Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Oblíbený temný hrdina Hellboy se vrací na plátna kin s plnou parádou. Pod hlavičkou ÚPVO (Úřadu paranormálního výzkumu a obrany) se vydává do Londýna, kde se probrala ze záhrobí obávaná čarodějnice Nimue. Hellboy musí "Královně krve" zabránit, aby seslala na svět lidí smrtící morovou ránu. Ta však potřebuje nejprve nabrat síly poté, co ji v dávných dobách zabil samotný král Artuš a její rozčtvrcené tělo ukryl napříč celou Anglií. Rohatý cynik má naštěstí k ruce svého nevlastního otce, profesora Trevora Bruttenholma, a kamarádku Alice, mimořádně nadané médium. Spolu s nimi odhalí šokující pravdu o svém původu i poslání. (Vertical Entertainment)

(více)

Videa (9)

Trailer 2

Recenze (629)

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Budu přísný, ale celá druhá polovina je prostě slabá. Po tom co Hellboy vyřídí obry se bohužel zastaví na slovíčko u Baby Jagy, aby zjistil že Nimue je konečně seskládaná to jde celé do kopru. Ta mladá černoška s povinným Asiatem mě to děsně znechutili svou zbytečnou přítomností. Přitom to zpočátku vypadalo, že nahláškovaný David Harbour by Hellboye mohl zvládnout. Prostě se něco v druhé polovině zaseklo. Hlášky došly, nápady taky a potom už vše sledujeme jen do povinného a očekávaného finále. Mezitím se zastavíme u Merlina a ze země nám vylezou potvory alá Pacific Rim. Prostě je to přeplácané. Neil Marshall akci zvládá na jedničku. Je škoda že tohle neuspělo. Krvavé to je řádně a sprostě se tady mluví taky. Docela oddych od všech těch Marvelovek, kde se za každých okolností musí mluvit slušně. 40% ()

dennykr 

všechny recenze uživatele

Marshalla mám upřímně rád už od brilantního béčka Psí vojáci. Za ty roky si vybudoval značku autora, který dovedně pracuje s libovolně nízkým rozpočtem. Přeci jen upířina Pád do tmy a vlkodlačí Psí vojáci stály pod tři miliony liber, stylové post-apo Soudný den zase pod sedmnáct. Finanční limity využil jako možnost vrátit se k praktickým efektům, hektolitrům falešné krve a poměrně sofistikované práci s očekáváním a kamerou. To samozřejmě vrcholí v seriálech, kam si ho zvou významné značky, aby natočil ne-zas-tak-velkolepé epizody velkolepým způsobem: fenomenální bitva v pilotu Black Sails, tragédie na začátku Lost in Space nebo nejlepší epizoda (jinak nekoukatelné) čtvrté série Hry o trůny, The Watchers on the Wall. V poslední jmenované Marshall například dlouze vystaví scénu směrem k bitvě s obrem a těsně před jejím začátkem ostřihne pryč, aby se vrátil až k drtivým následkům. // Proč ztrácím tolik času s tím, jak pracuje? Protože Hellboy je vlastně esence všeho, co natočil předtím. Neil Marshall vždycky režíroval upřímné "sračky" v tom nejlepším smyslu: zranění se v Psích vojácích léčila vteřinovým lepidlem, zatímco vlkodlaci vydávali zvuky ukradené ze soundbanky Warcraftu III; Pád do tmy je zase krvavá lázeň, kde se upíři zabíjí cepínem; Soudný den uvědomělá hra s pravidly braků a post-apo filmů a Centurion otevřeně parafrázuje Gladiátora i Běžícího muže. Hellboy je potom ničím neředěné béčko, které rekapituluje snad všechny prvky brakové fantasy, folklóru a populární mytologie – artušovské legendy, čarodějky, Ježibabu, prasodlaky i kočkodlaky, draky, mexické wrestlery, víly, obry a spoustu další verbeže. // A do toho se přidává Marshallova snaha zakrýt nízký rozpočet, která je obzvlášť výrazná ve dvou momentech. Zaprvé je to fenomenální souboj se třemi obry, který sestává z několika delších záběrů. Jejich ohyzdná CGI těla vytěsňuje z rámu a zůstává zaměřený pouze na protagonistu, díky tomu vzniká poměrně netradičně snímaná akční scéna plná dravých pohybů kamery a nečekaných přerámování. Zadruhé pak úplný konec natočený v jednom dlouhém záběru, v němž jsou hrdinové poprvé prezentováni jako funkční tým. Vůbec to okázalé vytlačování akce mimo rám je fascinující. // Marshall kondenzuje tři nebo čtyři různé komiksové svazky, aniž by bral ohled na jejich tematické a významové roviny – nejvýraznějším poučením zde je, že není dobré jíst děti. Hellboy je dokonale čistý a upřímný brak, který jakž takž drží pohromadě a vedle současných komiksových filmů působí jako přízrak z doby direct-to-video béček, jemuž někdo dal omylem o několik milionů víc. V ideálním světě by nikdy neměl vzniknout, ale je tady a sledovat jeho estetické kulhání je stejně bizarní jako fascinující. ()

