Příběh popisuje události na plovoucí vrtné plošině Deepwater Horizon, která se v dubnu 2010 potopila následkem exploze a způsobila největší ropné zamoření v americké historii. (Freeman Ent.)

Videa (21)

Recenze (600)

flanker.27

Teda Malkovichovi už chyběl jen doutník a cvikr, jinak svého podlého bezskrupulózního kapitalistu, který pro vlastní zisk hazarduje se životy příslušníků pracující třídy, dává bezvadně. Zato Kurt Russel je jako vždy věrný a poctivý ochránce dělníků... No, nechme cynismu, jde o celkem nadprůměrný katastrofický film, jehož největší slabinou je mírná nepřehlednost v akční části (aneb příliš zběsilé stříhání, jak už tu bylo řečeno, takový Greengrass by tohle podal líp). Podstata práce věže je taky podaná trochu moc z rychlíku, filmaři se příliš třesou na první výbuch. Nelituji času, ale znovu to už asi neuvidím. ()

Fr

,,MAYDAY! MAYDAY! TADY JE DEEPWATER HORIZON. PLOŠINA HOŘÍ. MÁME TU MASIVNÍ EXPLOZI. POTŘEBUJEME POMOC…“ /// Než se začne podivně klepat vrtný potrubí, je to celkem nuda. Ovšem katastrofa ropný plošiny, to je jiný kafčo! Po vohnivejch gejzírech je to hlavně vo tom, jak pár jedinců trpí (bolestí) a někteří (zdraví) dělaj rozhodnutí. Pár z nich bude heroizováno a někdo (snad) pude bručet. Prostě film věnovanej katastrofě, těm co přežili, ale (hlavně!) těm druhejm! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Jedu jen kusy podle skutečnosti. 2.) Chcu bejt připravenej. 3.) Thx za titule „num71“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR NE AKCE ** NAPĚTÍ * ()

Jara.Cimrman.jr

"Dobrej test začíná na nule, probíhá na nule, končí nulou." Ovšem tohle je vrt na prd, o čemž se pracovníci několikrát vtipně zmíní ještě před výbuchem. A pak to přijde - rána a akce. Jenže já jsem viděl už dost katastrofických filmů na to, abych se mezi tím zmateným pobíháním nezačal rychle nudit. Proto jsem přestal kličkovat mezi padající ocelí, poletujícím sajrajtem a praskajícím potrubím a začal jsem se věnovat filozofickým otázkám typu: Proč uhořet, když se můžu pohodlně utopit? Odpověď jsem tradičně nenašel, ale jsem si jistý tím, že nebýt v akci "sympatičtí kravaťáci" od BP, tak bych přišel o jedinou emoci, kterou ve mně snímek vyvolal - touhu poškádlit jejich tělesné schránky šroubovákem a kladivem. ()

kingik

Vy nás ale zásobujete, pane Berg. V krátkém časovém horizontu, v témže roce 2016, přichází dvojka Wahlberg/Berg podruhé s tragickou událostí natočenou podle skutečnosti, k níž došlo v roce 2010, celkově už se jedná o jejich třetí spolupráci na autentické látce, další společné projekty určitě ještě přijdou. Oba zřejmě rajcují tragické události, ke kterým došlo na jaře a v dubnu. A Wahlberg, který vydatně tyto filmy produkuje, se sebestředně obsazuje do hlavních rolí v přesvědčení, že je skutečným žijícím postavám od nerozeznání podobný. A samozřejmě jim vůbec není podobný. A tak nutně muselo dojít k poklesu kvality, neboť už to trochu připomíná sériovou výrobu. Ale ne, tak hrozné to není, jen si stačí odmyslet kvalitní technické zázemí a máme zde televizní film jak vyšitý. Na postavách divákovi nezáleží, jedinou, o které něco málo víme, je právě Mike Williams, kterého ztvárnil Mark Wahlberg. Ten má rodinu, cácorku a atraktivní ženu, kterou patrně líže ihned po použití toalety. Kate Hudson se tam zavlní na okamžik v kalhotkách, po zbytek filmu je jen okrasou do titulek. Z hereckého hlediska neměl nikdo nejmenší šanci zazářit, i když je k mání Kurt Russell i John Malkovich, všichni stejně jen čekali, až to bouchne, a celé ropné partě poteče ropa i ušima. Pokud se rádi necháváte poučit o technických záležitostech kolem provedení vrtu a tak, úvodní třičtvrtěhodina je vaše. A pokud o události něco víte, tak k nehodě došlo večer. Takže až to bouchne, prskne a všechno všude lítá a hoří, je to z vizuálního hlediska ukryté v tmavých obrazech. Najde se pár drastických záběrů, ti, co mají slabost pro zaklíněné nohy a střepy v nich, si zkrátí nudu. A jsme u toho, film je to celkově tak nějak nudný, natočený bez napínavých sekvencí a tak nějak průměrně vyvedený. Tragické osudy postav na mě nijak nedolehly. Závěr filmu tlačí všemožně na slzné kanálky, uzříme skutečného Mike Williamse a za tklivých tónů si prohlédneme na fotografiích tragicky zesnulé oběti. Peter Berg si natočil slabší opus hraničící svým vyzněním s rozmáchlým televizním filmem. 5/10 ()

mzss1

|67%| Viděno v kině. Návštěvu kina jsem měl rozhodně v plánu. Po traileru jsem byl dost nabuzený a očekával jsem kvalitní snímek. Po shlédnutí můžu s klidnou duší konstatovat, že je to dobrý film. Kvalitní práce, žádné těžké, výrazné chyby jsem neshledal. Přesto mě to až tak úplně neoslnilo. Tento žánr mám rád a to i v novodobých snímcích. Téměř první polovina filmu se odehrává na vrtné plošině, sledujeme tu postavy atd. Rozhodně mě to nenudilo, ale nemělo to žádný náboj. Poté vypukne peklo a trvá až do konce filmu. Takže druhá půlka je spíše v pořádku. Jen jsem čekal bohatší scénář, více napínavějších scén, kdy se lidi navzájem zachranují atd. To zde rozhodně bylo natočeno, ale rozhodně ne takovým způsobem, který by vyhovoval mě. Možná, že si někdo bude myslet, že zbytečně kritizuji, ale znám lepší filmy tohoto žánru. Pochválit můžu, že je to natočeno dost realisticky, nic přehnaného tu není, já nečekal ultra mega akci, prostě mi to až tak moc neuchvátilo. Navíc první dvě minuty filmu jsou na facku – tam se jasně (pokud jste viděli trailer) dozvíme, že jedna určitá postava ve filmu přežije. Herecké obsazení je slušné. Mark Wahlberg a Kurt Russell to zvládli výborně. Ostatní v pohodě až na Johna Malkoviche, který se zde buď nehodil, nebo mi spíš nesmírně vadil. Hudba byla kvalitní. Úplný konec byl dobrý, uvěřitelný. Takže ještě shrnutí. Nelituji, že jsem to viděl, ale čekal jsem o něco více. Holt mi asi nevyhovuje Bergrův styl. Tomu režisérovi jsem zatím nepřišel na chut. Paradoxně se mi od něj nejvíc líbil film Vítejte v džungli. Bitevní loď byla děsná blbost a Na život a na smrt – slabý průměr. ()

Zajímavosti (17)

• Kate Hudson zverejnila na Instagrame fotografiu s jej nevlastným otcom, Kurtom Russellom, s príspevkom, že sa jedná o prvý film, na ktorom budú spoločne pracovať. (figliar)
  • Režisér Peter Berg ztvárnil v tomto snímku vedlejší postavu - pana Skipa. (Yardak)