Recenze (24)
Pravdivé lži (1994)
Nádherný film, kde Arnie ukázal, že je opravdu formát, který si dovede udělat srandu sám ze sebe a všech filmů, které natočil předtím. Klobou doků. Jinak dobrá akce, dobrá komedie, všeho tak akorát.
Vetřelec (1979)
Tento film je prostě etalon, zakladatel celého subžánru a dodnes nepřekonán. Dnes je divák značně okoralý, ale co Vetřelec musel s diváky dělat v roce uvedení, si neumím dost dobře představit. Dokonalý horor, dokonalá science-fiction.
Vetřelci (1986)
Film jsem poprvé viděl jako kluk ještě za totáče, na videu s nekvalitním rychlodabingem a nesmazatelně se mi zapsal do paměti - už jen tím, že jsem po něm několik nocí nespal. Dodnes je asi mým úplně nejoblíbenějším sci-fi, jaké kdy bylo natočeno, film, který dodnes dějem, akcí ani triky nezastaral ani o minutu. Znám jej scénu po scéně nazpaměť a stejně se můžu dívat znovu a znovu. Kdyby to šlo, dávám 6*.
Vetřelec ³ (1992)
Vetřelec do třetice, opět úplně jiný, nově pojatý a opět skvělý. Od prvního klasického sci-fi tajemna přes čistokrevný akčňák k tísnivé, depresivní trojce odehrávající se na místě bez naděje, s postavami, které nemají šanci. Dokonalý film, který jsem viděl mnohokrát a můžu znovu a znovu, protože takové se už dnes téměř netočí.
Tajemství hradu v Karpatech (1981)
Ačkoliv jiný film stejných autorů (Limonádový Joe) přímo miluju, Hrad v Karpatech mne neoslovil. Nedokázal jsem ani dodívat.
Temný rytíř (2008)
Po zhlédnutí filmu mám rozporuplný dojem. Ne že by byl špatný, ale vzhledem k tomu, že znám a mám rád starší filmová zpracování Tima Burtona, která jsou mnohem víc "komiksová", mi Temný rytíř svým realistickým a nestylizovaným podáním prostě nějak nesedl.
Jára Cimrman ležící, spící (1983)
Ne, nemusím. Pár vtipných hlášek, nic víc - asi je to tím, že cimrmanovský humor nemám rád.
Věc (1982)
Špička žánru. Ten film jsem poprvé viděl kdysi dávno, ještě za hlubokého "totáče" a některé scény, cizí děsivý zvuk netvorů a tísnivá hudba mne pronásledovaly dlouho. Dlouho jsem hledal odvahu vidět film znovu, a i když jsem jej zhlédl už opravdu mnohokrát, stále je stejně atmosférický, tísnivý, napínavý. Obzvláště doporučuji večerní hodiny, zimní měsíce, venku sníh, -10 stupnů a horskou chatu na samotě. Věci nelze nic vytknout, tuhle laťku jen tak něco nepřekoná.
Věc: Počátek (2011)
Těžko hodnotit. Pokud by neexistovala původní Věc, bylo by hodnocení nepochybně vyšší. Takhle, když člověk zná skvělý originál, nelze dát více než 3*. Prostě ten film není špatný, ale nemá tu správnou atmosféru - když dopředu vím, co se stane a proti čemu postavy stojí. Triky jsou možná dokonalejší, ale zdaleka nepůsobí tak děsivě, syrově, stejně tak zvuk - v původním filmu byly zvukoky tak děsivé a hudební podkres tak tísnivý, že mne pronásledovaly i ve snech. Na originál to prostě nemá. Neurazí, nenadchne.
Slavnosti sněženek (1983)
Vcera jsem tomuto filmu slibil,ze mu dam sanci a dodivam se do konce. At delam co delam, nemuzu v nem najit ani dej, ani myslenku, natoz pointu. Ty 2-3 vtipne hlasky na dobry film nestaci. Do konce jsem vydrzel koukat jen se znacnym sebezaprenim a moc nechapu, v cem ma byt tento film tak skvely. 20%.