Režie:
Woody AllenScénář:
Woody AllenKamera:
Javier AguirresarobeHrají:
Javier Bardem, Scarlett Johansson, Christopher Evan Welch, Rebecca Hall, Penélope Cruz, Chris Messina, Patricia Clarkson, Carrie Preston, Kevin Dunn (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Horkým sluncem provoněné letní dny, zbavené všech starostí a spěchu chtějí v Barceloně společně prožít dvě mladé Američanky. Jsou to poněkud volnomyšlenkářská Cristina a její na první pohled příkrá, zásadová kamarádka Vicky, která má před svatbou. Jejich plány se „lehce zkomplikují“, na cestě potkávají spontánního malíře Juana Antonia, s jeho krásnou a nepříčetně žárlivou bývalou manželkou, Marií Elenou. Je pochopitelné, že srážka tak temperamentních charakterů na malém prostoru nemůže skončit jinak než žhavým dobrodružstvím… Známý americký režisér Woody Allen se rozhodl natočit především oddechový romantický příběh točící se kolem lásky a citů, a nutno říci, že se mu to úspěšně podařilo. V hereckém obsazení se také spolehl na „hereckou chemii“ představitelek Scarlett Johanssonové, Penélope Cruzové, Rebeccy Hallové a jejich mužského protějšku, Javiera Bardema (známého z filmů Goya, Tahle země není pro starý). (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (987)
Woody je parchant. Obyčejný spořádaný život jako by podle něj nemohl obstát proti prosluněným prázdninovým eskapadám, kde se plní fantazie a kde je vše tak dráždivé, nespoutané a sexy. Starý lišák vzal erasmácká klišé, líbivé španělské kulisy a vzpomněl si, že každá druhá dívčina, jakmile vyjede za hranice, se najednou urve ze řetězu a snadno podlehne kouzlu prvního svůdníka, který se na ni tak nově, tak výjimečně a tak exoticky usměje (a který s ní nemusí řešit vynášení odpadků a za ty dva dny se neokouká). Nutno podotknout, že Bardem škatulku naplňuje dokonale a že lze snadno uvěřit třem srdcím točícím se okolo jeho úsměvu. Woody k vyjádření ženských duševních proměn kupodivu nevyužívá dialogy (!), ale výhradně gesta a řeč těla - a vejde se do nich všechno od Vickyina tápání až po Cristininu přeměněnu z rádoby bohémské umělkyně v průměrnou šukézní barbínu, která nikdy nebude mít mentalitu beuzdné rockové hvězdy. Fór a zároveň slabina filmu tkví v tom, že Allen občas naznačí, že na tohle bohémství sám nevěří a že Juan Antonio v jeho očích není žádným gerojem... Woody si dovolil jen další stylistické cvičení, které s divákem manipuluje podobně bezohledně jako Match Point. Navíc, věřit tak bezútěšný pohled na obyčejný život chlapíkovi, co natočil Annie Hall, Hana a její sestry a Manhattan, to prostě... Woody, ty parchante! ()
Vicky Cristina Barcelona bude pro někoho komedie, pro diváka v melancholické náladě tragédie. Prim má důmyslné, leč ve výsledku nikam nevedoucí proplétání vztahů a načechrané dialogy s filozofickým aroma, nikoliv vtipné hlášky, které byste pak s chutí citovali. Společnost talentované Rebeky, krásné Scarlett a vášněmi zmítané Penélope, jež s mírným zpožděním přináší vítané dějové oživení, je nadmíru příjemná, pro prázdninově komponovaný film naprosto ideální. Zjevné scenáristické berličky – neustále přidávání nových postav místo využití těch stávajících, spoustu skutečností vysvětlující vypravěč – přesto neubírají filmu na atraktivitě a díky pohotovému střihu nejspíš nebudete mít moc času nudit se. V Barceloně bylo pěkně, přesto po několika výletech do Evropy s radostí uvítám Woodyho návrat do New Yorku. 80% ()
I když tvorbu Woodyho Allena příliš nevyhledávám, rozhodl jsem se na tento jeho nejnovější počin podívat v očekávání něčeho nového, odlišného od jeho předchozích děl. A mé tušení dostálo pravdy. Vicky Cristina Barcelona na mě opravdu působilo velmi odlišně od jeho dalších filmů, ale výraznější nadšení se nedostavilo. Celý film, příběh mi jaksi protekl mezi prsty a téměř vyzněl do prázdna. Pokud to měla být komedie, nevšiml jsem si jediného vtipného momentu. Mělo-li to být drama, bylo příliš řídké. Jediné s čím se dá souhlasit, byl romantický film, ale ani ten nedosáhl možné kvality. Obyčejně mi nevadí filmy založené na dialozích, ba někdy jsou mnohem lepší než kupa nesmyslné akce, ale zde byly bohužel dialogy pro mě ze značné části nezajímavé a nudné. Stejně tak charaktery hlavních postav, které na mě působili krajně negativním dojmem (přece jen mě film nenechal úplně chladným… špatná reklama, taky reklama). Měl jsem pouze možnost sledovat něco přes devadesát minut omezené části určitého způsobu pohledu na život a to v jeho dvou odlišných podobách, které jak vidno nejsou slučitelné. Nechci tvrdit, že tento film je špatný, to rozhodně ne. Penélope mě opravdu dokázala o své roli přesvědčit bez nejmenších pochyb, ostatní odvedli "jen" standardně kvalitní výkony. ()
Ufff ... tak to byl zážitek! Ve španělském rytmu se pod taktovkou Woodyho Allena setkává charismatický Javier Bardem s neskutečně krásnou Scarlett Johansson a její skorokopií Rebeccou Hall a živelnou Penelope Cruz. Nejsem bukvice, ale na to Bardemovi něco je. Taky bych chtěl jako on jen tak halabala přijít do restaurace, říct Scarlett pojď si se mnou zašukat a ona by bez mrknutí oka vyšpulila ty svoje kozy. ... Woody prostě chytá v poslední pětiletce druhou mízu a je to jen dobře! ()
Woody nikdy nebol moja čaša vínka a ani tento film mi neposkytol silnejší divácky zážitok. Herecké výkony mi prišli občas mimo (hlavne Rebecca Hall), atmosféra ma nebrala a voice-over ma iritoval. Napriek tomu musím dať vysoké hodnotenie, pretože ten film, hoci sa tvári ľahko a odviazane, je vlastne veľmi múdry a prešpikovaný životnými skúsenosťami a "znalosťou ľudí", no zároveň nementoruje a nedáva svoju vrstevnatosť okato najavo. Je to veľmi zrelý počin skúseného, osobitého filmára, ktorý sústredene podáva presne to, čo nám v tejto etape svojej tvorby chce povedať. To absolútne uznávam, aj keď to vlastne nie je to, čo som chcel práve počuť. ;-) ()
Galerie (53)
Zajímavosti (21)
- Film je jedním z mnoha Allenových filmů, který má ve svém názvu dívčí jméno – Hana a její sestry (1986), Alice (1990), Melinda a Melinda (2004), Kasandřin sen (2007), Co je nového, kotě? (1966) a Annie Hall (1977). Jako jediný z nich má ve svém názvu hned dvě dívčí jména. (peeteno78)
- Woody Allen psal postavy Cristiny a Juana Antonia přímo pro herce, kteří je nakonec ztvárnili, tedy Scarlett Johansson a Javieru Bardemovi. (don corleone)
- Javier Bardem (Juan Antonio), který ve filmu ztvárňuje malíře, má vystudované umění a původně chtěl být profesionálním malířem. (ČSFD)
Reklama