Reklama

Reklama

Johanna D'Arc of Mongolia

  • angličtina Joan of Arc of Mongolia

Obsahy(1)

Lesbický Lawrence z Arábie. Mezinárodní obsazení herců ztělesňuje rozkošnou skupinku lidí cestujících po Transmongolské magistrále. Jejich cestu přeruší skupina kočovných mongolských jezdkyň, vedených mongolskou princeznou, která z vlaku unese cestující ženského pohlaví. První část filmu se vyznačuje neuvěřitelným citem pro komponování, když Ottinger kombinuje zrcadla a objektivy s velkou hloubkou ostrosti k zachycení hned několika plánů akce odehrávajících se na palubě transmongolského vlaku. Ve druhé části filmu se dostává zápletka do pozadí, zatímco my jsme unášeni do mongolské krajiny. (MEZIPATRA 2007) (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (3)

garmon 

všechny recenze uživatele

V 19.století byl ještě občas provozován starý žánr idyly. Pak to vyprchalo – možná, že s DADA, nebo neoklasicismem se občas něco z něj vrátilo, ale ani to mu neodpovídalo úplně, protože idyla nebyla hrou – se slovy, s významy, se strukturou vyprávění. Myslím, že Ottinger se v postmodernistické Mongolské Johance z Arcu – ať vědomě, či nevědomě – k žánru idyla vrací. Každopádně ze základního zauzlení dramatické zápletky jí nezbylo skoro nic – vše je v pohodě. Lesbická idyla. Veškerá možná zauzlení končí v minutovém rozuzlení. A k tomu samozřejmě dodává něco z queer filmu – tu stojatost děje, samozřejmost zobrazení bizarního, všudypřítomnou úsměvnost nad subkulturním mikrokosmem. Ikony Fassbinderovy a Wendersovy stáje, nádherná Delphine Seyrig, ve své poslední roli, rok před smrtí. Co zbylo? Nádherná kamera, potěšení ze zápletky - a z pohody v lesbickém ráji. K tomu připočtěte to, co už tu stojí – mix studiovky s etnografickými záběry širé stepi. Pobavily mě animírky à la Mrazík – anebo Hrátky s čertem – snad proboha věděla, nakolik je její představa o Rusku mimoběžná. ()

Reklama

Desgenais 

všechny recenze uživatele

vlastně by z toho mohli být dva filmy o průměrné délce. Jedna lehce suchá a lehce dadaistická komedie odehrávající se na Transibiřské magistrále a pak jeden celkem obsažný, moderně střižený etnografický dokument o životě na mongolských pláních. Ale dohromady to nějak nefunguje. Mám z toho pocit, jako by režisérka chtěla natočit film o čtyřech ženách cestujících napříč Asií, ale pak se jí podařilo natočit tolik materiálů o Mongolsku, že jí bylo líto do filmu nedat. Výsledkem je neúměrná stopáž a "dva filmy v jednom" ()

Galerie (1)

Reklama

Reklama