VOD (1)
Obsahy(1)
Zdá se, že Roger Brown má všechno, co si člověk může přát. Je nejúspěšnějším lovcem hlav (vyhledávačem talentů) v Norsku, za manželku má překrásnou galeristku a vlastní úchvatný dům. Zároveň si ale žije nad poměry a potají krade umělecká díla. Na slavnostním otevření galerie mu žena představí muže jménem Clas Greve. Nejen že je Greve ideálním kandidátem na pozici, o kterou Roger usiluje, je i majitelem Rubensova Lovu na kance, jednoho z nejžádanějších obrazů v historii moderního umění. Roger vycítí příležitost stát se finančně nezávislým a začne plánovat svou vůbec největší krádež. Brzy ovšem narazí na problém a tentokrát to nejsou peníze, které by ho mohly poslat ke dnu... (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (1 000)
Filmová adaptace slavné norské literární krimi s tak překombinovaným a neuvěřitelným koncem, že ji to skoro sráží do kolen...jinak má ale film všechny klady severské kinematografie, tedy slušnou atmosféru, napětí, tu jejich tolik typickou surovost a také syrovost, hodně černý humor... Velmi nosný je přerod zpočátku spíše nesympatického a slizkého hlavního hrdiny v ryze divácky vděčnou postavu bojující o přežití...když se ale z čistého boje o přežití stane óda na génia spřádajícího geniální zločinecký plán, vyklube se z toho trochu scenáristické fiasko, ten konec je vážně přitažený za vlasy, stáří mrtvoly a renomé policistů, ach jo...a happyend...slavnost překombinovanosti...ale to byl problém už na úrovni literární předlohy...inu, Jo Nesbø... ()
Potkat toho norského Napoleona při nočním traktorovém venčení Zdeněk Srstka, infarkt by ho neminul.. Režisér Morten Tyldum ukázal, jak se buduje reputace a díky jeho černohumornému "Fargo" kousku zase cítím na lících tu příjemnou krutost severního větru. Takový David Fincher začíná nejspíše litovat, že nepřišel na svět v nějaké skandinávské porodnici - možná by se pak dostával k scénářům "na tělo" z první ruky.. ()
Norové neslaví Velikonoce jako Češi a Slováci pomlázkou a ani jako Anglosasové hledaním velikonočních vajíček, ale čtením detektivek. Na tomto filmu je to poznát. Atmosféra a společnost v kině Světozor se trochu promítla do hodnocení. Navíc Roger Brown je velký 168 cm a já jsem 169 cm, což je pro mne taky sympatické, nicméně poslední dovětek věnuji tomu, že bych někdy jiné lovce hlav v kině uvital, aby někteři dlouháni byli o hlavu kratší. I když chápu, na projekci čsfd, kde je plné kino nejde moc místa vybírat a že za svoji vyšku nikdo nemůže. ()
PRAVIDLO ČÍSLO 5: DŘÍVE NEBO POZDĚJI SE STANE JEDNA ZE DVOU MOŽNOSTÍ - ZÍSKÁŠ TAKOVÉ CENNÉ UMĚLECKÉ DÍLO, ŽE SE UŽ DO KONCE ŽIVOTA NEMUSÍŠ STARAT O PENÍZE ... NEBO TĚ CHYTÍ....... /// Kdo znás nepotřebuje prachy. Kopu prachů... A tak Roger hraje. Hraje naplno, protože jedině tak se dá vyhrát! Jeho největší hra za chvíli začne... Taková variace na záchranu svý prdele před našláplým magorem. Profesionálně napsaná, dobře natočená, zahraná a omotaná solidním dějem. Takový – od všeho trošku, svižnej děj a hlavně dost napětí. Bez zbytečnejch keců, jednoduše, bez nějakýho vymejšlení Roger koná a já furt přemejšlím, jestli je to přednost nebo slabina. Přehnaný? No a. Je to dost dobrá zábava! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stejnojmennou knihu, kterou napsal Jo Nesbo číst nebudu. 2.) Zjistím, jak má vypadat policajt, aby fungoval jako airbag. 3.) Na americkej remake čekat nebudu. 4.) Thx za titule ,,roky101“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ *** ()
Evropská Coenovka se myslím povedla, místy jsem teda dost čučel co vše osud dokázal narafičit do cesty Rogeru Brownovi. První půlhodinka je pouze seznamovací a pak již začíná festival absurdních scén. Roger schovaný v latrýně, Roger kličkuje s traktorem po silnici s napíchlou argentinskou dogu. Luxusní záležitost. Doporučuju! PS: Podobný film natočit v dnešním Hollywoodu nelze!!! Důvod: Postavy pijí, kouří, píchají, holí si rozbitou hlavu, zabíjí psy, topí se v hovnech. ()
Galerie (59)
Zajímavosti (15)
- Roger (Aksel Hennie) má ve své pracovně knihu s názvem „Koudelka“. Jedná se o soubor fotografií v knižní podobě českého fotografa Josefa Koudelky. (vyfuk)
- V knižnej predlohe jazdí Clas Greve (Nikolaj Coster-Waldau) autom značky Lexus. Vo filme to režisér otočil a Lexusom jazdí Roger Brown (Aksel Hennie). Konkrétne Lexusom LS 600h. (Fericious)
- Film byl distribuován do padesáti zemí, což byl pro norský film rekord. (akisha)
Reklama