Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Když seržant Dave Bannion (Glenn Ford) vyšetřuje překvapivou sebevraždu jednoho ze svých kolegů, naráží na jisté nejasnosti. Mrtvý zřejmě pracoval pro Mikea Laganu (Alexander Scourby): zkorumpovaného šefa městské správy - a jak se Dave domnívá - zároveň hlavu městské mafie. Když seržantovi začnou klást do cesty překážky i jeho nadřízení, pustí se do případu s o to větší vervou... Podle novinového seriálu Williama McGiverna. (Pohrobek)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (65)

poz3n 

všechny recenze uživatele

Zatímco německá éra Fritze Langa mě nepřestává fascinovat, jeho americké kusy jsou pro mě zatím spíše průměrnou podívanou. Spolu s The Big Heat si odškrtávám jednu velkou noirovou klasiku, ale nic zásadního ve mně snímek nezanechal. Dějově naprosto obyčejné a herecky klasicky strojené (tak to ovšem má být, já vím). Jen ta filmařina dává vědět, že za režijní stoličkou sedělo velké jméno. Od prvních momentů mě nejvíc bavily skvělé kamerové pojezdy, které pomocí několika jednoduchých pohybů rozzáběrovaly scénu tak, jak by to většina jiných režisérů dokázala pouze s přispěním střihu. To bohužel nemění nic na tom, že jsem v životě viděl už nějaký ten lepší a zábavnější noir, který nebyl tak schematický a pocitově uzavřený, jako právě The Big Heat. 6/10 ()

pepo 

všechny recenze uživatele

Veľmi dobre napísané a výborne zahrané postavy v dobrom príbehu. Ale celé je to na mňa strašne hŕŕŕŕ. Chýbala mi atmosféra a na to, že to robil režisér Langovho kalibru mi to prišlo aj prekvapivo štandardne natočené. Výborná žánrovka a film ktorý sa patrí vidieť ale pravdu povediac... čakal som viac. Mnohé vylepšuje perfektná záverečná tretina ()

Reklama

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Seržant Bannion je ohromný sympaťák, takže jsem neměla nejmenší problém svézt se na filmové vlně, čestný a poctivý polda, který všude, kam vkročí, naráží na korupci a propletenec politiků s policií a mafií, což je samo o sobě nadčasové téma.. Chválím scénář, výtečné herce, vývoj postav, zejména mě zaujala Gloria Grahamová, v závěru mě dostala, no a stručně řečeno - zdařilá kriminálka.. ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Poctivé řemeslo, ale bez nějakého stylistického přesahu, které svým filmům uměli dodat Hitch nebo Billy Wilder (a sám Lang v tom jindy také nezaostává). Díky správně dravému tempu a výrazným, rozumně motivovaným aktérům však zřejmě absolutně stěžejní prototyp krvavých příběhů o soukromé pomstě, které má Hollywood dodnes tuze rád. Glenn Ford je příkladně charismatický bijec a Gloria Grahame nezapomenutelně nesvázaná femme fatale. 85% ()

Lacike 

všechny recenze uživatele

Nemám rád noirovky v ktorých sa hlavnému hrdinovi celý film dejú zlé veci a na konci zomrie. No a keď sa to na konci všetko zázračne šťastne skončí a tá depresívna atmosféra sa prepne do dokonalého happyendu len na posledných pár minút, tak z toho mám ešte rozpačitejší pocit. Kriminálka o skorumpovaných poldoch, ktorý spolupracujú z gangstermi a všetko sa to snaží vyriešiť jeden jediný čistý polda. Škoda, že sa to od určitej chvíle naplno nepreplo do revenge modu. Nábeh tu bol a bavilo by ma to oveľa viac. Ale polda si zachováva až do konca svoju morálnu nepoškvrnenosť a tak najviac zaujme postava luxusnej kurvy, ktorá pomstu zoberie do vlastných rúk potom čo ublížia aj jej. Nakoniec sa z nej vykľula najzaujímavejšia vrstevnatejšia postava medzi tými jednorozmernými figúrkami. Glenn Fordako hlavný hrdina bol tentoraz taký nemastný neslaný, Lee Marvin ako sadistický mafián bol celkom cool, ale vzhľadom na dobu vzniku filmu bol strárnený príliš krotko na to, aby naozaj diváka strhol. Napriek krátkej stopáži sa mi film celkom vliekol, takže za mňa to je už príliš zastaralý mierny nadpriemer. 6/10. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (12)

  • Úplne v rámci dobovej praxe (40.-50. roky), keď sa Thomas Duncan zastrelí, nie sú na jeho hlave po výstrele revolverom .38 žiadne badateľné znaky poranenia a ani žiadna krv. Mŕtvy leží zvalený na stole, ako keby si bol len zdriemol. (beso74)
  • Truffautova recenzia na tento film býva chápaná ako východisko politiky autorov (auteur). Nielen, že je v nej použité slovo autor vo vzťahu k filmu, ale objavuje sa aj myšlienka konzistentných tém vystupujúcich z rozmanitých žánrov, ktoré Lang natáčal. Truffaut k nemu prechovával obdiv a označil ho za „najizolovanejšieho a najmenej pochopeného zo súčasných filmárov“. Plynie to z Langovho neprikrášleného zobrazovania človeka, ktoré je znateľné vo všetkých jeho amerických filmoch. Postavy v jeho filmoch sú outsideri, ktorí prešli odlúčením od spoločnosti, sú obeťami i zločincami zároveň. Nespravodlivosť, ktorá je na nich páchaná, z nich robí hrdinov i pomstiteľov ušpinených hriechom. (Biopler)
  • Herec Rex Reason si mal pôvodne vo filme zahrať menšiu úlohu Tierneyho alebo detektíva Burkea. Jeho agent sa mu však snažil dohodiť nejakú väčšiu úlohu, pravdepodobne úlohu zlosyna, ktorú nakoniec dostal Lee Marvin. Rokovania boli neúspešné, a tak sa Rex rozhodol z projektu úplne vycúvať. Napriek tomu ho niektoré knihy a časopisy z 50. rokov minulého storočia s filmom herecky spájajú. (beso74)

Reklama

Reklama