Režie:
Tod BrowningKamera:
Merritt B. GerstadHrají:
Wallace Ford, Leila Hyams, Olga Baclanova, Roscoe Ates, Harry Earles, Daisy Earles, Schlitze, Daisy Hilton, Violet Hilton, Josephine Joseph, Johnny Eck (více)Obsahy(1)
Legendárna šokáreň Toda Browninga (DRACULA, 1931), ktorá nás polodokumentaristickým spôsobom zavádza do dejiska v zákulisí cirkusu a predstavuje nám skupinku liliputánov a fyzicky handicapovaných ľudí, stavaných do konfliktov s nenávistným a falošným "zdravým" osadenstvom cirkusu. Najkontroverznejšie filmové dielo svojej doby. (POMO)
(více)Videa (1)
Recenze (234)
Zrůdy vs zrůdy. Je úžasný jak v roce 32 někdo natočí film s tak nadčasovym smyslem. Jako horor bych to moc neviděl, ale to možná v dnešní době. V době vzniku to muselo bejt něco neuvěřitelnýho. Z těch tzv. zrůd vycházelo něco mrazivě děsivýho a zárověn něco láskyplnýho. Skvělá atmosféra, škoda že neni ta původní delší verze. ()
Film překypující bizarnostmi všeho druhu, černým humorem na účet postižených i docela slušnou výzvou k zamyšlení. Více než samotné kvality filmu vás však nejvíc zaujmou pohledy na všechny ty postavičky, jejichž těla i mysl jsou od těch našich trochu, čí více (někdy, pravda, o dost více:-) odlišná. Konec byl ale parádně stylově hororově natočený a dooost napínavý...pohled na přibližující se zrůdy, kroutící se jako velcí červi byl odporně cool! Doporučuji filmovým fajnšmekrům ;-) ()
Ľudia mali odjakživa tendenciu ukazovať fyzicky znetvorených ľudí na rôznych atrakciách či v cirkuse. Aj tento film rozpráva o skupine cirkusantov, kde žijú a pracujú "freaks". Našťastie má väčšie ambície ako len ukazovať a desiť. V hodinovom filme Toda Browninga venoval väčšiu časť príbehu vykresľovaním charakterov postáv. Aj telom znetvorení ľudia majú svoje CITY. Prežívajú strach, úzkosť, výsmech, poníženie, ale aj radosť a lásku. ()
We accept you, one of us! Gooble Gobble! Banální melodrama se šťastným koncem a morálním ponaučením ční nad ostatními melodramaty své doby obsazením skutečných „zrůd“, čili lidí, kterým příroda něco ubrala, ba naopak nadělila navíc. Ti režisérovi neslouží jenom jako zdroj děsu (to především v poslední a výtečné hororové třetině), ale rovněž jako živé důkazy o nesmyslnosti slučování lidské duše a zevnějšku. Na obyčejných každodenních úkonech nám Tod Browning názorně předvádí, že ta zvláštní stvoření mají stejné touhy, přání a sny jako normální lidé. Zde paradoxně lidé až na čestné výjimky mravně zkažení, což bylo v třicátých letech 20. století, zvlášť pro puritánskou americkou společnost, nadmíru pobuřující. Možná právě neustále zkracování z původních 90 minut do přijatelnější podoby způsobilo občasnou zbrklost a zkratkovitost (mít finální msta o pár minut více, ještě se klepu hrůzou). Vůbec by mi nevadilo strávit v (alespoň zpočátku) přátelském společenství těch… těch lidí, to je to správné slovo, ještě pár desítek minut. 75% Zajímavé komentáře: POMO, dzej dzej, 5150 ()
Velice zajímavý a netriviální horůrek se silným morálním poselstvím. Film má nálepku "Zrůdy", ale kdo je vlastně zrůda? Člověk se znetvořeným, či nevyvinutým tělem, ovšem s velkým srdcem, nebo krásný člověk se špinavou duší? Film oplývá zdařilými výkony neherců a závěrečnou, zhruba desetiminutovou hororovou scénou v dešti. Škoda pouze krátké stopáže (původně byl film delší, ale kvůli neustálému zkracování se ustálil na hodině) a příliš dlouhého začátku na úkor hororového vyústění. Ale v každém případě snímek, který stojí za pozornost. 70%. ()
Galerie (69)
Zajímavosti (38)
- Filmu vdechla nový život 60. léta, kdy jej znovu objevila filmová avantgardní scéna. V roce 1962 byl na festivalu v Benátkách zařazen do přehlídky hororových filmů a filmovými puristy i vědci chválen a opěvován jako „citlivý a soucitný“ v intelektuálních filmových magazínech Evropy. (Zetwenka)
- Ač byli na plátně Hans a Frieda milenci, herci se ve svých projevech lásky mírnili, neboť ve skutečnosti byli sourozenci. (Kulmon)
- Olga Roderick - vousatá dáma později film odsoudila a litovala, že v něm hrála. (Kulmon)
Reklama