Epizody(3)

Znalec černé magie Ivan Trojan a policejní komisař Jiří Dvořák pátrají po pachateli série rituálních vražd. Napínavý kriminální příběh inspirovaný existencí tajemné Ďáblovy bible. (Česká televize)

TV spot 3

Recenze (435)

DaViD´82

Mě se to teda osobně sice vůbec nelíbilo, ale to víte než jsem stihl ohodnotit, tak přišel Jirka Strachů až ke mě domů, že prej jako potřebuje, aby to mělo na ČSFD dobrej průměr, že by mu na to jináč nekoukala ta televizní lůza a von by z toho neměl žádnou škváru. Slovo dalo slovo a tak jsem se nechal koupit (pro případné zájemce z řad tvůrců/dramaturgů: zaprodávám se lacino, podrobnosti přes poštu). Takže buďto to bylo takhle nebo se mi to prostě a jednoduše líbilo. Zatím jediné čeho se do příštích dvou epizod obávám je přílišná naivita co se týká vztahů mezi postavami. Aneb každý se zná s každým. To já strašně nerad. Ale nějaká ta stovečka by i tenhle zápor spravila, co ty na to Jirko? A vůbec, co na to Jan Tleskač? PS: Tak tedy to co předvádí závěrečná epizoda, to je skutečné peklo na zemi a trapnost nad trapnost. Na druhou stranu poslední záběr dokazuje, že si tvůrci celou dobu dělali z diváka šoufky. Teda doufám, že ten poslední záběr nebyl myšlen vážně. Upřímně v to doufám. ()

flanker.27

Mno, už druhý díl byl krajně podezřelý úžasnými teoriemi o 11.9.2001 jako dílu Ďáblově, třetí pak v nastolené linii uspokojivě pokračuje a míchá to nejhorší ze Šifry mistra Leonarda a satanských hororů. Zatímco v prvním díle to začínalo jako docela slušná a atmosférická kriminálka, poslední půlhodinu už nešlo sledovat bez mírného pochechtávání. Záhadolog Vašíček se opravdu vyřádil. Škoda, natočené je to slušně. Největší záhadou zůstává, co maj všichni na tom vořechovi. P.S. Alonsanfan: Dík za odkaz. ()

Nikon

Výborně rozjeté, obstojně pokračující, ale závěrečnou částí a především úplným závěrem trošku pohřbené snažení o českou podobu mysteriozního krimi. Škoda - po první části jsem dával 80 % a že to celé dopadne takhle, jsem netušil ani ve snu.... Ovšem co se formy týká, je Jiří Strach stále na špičce televizní tvorby. ()

SOLOM.

Souhlasím, že jde o docela povedený krimi miniseriál. Na české poměry určitě. Jiří Strach dokázal natočit poživatelnou podívanou, která měla dobrou atmosféru, zajímavý příběh i solidní herecké obsazení. Zázraky se sice nekonali (jak tady slibovalo enormní množství uživatelů dle svých hodnocení i komentářů), ale jde prostě o lepší průměrnou podívanou. Trojak i Dvořák odvedli docela slušné herecké výkony, Aňa Geislerová mi už tak sympatická nebyla (nevím, ale poslední roky mi leze celkem na nervy). Dyk je perfektní zpěvák – jako herec už je to horší – jeho postava byla spíš k smíchu. No nic, Satan byl zase zahnán do temnot, tak hurá na další případ…60% ()

Phobia

Šifra mistra Srandisty... Zatímco první část mě mile překvapila a slibovala nadstandardně dobrý televizní zážitek, druhý díl už mě donutil čím dál častěji mumlat "Wtf?!" a třetím jsem se prochechtala od začátku do konce. Trojan jako superdeduktivní profesor, co má za pomocníka uvědomělého hackera-satanistu, promiskuitní husičky-neherečky coby oběti vraha Václava III., tajemně blábolící mniši, podezřelí archeologové a úsměvně neschopní pomáhači/chrániči, samozřejmě s výjimkou ústřední dvojice (Dvořákovi role sedla jak prdel na nočník, zato Aňa byla na můj vkus až moc rádoby drsná). Závěrečná scéna už mě přiměla jen zaťukat si zpruzeně na čelo a pokud možno tuto třídílnou incenaci vytěsnit na okraj vědomí, nebo rovnou skartovat. Ve výsledku jen trochu lepší (ne tak lacině působící) "Strážce duší". 49% ()

Zajímavosti (19)

• SPZ pohřebního vozu, který odvážel rituální vražedkyni v závěru filmu ve třetím díle, byla SAT666AN. (DruidKarel)
  • Okolo 54. minuty druhého dílu lze vidět, že Lukáš (Filip Tomsa) leží a čte si knížku. Kniha nese název "Jitro kouzelníků" a napsala ji dvojice spisovatelů Jacques Bergier a Louise Pauwles. Kniha pojednává o okultismu, magii, tajných společnostech a jejich vliv na vědu a společnost. (Terva)
  • Na úvod své přednášky o reinkarnaci říká doktorka Součková v podání Jany Štěpánkové: „Smrt není konečná stanice, to je brána pro přestup do nového života.“ Téměř stejná formulace („Smrt není konečná stanice, ale pouze brána do jiných světů“) zazní také v seriálu Strážce duší (od r. 2005) v epizodě Démoni noci (2005), kde ji (v souvislosti s nemrtvými) říká spisovatel Armín v podání Lukáše Vaculíka. Scénář k oběma seriálům napsal Arnošt Vašíček. (ČSFD)