Bývalý detektiv se ujme vyšetřování záhadné vraždy, ke které došlo na americké vojenské základně. Pomáhat mu přitom bude mladý kadet z West Pointu jménem Edgar Allan Poe. (Netflix)

Recenze (320)

Stanislaus

Bledé modré oko mělo dost velký potenciál se stát atmosférickou dobovou kriminální podívanou, v níž hraje zásadní roli postava E. A. Poea. Po zhlédnutí filmu musím ale konstatovat, že onen viditelný potenciál zůstal trestuhodně nevyužit. Snímek trpí především dlouhou stopáží a pomalým tempem - takto vystavěný příběh by se určitě vešel do sta minut a byl by více působivý a stísněný. Ani z audiovizuálního hlediska na mě film nefungoval tak, jak jsem očekával. Chválím však poslední třetinu filmu, v níž dojde ke dvěma zvratům: První je kupodivu předvídatelný, druhý je ale vcelku překvapivý - akorát mohl přijít o 20-30 minut dříve. Postava Poea byla fajn, ale v závěru už jí bylo až příliš. Lepší tři hvězdičky! ()

Marigold

Velké modré... věděl bych co. Bale je letargický, Melling hraje Poea jak po obrně a nepomůže mu, že se věrně shoduje s mistrovou ikonickou podobiznou. Scott Cooper napsal sice květnatou, ale zoufale rozvezlou fúzi seriózního dramatu a corny hororové storky o vraždách, která navíc pod jeho toporným režijním vedením občas vyznívá jako inscenace vysokoškolského dramaťáku. Rádoby zádumčivé mudrování o údělu básníka a polopatické reference k Poeově tvorbě taky zrovna parádu nedělají. Měl jsem na to hodně náladu a po chvíli jsem za to proklínal a tloukl zobákem o okno svý nevermore. ()

L_O_U_S

Ano, Harry Melling jako by skutečnému Edgaru Allanu Poeovi z bleděmodrého oka vypadl, jenže tím asi končí výčet zajímavých věcí ohledně tohoto filmu. Nebylo to špatné, to zas ne, ale už roky čekám na další adaptaci či film o svém oblíbeném americkém autorovi, který by mě zvedl z gauče. Tím posledním byla detektivka Havran s Johnem Cusackem před nějakými deseti lety. (1 404.) ()

Algernons

Příjemné krimi, kterému nadržuji skrze zasazení, jak v historické éře, ve které mě baví krimi, tak v zimě se skvělou atmosférou. K tomu tu máme skvělé herce v hlavních rolích. No a ikdyž výprava, kostýmy a zachycení éry je perfektní, tak tomu chybělo silnější tajemno, atmosféra i hutnější zápletka. Neurazí to, člověk si to užije, ale asi vzpomínat na to nebude a to díky standardní režii a scénáři. Oboje je solidní, ale nijak to nevybočuje a nijak to člověka neuhrane, nenadchne, nepohltí a ani emocionálně nestrhne. Přičemž se držíme neustále v jednotvárné náladě. Vyvrcholení potěší a překvapí. Pokud má někdo chuť na podobnou žánrovku, ať si to z radostí pustí, ale zázraky ať nečeká, potom bude možná i mile překvapen. ()

Shakers

Mám rád tento typ filmu s tohto obdobia a celkom som sa po ukážkach aj tešil na tento prípad, no nakoniec ostala iba divná pachuť po dopozeraní filmu. Atmosféra filmu sa vydarila, bavil ma príbeh aj postava Christiana Balea, no nebavil Harry Melling ako Edgar Allan Poe. Taktiež mi aj tempo filmu prišlo nevyvážené a miestami sa film dosť vlečie. Čo je však veľké plus je záver filmu, ktorý sa vydaril a doslova vytiahol tromf až na poslednú chvíľu. 65% - 3* ()

• Netflix predkúpil práva na film za približne 55 miliónov USD. (Arsenal83)
  • Hoci sa film odohráva v USA a postavy sú americké, väčšinu obsadenia tvoria Briti. (Arsenal83)