What If... Captain Carter Were the First Avenger? (S01E01)

(epizoda)
  • Slovensko Čo keby... Kapitánka Carterová bola Prvým Avengerom?

Keď sa Steve Rogers vážne zraní, Peggy Carterová neváha a stane sa prvou supervojačkou. (Disney+)

Recenze (67)

NinadeL

Parádní epizoda věnovaná Peggy Carter v roli Captaina Americy. Pro čtenáře takových komiksů, jako jsou například Exiles, ta myšlenka není nová, ale je skvělé být u toho, když se i nadále rozvíjí. Nový animák od Marvelu byl risk, protože animovaný Marvel dobrou reputaci nemá, ale situace se příznivě mění. ()

Jaro.Krafcik

Nikdy som epizódy seriálu nekomentoval ale tu som sa rozhodol vzhľadom aj na pekné obrázky pridelené ku každej epizóde že to stručne opíšem. V prvej nechýbala akcia ale ten feminizmus bol cítiť, asi kvôli tomu nie je táto epizoda v červených číslach. Sľubný začiatok marvelovskeho seriálu od služby disney+ ktorá ani tento rok v našich končinách nebude dostupná. 3* ()

Azurovydrak

Začnu tím, že délka 30 minut je naprosto nedostačující a epizoda tím ohromně utrpěla. Působí extrémně uspěchaně a útržkovitě. Že půjde o genderově obráceného Prvního Avengera bylo celkem jasné už z trailerů, nicméně ty byly podávány o poznání záživnější formou a tak jsem doufal, že nepůjde jen o prázdnou vykrádačku nápadů z prvního Capa, naopak že se půjde inovativní cestou. To se však neděje. Celý díl se veze na stejné vlně až do samého konce, kde alespoň povzbudivě vykoukne starý záporák. Captain Carter jsem nikdy nepovažoval za primární lákadlo What If, ale i tak jsem zklamaný. A teď bych prosil třetí řadu Agent Carter, ať si můžu spravit chuť. ()

Chen

Hravé, zábavné, svižné a animace nakonec působí velmi dobře. Ano, jistě se najdou ti, kteří budou brblat, že je v hlavní roli ženská hrdinka, ale to je jejich problém. Captain Carter je působivou postavou, která umí se štítem zacházet víc, než důstojně. Je pravda, že příběh by mohl být ještě více odlišný od toho původního, ale jinak nemám výtku. ()

SpaceOdyseus

Ve skrytu duse jsem doufal v trosku odvaznejsi premisy, nez toto. Captain Britain / Carter je ok, ale nedeje se tam nic nejak zajimaveho nebo nedej boze odvazneho, co by ospravedlnilo samotnou existenci teto epizody. Oskliva animace tomu teda nepridava. A nakonec rada pro tvurce: Jestli vas scenar konci obri chobotnici, potrebujete lepsi konec. ()

Zajímavosti (19)

• Snaha Red Skulla vyvolat stvoření z jiného světa za účelem vyhrát druhou světovou válku pochází z miniepizod Meet Captain America (Micro-Episode)The Red Skull Strikes!If This Be Doomsday! (z nichž byla později vytvořena epizoda Meet Captain America, 2010) seriálu Avengers: Nejmocnější hrdinové světa (od r. 2010). (Kubaaa97)
  • Již počtvrté se v MCU setkáváme s norským městem Tønsberg. Město se poprvé objevilo ve filmu Thor (2011), když chtěli ledoví obři pod vedením Laufeye dobýt Zemi. Podruhé se objevilo ve filmu Captain America: První Avenger (2011) jako místo, kde Red Skull (Hugo Weaving) našel Tesseract. Potřetí se objevilo ve filmu Avengers: Endgame (2019) jako lokace tzv. Nového Asgardu. Počtvrté se objevilo právě v této epizodě, která byla zpodobněním prvního filmu, odehrávající se však v jiné realitě. (Frca)
  • Ve filmu Captain America: První Avenger (2011) je hlavní základna organizace HYDRA v podzemní pevnosti v Alpách. V této epizodě se nachází hlavní základna v Castle de Krake ve Schwarzwaldu. (Kubaaa97)