Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Thriller Normal je natočený podle skutečného případu masových vražd, které ve 30. letech minulého století otřásly celou Evropou. Výpravný dobový film zachycuje vražedné řádění i dramatický střet uvězněného vraha a jeho obhájce. Šílený a geniální vrah totiž i po uvěznění rozehrává svůj další smrtící scénář a příběh spěje ke strhujícímu finále. V roli „českého Hannibala“ se na plátna kin vrací Milan Kňažko, protivníkem mu je mladý talent českého herectví Pavel Gajdoš v roli ambiciózního obhájce. Hlavní trojici postav doplňuje svým návratem na stříbrné plátno Dagmar Havlová jako tajemná vrahova manželka... Od února 1929 do října 1931 připravil Petr Kurten (Milan Kňažko) o život 8 lidí a bezpočet dalších napadl. Zabíjel ženy, muže, zvířata. Vše, co mu přišlo do cesty. Způsobil stejnou paniku jako kdysi v Londýně Jack Rozparovač. Nyní se tento legendární vrah vzdal policii. Obhajoby se ujímá ambiciózní mladý právník (Pavel Gajdoš), který je přesvědčen, že Kurten je psychicky vyšinutý. Aby to dokázal, ponoří se do vrahovy šokující minulosti a poznává pozadí nelítostných činů. V průběhu pátrání potkává další velmi tajemnou postavu, atraktivní Kurtenovu ženu (Dagmar Havlová). S přibývajícími důkazy je stále jasnější, že šílený vrah ještě neřekl své poslední slovo. Proč se nepolapitelný a výjimečně inteligentní zločinec odmítá nechat prohlásit za choromyslného? Jakou roli v případu hraje jeho žena a jaká je skutečná role mladého obhájce? Tři dramatické osudy ve složité pavučině konce jednoho věku. Obhájce zjišťuje, že bude muset bojovat, aby vyvázl živý. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (536)

nunka 

všechny recenze uživatele

Český filmársky eklektizmus, kde sa napätie hojdá na hojdačke a 20 minút pred koncom z hojdačky spadne, pridruží sa trochu nudy, zachraňujú to obrazy, lyrika a Pavel Gajdoš. Na Kňažka sa výborne pozerá, dobre sa počúva, išli z neho stoický klud a sebakontrola, nie úchylnosť a zvrátenosť, ale to bol zámer...najviac zapôsobili obrazy, kamera, vlastne celkový vizuál a do toho všetkého Ševčíkova odvážnosť výjsť s niečim novým do mediálnej reality. ()

Adrian 

všechny recenze uživatele

Na urovni primarneho pozitku je Normal pre mna atmosferickejsi nez drviva vacsina thrillerov posledneho roka z poza mlaky (jedno ci na vychod, alebo zapad). Po odkryti "pokrievky" navyse vyplavaju na povrch dalsie "lahodky", ktore ani zdaleka nemusia suvisiet (a ani nesuvisia) so zanrovymi skatulkami, ci lpenim na "zaujimavom" pribehu. Velmi odosobnene a zaroven velmi vpijajuce. ()

