skutečnosti se sny neplní a tvoje jméno otisknou v novinách až když umřeš.“ A o pravdu a lež tu jde především…Kočka na rozpálené plechové střeše je jedním z těch filmových příspěvků, které hezky ilustrují, jak vypadá skutečná narozeninová idyla v kruhu milujících příbuzných, a přitom ukazuje, jak „krásné“ rodinné vztahy panují mezi jednotlivými příslušníky (z nichž někteří opravdu nejdou vystát…ostatně i ty „bezkrké“ zrůdy byly přesně tím, čím je Maggie nazývala, ehm). Ano, najde se pár nedostatků. Konec byl už trošku vybájený, citové výlevy občas kapánek přepjaté a výstupy teatrální. To ale nic nemění na tom, že jde o solidní emocionální jízdu, navíc výborně herecky podpořenou, mnohými pravdivými postřehy protkanou. („Bez peněz můžeš bejt mladej. Ale starej bez nich být nemůžeš.“). A jistá „divadelnost“ téhle konverzačky na údernosti také nijak zvlášť neubírá. Za mě to budou solidní 4*. „Já mám odvahu umřít. Ale chci vědět, jestli ty máš odvahu žít?“ ()

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Oh, what a over dramatic story. Myslím, že tak užvaněný film jsem dlouho neviděla:) Přišlo mi to něco mezi laciným televizním dramatem, jihoamerickou telenovelou a syrovým rodinným drama o odkrývání nevyslovených pravd a křivd. Elizabeth Taylor je nádherná žena, takže mi ani ty její polo hysterické výlevy nevadily:) Dalo by se říct, že snímek se skládá ze tří částí. V té první jsou naše sluchy otupěny neustálým přívalem řečí Liz Taylor. V té druhé se nacházejí zbytek osazenstva večerní slavnosti a jejich dohady a obviňování. Této části vévodí zejména "Big Mother", Judith Anderson, která je zrovna tak užvaněná, jako její dcera:) Poslední část je pro mě asi tou nejzajímavější a nejlepší. V ní se odehrávají hovory mezi Paulem Newmanem a jeho tatíkem, za občasného přispění Liz, která v těchto chvílích reaguje docela klidně. A ačkoliv se divák vlastně nedozví, co se tehdy mezi těmi třemi vlastně stalo a jak to bylo s Brickovým kámošem Skippem, pozorný divák, který si zde pročetl zajímavosti, se jistě dovtípí. ()

Bachy 

všechny recenze uživatele

Další trefa do černého. Ačkoliv pravda, šlo se celkem na jistotu. Věděl jsem, že se mi bude Kočka líbit a stalo se. Paul Newman je zárukou a popis spolu s ohlasy navnadil tak, že případný pocit zklamání neměl ani nejmenší šanci na vynoření z bahna. Na druhou stranu se mi ohromně líbí jeden místní komentář, který říkal něco takového:"Kdyby mi ze všech těch lidí nebylo špatně, dala bych i pátou hvězdu." Já ten odpor překousl. ()

Galerie (88)

Zajímavosti (17)

  • Studio MGM mělo o obsazení filmu od počátku jasno – Maggie Pollitt bude hrát Elizabeth Taylor a jejího manžela Bricka Montgomery Clift. Byla to sázka na jistotu, jelikož tento pár si získal diváky už v Místě na výsluní (1951). Jenže Clift roli odmítl. Domníval se totiž, že postava Bricka je „implicitně homosexuální“, a ačkoliv v Hollywoodu všichni o Montgomeryho orientaci věděli, herec nechtěl riskovat, že ho konzervativní americké publikum v takové roli nepřijme. (Pavlínka9)
  • Jeden z filmů roku 1958, který během svého promítání utržil největší sumu v kinech. (HellFire)
  • Kvůli odstraněným náznakům Brickovy (Paul Newman) homosexuality, které se objevily v původní divadelní hře, odmítl film režírovat George Cukor. (Kulmon)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno