Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Poté, co byli Lořini (Saskia Rosendhalová) nacističtí rodiče (Hans-Jochen Wagner a Ursina Lardiová) uvězněni americkými a sovětskými vojsky a ona byla ponechána svému osudu, přebírá dívka zodpovědnost za své čtyři mladší sourozence a vede je z Bavorska přes zničenou zemi na sever do bezpečí babiččina domu vzdáleného asi 900 km. Na své pouti děti musejí překonávat mnohé těžkosti, které s sebou přinášejí nelehké poválečné podmínky. Lore začíná chápat realitu – hrůzu Hitlerovy války i důsledky jednání svých nacistických rodičů, kteří znali a schvalovali zvěrstva holocaustu. Jak se ze dnů stávají týdny, potkají sourozenci záhadného a fascinujícího Thomase (Kai Malina), vyčerpaného židovského uprchlíka, o jehož minulosti nikdo nic neví. Thomas se skupinkou putuje přes lesy a pole a postupně si díky vytrvalé houževnatosti a znepokojující dobrotivosti přece jen získá jejich důvěru. Má však Lore Thomasovi důvěřovat? A pokud nebude, co se stane s jejími sourozenci? Přežijí? Lore nás žádá, abychom znovu zauvažovali nad podstatou lásky, viny a odpuštění ve válkami zjizveném světě. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (188)

zette 

všechny recenze uživatele

Pro me trochu zklamani. Namet, ackoliv nicim originalni me zajimal a byl jsem na samotny film dost zvedavy. Lore je hezky, az poeticky natocena zalezitost. Z hercu vyrazneji dokaze zaujmout jen Saskia Rosendahl. Co vsak filmu nejvice vytykam jsou postavy, ktere pres nelehky osud, jsou zcela bez emoci a nerozhaze je ani smrt sourozence. Stejne tak setkani s babickou mi prislo mimo. Pointa take nevyrazna a jen potvrdi prumernost celeho snimku. ()

poz3n 

všechny recenze uživatele

Film plný neustálého přeostřování, zaostřování a švenkování. Na každém pak je, zda-li to na něj zapůsobí umělecky nebo spíš rušivě. Já jsem především od začátku patřil do druhé kategorie, až s blížícím se koncem jsem našel v některých záběrech trochu poezie namísto zbytečných pokusů o zaostřené a rozostřené rostliny, které se samotným příběhem měly pramálo společného. Tím nechci kritizovat tento způsob točení. Osobně ho za umělecký považuji, jen záleží na tom, zda se mi k filmu hodí nebo nehodí. Příběh snímku je sice zajímavý, ale hlavní postava Lore mi byla po celou dobu hodně nesympatická a občasné podivné chování postav, které se vymykalo logice, také nepřidalo na příjemném zážitku. Lore je rozhodně odvážný pokus zpracovat často zpracovávané téma netradičně a umělecky. Záleží pak už na každém, jak na něj zapůsobí. 6/10 ()

Reklama

hellstruck 

všechny recenze uživatele

Krásný příběh o dívce, která musela předčasně dospět kvůli hříchům svých rodičů a postarat se o mladší sourozence. Je to celkem moderně pojato, snímek vyniká především vizuálem a detaily, ale i příběhově má co říct a to dokonce (téměř) beze slov. Myslím, že (po)válečných filmů není nikdy dost. Síla tohoto spočívá hlavně v tom, že je dějově brán z jiné perspektivy, než většina takových filmů. Navíc se nikdo nemusí bát přehnaného moralizování a slziček, protože tady se na pilu vůbec netlačilo. V některých chvílích je to ale obrovská škoda, celou dobu jsem totiž čekala na moment, který mě uzemní - a ten se nekonal. Škoda, protože do stoprocentního dojmu tedy něco málo schází. Ale i tak je to výjimečný film se skvělými dětskými herci a ještě lepší hlavní hrdinkou.P.S: Jestli jste tématem holocaustu přesyceni, nikdo vás nenutí na ty filmy koukat ;) ()

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

Pocitovka, která s vámi zůstane i následující dny. Takhle přesně bezeslovně zachytit stavy mysli/emocionální stavy, to se jen tak nevidí. Právě v téhle pocitovosti jsou australští tvůrci výjimeční (Snowtown). Škoda, že kinematografie protinožců pluje hodně pod radarem. Cate Shortland, David Michod a Justin Kurzel jsou pro mě tři zásadní současní vlajkoví režiséři - nemluvě o tom jak letos dobývá Hollywood kameraman Greig Fraser svojí skvělou prací. Na jejich další filmy se budu hodně těšit.. ()

Flakotaso 

všechny recenze uživatele

Ten film se hrozně o něco snaží, tak moc, až je to protivné. A přitom to vůbec nefunguje ani jedné rovině. Hlavní hrdinka je nesympatická a k rádoby stylové (ale opět nefunkční) kameře se dá také říct pouze stanovisko z první věty. Požadovaný účinek nemá ani Richterova hudba, která se vždycky na pár vteřin s velkou pompou objeví, ale záhy stejně tak rychle zmizí, aniž by bylo jasné, proč se objevila a proč zmizela. Nemluvě o různých morálně nepřijatelných událostech, například když jeden z hrdinů zezadu kamenem zabije neškodného týpka...a navíc se souhlasem hrdinky. Nepočítá se tady ani s žádnou psychologií, jež by určovala příčinnost jednotlivých událostí, všechno je neskutečně vykonstruované a nerealistické. Vrchol bezradnosti je pak samotný závěr, který je tak tezovitý, jak to jen jde a veškerá předchozí stominutová snaha o jakože "nový pohled" jde s tímto momentem do všech pekel. Už po prvních deseti minutách film pomalu ztrácel mou pozornost, což se mi v kině nestává často a jenom to dokumentuje naprostou bezradnost celého konceptu, který se snaží o jakousi komplexní výpověď, která je potom v konečném důsledku naprosto nefunkční a neuvěřitelně umělá. Pochvala snad jenom za ten pokus, podívat se na válku trochu jinýma očima, za krásný záběr chlapce před modrýma kachličkama a za Nelu Trebs, hrající mnohem lépe než opěvovaná Saskia Rosendahl. ()

Galerie (57)

Zajímavosti (4)

  • Knižnou predlohou k filmu bola novela "The Dark Room" z roku 2001 od britskej spisovateľky Rachel Seiffert. Tento názov je taktiež aj alternatívnym názvom filmu. (MikaelSVK)
  • Natáčení probíhalo v německých lokacích Baden-Württemberg, Görlitz, Hesse a Hamburk. (Terva)
  • Představitelce čtrnáctileté Lore Saskii Rosendahl bylo během natáčení již devatenáct let. (Terva)

Související novinky

Black Widow se hýbe kupředu

Black Widow se hýbe kupředu

21.06.2018

Zdá se, že Marvel konečně vyslechne přání fanoušků, kteří roky prosili o samostatný film o Black Widow s tváří Scarlett Johansson (Ztraceno v překladu, Don Jon), a snímek přece jen vznikne.… (více)

Reklama

Reklama