Reklama

ladynka 

všechny recenze uživatele

Chápu nářky, že Normal není klasický film s katarzí v rovině kdo a co, ale nedělalo mi problémy se přizpůsobit. Není to rozhodování o vině a nevině, jde spíše o to proč. Nabízí sondu do duše nenormální osobnosti a osob blízkých, které jsou jeho skutky poznamenány (žena, otřesený obhájce, rodina oběti), nejde o omlouvání ale o pohled z vícero úhlů, kterými můžeme na Kurtenovy činy nazírat. Zvláštní kapitolou tvoří stylizace, která naplno využívá filmové prostředky a techniku (barvy, filtry, hudbu, úhly kamery) a ukazují to, co jsem v českém filmu dlouho postrádala - moderní fimovou řeč, která dokáže k divákovi hovořit skrze obrazy. Nemám z posledních několika let větší zkušenost s českýmI filmy, ale Normal tématem a svou vizuální silou posílil moje naděje, že se v Česku najde nějaký odvážlivec, který nebude točit jen HLP (=hřejivé lidské příběhy) vypadajících v traileru jako epizody televizních Bakalářů. ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Velmi chladný film, ze kterého vám nejvíc utkví skvělý Milan Kňažko a jeho historka jak mrdal prase. Inspirace německým expresionismem je zřejmá, ale její archaickost je pryč. Ve filmu je dost artových (nemám to slovo rád, ale je výstižné) částí. Konkrétně např. černobílý "výčet" obětí promítající se na těle Dagmar Havlové. Že by se jednalo o jakési uvědomění si Kurtenovy viny a nutnosti žít s ní, sdílet jí s ním tím že je jeho žena? Nevím, filmový jazyk může být interpretován mnohými způsoby. Mnohokrát se vyskytují záběry, jak Gajdoš čumí někam nahoru a Dagmar se zas furt otírá o zeď. Hodně se mi líbil zvuk a celkem i ta Muchovova hudba. I když písnička v bordelu, která byla jak vystřižená z repertoáru Ecstasy of Saint Theresa (jinak scéna s bordelem se mi líbila velmi) mi přišla trochu moc. Ta experimentálnost mohla jít chvíli stranou a mohli tam dát dobovku. Co se týče děje, tak mi bylo nesympatické úsilí obhájce udělat z Kurtena blázna, aby se vyhnul rozsudku smrti. Závěrečné zamyšlení nad krutostí normálních lidí a řečnický odkaz na nacisty mi nebyl zcela jasný. Chtěl snad básník říct, že žijem ve světě, kterej stojí za hovno a všichni jsme v podstatě někdě v hloubi duše perverti? Asi jo. Co se týče mýho názoru, tak Kurtena bych odstřelil hned a všechny tadyty hnusný perverzáky bych zabíjel. Normální či nenormální. Duševní porucha pro mne není omluvou, dělá z člověka tvora ještě mnohem nebzpečnějšího. Ale to už asi patří jinam. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

Rodí se zrůdy? Nebo je vytváříme?….. Již po 7 minutách mě napadají slova jako TRAPÁCI, CHUDÁCI, VYKRADAČI!! Co to má proboha znamenat? Zrůdná historka o člověku, který ve tmě sní o otevřených ranách a krvavé lázni má tak provařený příběh a nesmyslný vnitřní boj osoby obhájce je zajímavej jako spoďáry starýho …. no to je jedno. Několik abstraktních obrazů jako z Kytice - proč né. V namodralém filtru Kňažko vypadá jako Hanibal Lecter. To už ,,koušu“ hůř. Snaha udělat zajímavou postavu P.Kultena se míjí i přes morbidnost jeho činů účinkem. Pochvalu zaslouží téma (konečně žádný mezilidský vztahy!) a kamera – jsem vděčný za tu trochu zajímavých záběrů a vizuálních nápadů. Ale jinak? Od 50 minuty čekám na konec. Ó Dio Ó Dio. (Zlatý filmy o vztazích! :-) ) Trapný myšlenky, nesmyslná moudra a snaha svoji velkolepost vytroubit celému světu. Jde o to přežít setkání s P.Kultenem. A vyprávět o tom. Já tak činím, ale bylo to o fous!!!! PŘÍBĚH ** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()

Galerie (19)

Zajímavosti (12)

  • Většina záběrů vznikala v hostivařských ateliérech, několik dní ale štáb natáčel třeba i v historickém makedonském městě Bitola. [Zdroj: Premiere] (zdeny99)
  • Podle režisérových slov jde o snímek, jaký v Česku dlouho nevznikl, film v nové české kinematografii opravdu přelomový,´ a přirovnává ho k filmům jako Spalovač mrtvol či Ucho. (hippyman)
  • Peter Kürten (Milan Kňažko) bol popravený sťatím gilotínou. Trest bol vykonaný vo väznici Klingelputz v Kolíne nad Rýnom dňa 2.7.1931 ráno o 6. hodine. (Piri)

Související novinky

Reklama

Reklama