Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Legendárna šokáreň Toda Browninga (DRACULA, 1931), ktorá nás polodokumentaristickým spôsobom zavádza do dejiska v zákulisí cirkusu a predstavuje nám skupinku liliputánov a fyzicky handicapovaných ľudí, stavaných do konfliktov s nenávistným a falošným "zdravým" osadenstvom cirkusu. Najkontroverznejšie filmové dielo svojej doby. (POMO)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (234)

poz3n 

všechny recenze uživatele

Zrůdy vs zrůdy. Je úžasný jak v roce 32 někdo natočí film s tak nadčasovym smyslem. Jako horor bych to moc neviděl, ale to možná v dnešní době. V době vzniku to muselo bejt něco neuvěřitelnýho. Z těch tzv. zrůd vycházelo něco mrazivě děsivýho a zárověn něco láskyplnýho. Skvělá atmosféra, škoda že neni ta původní delší verze. ()

salahadin 

všechny recenze uživatele

Film překypující bizarnostmi všeho druhu, černým humorem na účet postižených i docela slušnou výzvou k zamyšlení. Více než samotné kvality filmu vás však nejvíc zaujmou pohledy na všechny ty postavičky, jejichž těla i mysl jsou od těch našich trochu, čí více (někdy, pravda, o dost více:-) odlišná. Konec byl ale parádně stylově hororově natočený a dooost napínavý...pohled na přibližující se zrůdy, kroutící se jako velcí červi byl odporně cool! Doporučuji filmovým fajnšmekrům ;-) ()

Reklama

Flego 

všechny recenze uživatele

Ľudia mali odjakživa tendenciu ukazovať fyzicky znetvorených ľudí na rôznych atrakciách či v cirkuse. Aj tento film rozpráva o skupine cirkusantov, kde žijú a pracujú "freaks". Našťastie má väčšie ambície ako len ukazovať a desiť. V hodinovom filme Toda Browninga venoval väčšiu časť príbehu vykresľovaním charakterov postáv. Aj telom znetvorení ľudia majú svoje CITY. Prežívajú strach, úzkosť, výsmech, poníženie, ale aj radosť a lásku. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

We accept you, one of us! Gooble Gobble! Banální melodrama se šťastným koncem a morálním ponaučením ční nad ostatními melodramaty své doby obsazením skutečných „zrůd“, čili lidí, kterým příroda něco ubrala, ba naopak nadělila navíc. Ti režisérovi neslouží jenom jako zdroj děsu (to především v poslední a výtečné hororové třetině), ale rovněž jako živé důkazy o nesmyslnosti slučování lidské duše a zevnějšku. Na obyčejných každodenních úkonech nám Tod Browning názorně předvádí, že ta zvláštní stvoření mají stejné touhy, přání a sny jako normální lidé. Zde paradoxně lidé až na čestné výjimky mravně zkažení, což bylo v třicátých letech 20. století, zvlášť pro puritánskou americkou společnost, nadmíru pobuřující. Možná právě neustále zkracování z původních 90 minut do přijatelnější podoby způsobilo občasnou zbrklost a zkratkovitost (mít finální msta o pár minut více, ještě se klepu hrůzou). Vůbec by mi nevadilo strávit v (alespoň zpočátku) přátelském společenství těch… těch lidí, to je to správné slovo, ještě pár desítek minut. 75% Zajímavé komentáře: POMO, dzej dzej, 5150 ()

sud 

všechny recenze uživatele

Velice zajímavý a netriviální horůrek se silným morálním poselstvím. Film má nálepku "Zrůdy", ale kdo je vlastně zrůda? Člověk se znetvořeným, či nevyvinutým tělem, ovšem s velkým srdcem, nebo krásný člověk se špinavou duší? Film oplývá zdařilými výkony neherců a závěrečnou, zhruba desetiminutovou hororovou scénou v dešti. Škoda pouze krátké stopáže (původně byl film delší, ale kvůli neustálému zkracování se ustálil na hodině) a příliš dlouhého začátku na úkor hororového vyústění. Ale v každém případě snímek, který stojí za pozornost. 70%. ()

Galerie (69)

Zajímavosti (38)

  • Filmu vdechla nový život 60. léta, kdy jej znovu objevila filmová avantgardní scéna. V roce 1962 byl na festivalu v Benátkách zařazen do přehlídky hororových filmů a filmovými puristy i vědci chválen a opěvován jako „citlivý a soucitný“ v intelektuálních filmových magazínech  Evropy. (Zetwenka)
  • Ač byli na plátně Hans a Frieda milenci, herci se ve svých projevech lásky mírnili, neboť ve skutečnosti byli sourozenci. (Kulmon)
  • Olga Roderick - vousatá dáma později film odsoudila a litovala, že v něm hrála. (Kulmon)

Související novinky

Jste Otrlý divák?

Jste Otrlý divák?

16.02.2006

Když nepočítáme sledování odpoledních telenovel, je jediný způsob, jako to zjistit: sebrat se a jít do pražského kina Aero na některé - a nebo rovnou na všechny - snímky uváděné v rámci přehlídky… (více)

Reklama

Reklama