Akce, výstřely z pušek! Hrdina s kytarou „El Mariachi“ je zpátky ve městě! Čeká vás závěrečná část westernové trilogie režiséra Roberta Rodrigueze s Antoniem Banderasem, Johnnym Deppem a Salmou Hayek! (Bontonfilm)

Recenze (471)

Natascha

Zmatečné a nezajímavé. To, co v Desperadu fungovalo a bylo cool, tady vypadá trapně a hrozně chtěně. Vyprávění příběhů postupným odkrýváním nepůsobí tak, jak by mělo. Každé "překvapující" odhalení člověk očekává dopředu, protože většinou nezná, pro koho kdo vlastně pracuje nebo jakou má motivaci a proto jen odpočítáváv minuty, než se to dozví. Většina postav je tam jen proto, aby si pro Rodrigueze mohla zahrát nějaká hvězda. I ten Antonio Banderas už není takový borec jako předtím. Výjimkou je Johnnny Depp, který je víc než fajn. ()

Cival

Určitě zajímavý, ovšem i výrazně rozporuplný závěr Rodriguezovy "dolarové trilogie". Akce je (jako vždycky) skvělá, Banderas sype náboje do svých soupeřů pěkně pod tlakem, v typicky rodriguezovsky stylovém aranžmá. Bohužel si však Robert vzal od Leoneho více než jen název, výrazně se nechal inspirovat jeho rozmáchlým vypravěčstvím, které však v kombinaci s ultralevným režijním stylem Rodrigueze příliš nefunguje. Škoda, že do toho zatáhl tolik postav, ve kterých se divák mnohdy ztrácí, škoda, že do toho zatáhl politiku (byť na ji zpracovává s příjemně satirickým nadhledem). Když by bylo Tenkrát v Mexiku jen přímočarou cestou Antonie Banderase za pomstou, byl by to o mnohem lepší film. Všechny scény s touhle legendou hollywoodské pop-music totiž působí naprosto bezchybně a tahají výsledný dojem hodně hodně nahoru. 3 a 1/2*. ()

EdaS

Další Rodriguezův nedotažený projekt - hodně mu škodí překombinovanost děje (chtělo by to opravdu natáhnout stopáž a věnovat se jednotlivým postavám nebo naopak počet důležitých postav snížit) a použití videa. Taky je pravda, že Banderas zůstává hluboko ve stínu Johnnyho Deppa, který ukradne každou scénu, kde se objeví. Jako ve většině dalších Mistrových "nedodělků", i tady byl velký potenciál, který zůstal nevyužit. ()

Matty

Tenkrát v Mexiku trpí stejným jevem, jako třeba Spy kids 2 a to přeplácaností. Je tu (vzhledem k žánru) zbytečně komplikovaná zápletka, moc postav, přičemž do poslední minuty není jasné, které jsou hodné, které zlé, a které neutrální, a ač to bude znít divně, je tu i mnoho příliš akčních scén. A jsem si jist, že s polovičním rozpočtem by vznikl mnohonásobně lepší snímek. 55% Zajímavé komentáře: Lima, Lhurgoyf, Nancy, gr8 escape, silent cut, Freelance ()

Renton

Scénář: Robert Rodriguez .. Nevím, kde by tento flick skončilo bez Deppa a hudby. Abych se přiznal, scénář a politika v něm mi nijak nevadila, ikdyž vyprávění bylo přeci jen trochu zmatené.. Ale akční scény, ty mě nebraly téměř vůbec! Už v Desperado mě nudilo pořád to stejné - jeden proti 'stu', všichni stříly ale jen El se strefuje (a nejlépe rovnou do hlavy). Tohle jsem ještě přežil Tenkrát v Komandu, od te doby to moc nemusím.. 50%. ()

Zajímavosti (21)

• V době natáčení režisér Robert Rodriguez hledal kapelu, která by zněla jako Los Lobos, ale nemusel by za ní jezdit z texaského Austinu do Kalifornie. Kolega Carl Thiel mu ukázal Del Castillo. Rodriguez byl nadšen a spolupráci navázal tak, že Ricka Del Castillo požádal o lekce hry na kytaru. Pak mu začal nosit ukázky z filmu a ptal se, co by k tomu zahrál. První scénou, které dal Rick Del Castillo zvuk, byla chvíle, kdy Carolina (Salma Hayek) odhalí sadu nožů pod sukní. Rick Del Castillo také hrál za El Mariachiho (Antonio Banderas) těžké kytarové pasáže. Spolupráce vyvrcholila založením Rodriguezovy dvorní kapely Chingon. (Mautycka)
  • Antonio Banderas (El Mariachi) komentoval práci s režisérem Robertem Rodriguezem: "Natáčet s ním akční scény není žádná procházka růžovou zahradou. Ve filmu je scéna, ve které se Salmou Hayek utíkáme z hotelového pokoje. Houpeme se na řetězu a skáčeme dolů po balkonech. Bylo to v pátém patře a jelikož Robert chtěl použít tři kamery najednou, nemohla pod námi být žádná matrace. Viseli jsme jen na tenkých drátech. Salma pořád ječela: 'Já jsem jenom herečka! Já jsem jenom herečka!' Povídám jí: 'Sklapni už! Ať to máme co nejdřív za sebou!'" Přesto s ním točí rád a opakovaně: "Prostě je mi s ním dobře. Cítím, že je mezi námi určité pouto. Nejen profesionální, ale i lidské. Jsme kamarádi. Pracovat s ním je jako jít na rodinné setkání. Nejen s Robertem a Salmou, ale se všemi. S maskéry, kostyméry... Navíc se při práci s ním prakticky nezajímám o scénář. Když točím s jinými režiséry, tak ano: vzal jsem si k srdci radu Anthonyho Hopkinse a každé dva dny si ho čtu znovu. Ale Robert, ten je jako jazzman. Miluje improvizaci." (NIRO)
  • Meno "El Cucuy" je slangovým názvom pre Chupacabru, modernú latinskoamerickú mýtickú bytosť, ktorá údajne po nociach vysáva krv kôz a oviec cez ich krk. (MikaelSVK)