Reklama

Reklama

Recenze (1)

WernerDMZ 

všechny recenze uživatele

Příběh bez příběhu. Tradičně. The Direct Action Story. V bezpečí (secure) před čím? Secured? Průkaz totožnosti ztracený a nalezený. Paranoia. Revolution Books. Paranoia. Výběr z bankomatu. Paranoia. Pohled do kamery? Stop. Bezejmenná restaurace s drátěným sklem naproti Starbucksu. Paranoia? Lidé skrytí za stromy. Paranoia. Muži v kapucích. Paranoia. (atd. atd.) "phil, you actually prefer to sleep on the street .. you like to .. you like being out there (…) talking about freedom .. isn't it cold .. isn't it?" .. "where are the boots – i lost them – you lost them? .. where'd you get the boots? – you gave them to me!" (…)"i prefer to be on the street." (…) "i don't really understand why." Skrytá za regálem v knihovně (paranoia) – sociologie a politická teorie. Gitlin: The Whole World Is Watching. Race Traitor (New Abolitionists). Foucault ("…there is a whole security system against the violence of the insane and the explosion of their fury…"). Graham & Dodd: Security Analysis. Média, lingvistika. Spousta obličejů – ne, nezajímají mě něčí nohy (ale!), tělo, cokoliv, nulový odstup. Neustále se opakující záběry z dalekohledu, odstřelovač. Výbuch. Ticho. Opera. Hlasy a šum z vysílaček. Záběry (autentické!) (znetvořených) (lidských) mrtvol. "There's guys from Vietnam who still haven't dealt with it." Paranoia. "I paint now to keep myself sane." – "I hope you don't feel what I feel, but now you know what I see." Michael Disend a zástup bezejmenných (a kdo je M.D.? kdo dneska čte Stomping the Goyim?) – ale kam se na ně (na všechny) hrabe celý Hollywood! Studenti a bezdomovci; Teddy Weiler jako Phil (9@Night), tentokrát nebásnící (jak je ten výraz z 19. století pro člověka, který vykolejuje vlaky?); jeho přítel (na žvt a na smrt, viz Stroke) – zde cizinec, neznámý – Edwin Johnson jako spící Rodney alias Johnny (9@Night). "Music for Egon Schiele – We Are Always Well Thank You – What's Yr Take on Cassavetes." Nilssonův nejlepší film, pro tuto chvíli. Je třeba jich vidět víc … co bych teď říkal na Signal 7? A 9@Night? To je ze stejné doby! Ano, dívám se na to (na Nilssonovy filmy) jinak než dřív, třeba je Security ten nejhorší (co tohle sakra znamená?). Kdysi jsem viděl pár takových těch směšných filmů o útocích na WTC, hraných i dokumentárních, jaký to má smysl pořád dokola omílat? Z veškerých "uměleckých" reakcí jsem dávno za jedinou smysluplnou považoval (album) 5 Tracks od Johna Calea ("We do not send cash in the mail / I read about you in the papers / With your mothers maiden name // We don't send liquid, blood or diagnostics / Hair follicles and DNA / We are, we are, we are / We are all Chums of Dumpty"). (Taky byl při tom, no a co) Teď k nim přibyl film Security od Roba Nilssona. (Ne, nezajímají mě příběhy.) ()

Zajímavosti (2)

  • Film reaguje na události po teroristických útocích z 11. září 2001. Jeho celosvětová premiéra proběhla u příležitosti jejich čtvrtého výročí, dne 11. září 2005, v Berkeley (Kalifornie). (WernerDMZ)
  • Tento osmdesátiminutový film byl sestříhán z 25 hodin materiálu, který Rob Nilsson natočil již v roce 2002, tři roky před premiérou, při workshopu se studenty Kalifornské univerzity v Berkeley. (WernerDMZ)

Reklama

Reklama