Reklama

dr.horrible 

všechny recenze uživatele

Som známy tým, že mám rád príšery. A tu sú obri, čarodejnice, duchovia, dokonca je tam prasodémon! A tak sa to vo mne teraz bije, či sa tváriť, že pre ne nevidím ten tuctový klišé príbeh a nefungujúce hlášky, a či proste len napísať guilty pleasure. Každopádne drahšie a krvavejšie béčko tu tento rok nebolo. Možno to ešte potom zvýšim. Aj keď je to blbosť. ()

Eliott odpad!

všechny recenze uživatele

Tak tohle se nepovedlo vůbec. Nuda od začátku až do konce a kdybych třeba na půl hodiny odešel v průběhu filmu a záchod a pak se vrátil, vůbec bych nepostřehl že je něco špatně. Jen tak tak, že jsem nedal odpad. Tohle 2 hodiny dlouhé nic, které je ještě odkázané na pokračování?! No to si snad dělají leraci. 10% ()

Kudly4 

všechny recenze uživatele

Přiznám se, že jsem nečekal takovej nářez, ale to asi skoro nikdo, kdo pálil za PĚT. Hellboy není moje srdcovka, ale vztah k prvnímu dílu mám (v té době snad můj první film na DVD přehrávači). Je to hodně Fantasy/Horor a to mi právě sedlo. Několikrát jsem se zasmál, brutální je to víc než dost, takové Gore, kdyby bylo v čistém hororu tak chčiju blahem a k tomu všemu krásná, zlá Jovovich. Jo, já jsem nadmíru spokojený, super relax. Škoda, že jsem prošvihnul kino, byl by to ještě několikanásobně lepší zážitek. 90% ()

Galerie (180)

Zajímavosti (23)

  • Do role Bena Daimia (Daniel Dae Kim) byl původně obsazen Ed Skrein. Po zjištění, že v komiksech je postava asijsko-amerického původu, a po kritice fanoušků na sociálních sítích, z role sám od sebe odstoupil. (NiWi)
  • Autor komiksů Mike Mignola se na tomto filmu posílel daleko více než na těch dřívějších od Guillerma del Tora. Podle jeho slov bylo v plánu snížit veškeré superhrdinství na minimum a ponechat film temněji orientovaný, a tím pádem věrnější předloze. (NiWi)
  • Mike Mignola ocenil věrnost filmu k předloze a prozradil i jména komiksů, ze kterých scénář vzešel. Příběhová linka nejvíce vychází z epické trilogie „Wild Hunt“, „Darkness Calls“ a „The Storm and the Fury“. Dále si Mignola všiml inspirace v „Hellboy in Mexico“ z roku 2010, jehož součástí je mayský bůh Camazotz, kterého můžeme vidět ve filmu. (3T)

Související novinky

Hellboy se brzy dočká dalšího rebootu

Hellboy se brzy dočká dalšího rebootu

19.02.2023

Po posledním Hellboyovi z roku 2019 od režiséra Neila Marshalla (epizody Hry o trůny) to vypadalo, že se rudý ďábel z pera Mikea Mignoly na pár let zase uklidí někam stranou. Snímek totiž narazil u… (více)

20 největších propadáků poslední dekády

20 největších propadáků poslední dekády

15.12.2019

S blížícím se koncem roku se pochopitelně pojí vznik různých žebříčků, rok 2019 je ale specifický ještě v tom, že spolu s ním zároveň končí i celá dekáda, a to ohlížení proto bude místy větší.… (více)

Nový Hellboy je oficiálně fiasko

Nový Hellboy je oficiálně fiasko

24.05.2019

Reboot Hellboye od režiséra Neila Marshalla (Centurion, Hra o trůny) byl po pěti týdnech definitivně stažen z kin. Snímek za tu dobu utržil 21,9 milionů dolarů na domácím trhu a jen necelých 40… (více)

Hellboy v kinech zklamal

Hellboy v kinech zklamal

15.04.2019

Společná snaha studií Lionsgate a Millennium vrátit do kin komiksového Hellboye s novou tváří a v novém, předloze věrnějším pojetí, tragicky nevyšla. Snímek obdržel v diváckém hodnocení CinemaScore… (více)

Reklama

Reklama