Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pokud je každých pět týdnů zabito jedno dítě, je třeba něco udělat. Osm maorských režisérek se pokouší s tímto faktem vypořádat prostřednictvím svého filmu, jímž poodhalují zanedbávání a zneužívání dětí. V centru jejich snímku je mrtvý chlapec Waru, který zemřel rukama blízkého člověka. Kolem chlapcova pohřbu se rozvíjí osm příběhů a ty dohromady překvapivě tvoří homogenní celek. Každá z kapitol filmu ukazuje účinek chlapcovy smrti na rodinu i maorskou komunitu a ptá se, jaké sociální okolnosti stojí za touto tragédií. A ještě jedna filmová neobvyklost – jednotlivé příběhy byly natočeny v jediném desetiminutovém záběru, v reálném čase a během jednoho natáčecího dne. (Aussie & Kiwi Film Fest)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (1)

Matty 

všechny recenze uživatele

Osm krátkých desetiminutových příběhů osmi maorských žen. Každý z nich natáčela jiná režisérka v jeden den a na jeden záběr. Všechny jsou propojené do vyprávění inspirovaného statistikami o vysoké úmrtnosti maorských dětí. Film se konkrétně zaměřuje, jak smrt, potažmo pohřeb jednoho osmiletého chlapce (jménem Waru) zasáhly do života komunity. Dohromady se nám dostává vrstevnaté mozaiky, zohledňující pohled „zevnitř“ i „zvenčí“ a postihující sociokulturní pozadí chlapcovy tragické smrti i života Maorů. Celý film je natočen pouze za využití přirozeného svícení, což příběhům dodává na syrovosti a bezprostřednosti. Zásluhou sjednocené vizuální stránky jednotlivých segmentů působí výsledek poměrně homogenně, jakkoli mají jednotlivé segmenty odlišnou dynamiku. Zvolený formát dodává vesměs realistickému, byť chvílemi zbytečně vyhrocenému dramatu na naléhavosti a usnadňuje náš průnik do světa postav, které ovšem kvůli krátkému času nemůžeme poznat a pochopit důkladněji. Ne všichni herci navíc zvládají své náročné role, jak vychází najevo zejména během četných emocionálně vyhrocených momentů. Odvaha otevřeně vypovědět o bolestivém tématu tak vzbuzuje více obdivu než nedotažené zpracování. 65% ()

Galerie (10)

Reklama

Reklama