Ve svých začátcích platila streamovací služba Netflix za seriálový ráj. Nové projekty se schvalovaly rychlostí světla a společnost prakticky žádný ze svých programů nerušila předčasně. V průběhu poslední dekády se tohle však změnilo a dnes není problém zaříznout fanoušky zbožňovaný projekt po první řadě čistě proto, že sledovanost nebyla za první měsíc na takové úrovni, jak by si kravaťáci z Netflixu představovali. I proto je dnes vlastně streamovací gigant obecně vnímán jako ten, který své projekty ruší nejrychleji a nejčastěji. Podle nové analýzy společností Variety Intelligence Platform (VIP+) a Luminate tomu je ale ve skutečnosti maličko jinak.
Následující data vychází ze sledování chování amerických streamovací služeb a televizních stanic za uplynulé tři roky. Konkrétně se braly v potaz všechny zrušené skriptované i neskriptované pořady/seriály od roku 2020 do srpna 2023. Výsledkem pak je, že celková míra rušení seriálů streamovacími službami je 12,2 %, kdežto u tradičních televizních stanic to činí 26,6 % a u kabelovek jako HBO 7,2 %. Zajímavější to je ale u konkrétních společností.
Zde totiž vyšlo najevo, že Netflix je v žebříčku nejčastěji rušících streamerů až pátý – konkrétní míru má 10,2 %. Je tak prakticky na úrovni Peacocku a jeho 10 %. Čtyři další služby se pak umístily nad Netflixem, a to poměrně výrazným rozdílem. Nejčastěji totiž seriály ruší HBO Max (26,9 %), za ním je Disney+ (21,1 %), následuje Paramount+ (16,9) a na čtvrtém místě Hulu s 15,2 %. Naopak vůbec nejlíp si stojí Apple se svými bezednými kapsami a 4,9% mírou rušení. Další technologický gigant Amazon má 9 %. Zde se možná mírně podepisuje fakt, že obě tyto společnosti vydělávají své peníze primárně jinde.
A proč to u Netflixu vlastně vypadá tak drasticky? Streamovací služba s eNkem v logu má jednoduše obří kvanta obsahu, není tak s podivem, že o zrušených seriálech v jejím případě slyšíme obecně častěji. Jenže jakmile se to začne brát proporčně, je na tom zkrátka Netflix ještě velmi dobře v porovnání s konkurencí.
Nejčtenější novinky
Nový filmový Pán prstenů dorazí i se starými známými
Tak je to tu. O nových filmech ze Středozemě se mluví už zhruba rok od té doby, co Warneři koupili práva na známé a oblíbené příběhy a postavy. Teď se však CEO studia David Zaslav rozhovořil o tom,… (více)
Kaskadér propadl, přesto má napsané pokračování
Kinaři teď nemají zrovna nejlepší časy. Blíží se totiž letní sezóna, která tradičně bývá nařachaná těmi největšími blockbustery a do pokladniček kin často nasype cenné zlatky. Jenže se zdá, že ta… (více)
Nejnovější novinky
Filmoví velikáni v Cannes budí rozpaky
Vyjma hokejových komentátorů jsou v těchto dnech nejzaměstnanějšími pracovníky v celé Evropě nejspíš ti šťastlivci, kteří v Cannes drží stopky a měří, jak dlouho po skončení filmu trvají které ovace… (více)
Svět knihy Praha přivítá hosty ze 40 zemí
Mezinárodní knižní veletrh a literární festival Svět knihy Praha 2024 nechá prostřednictvím 801 účinkujících nahlédnout do současné literatury 40 zemí a regionů, čímž o třetinu překonává předchozí… (více)
Cillian Murphy se vrací k zombíkům
Kolem málokterého projektu je v posledních měsících takové haló jako okolo další Boyleovy apokalyptické vize. O pokračování filmů 28 dní poté a 28 týdnů poté, v nichž Británii zachvátil virus, který… (více)