Režie:
Jan de BontKamera:
Jack N. GreenHudba:
Mark MancinaHrají:
Helen Hunt, Bill Paxton, Cary Elwes, Jami Gertz, Philip Seymour Hoffman, Lois Smith, Todd Field, Joey Slotnick, Jeremy Davies, Zach Grenier, Gregory Sporleder (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Dům se láme na kousky. Bučící kráva se ve víru zvedá do vzduchu. Traktory padají jako déšť. Těžký benzínový tanker se stává letadlovou bombou. Rozsáhlá ničivá přírodní síla devastuje vše a blíží se rychlostí 300 mil za hodinu. Tornádo udeřilo. Začíná vířící dobrodružství plné vzrušujícího napětí a skvělých speciálních efektů s Helen Huntovou a Billem Paxtonem v roli vědců stíhaných nejničivější silou přírody. Tito lovci bouří doufají, že pomocí elektronických senzorů získají dost informací na vytvořené lepšího varovného systému. Aby to dokázali, musí vražednému tornádu vstoupit do cesty. Honička začíná. (Universal)
(více)Videa (1)
Recenze (329)
Já viděl divoké koně, letěli soumrakem, vzduch těžký byl a divně voněl tornádem. Letěli, letěli, bez uzdy a sedla krajinou řek a hor, sper to čert, jaký twister je to zvedá za obzor. Snad vesmír nad vesmírem, snad lístek na věčnost, Dorothy ještě neumírej, sil máme dost. V nozdrách sládne zápach klisen na břehu jezera, nebo je to Helen Hunt nemytá od včera. Stébla trávy sklaní hlavu, staví se do šiku, král počasí přijíždí na popravu vyskumníků. Chtěl bych jak Bill Paxton běžet, běžet, nemyslet na návrat, s konkurencí vyrazit dveře, to bych rád. ()
Všetky filmy režírované de Bontom, sú pre mňa veľmi podpriemerné, i keď debut - Nebezpečná rýchlosť, je vskutku nadpriemerná, a ani tentokrát si lepší kameraman, ako režisér, neodpustil odkazy na filmy Stanleyho Kubricka, ako sú „2001 : Vesmírna Odysea, prezentovaná v kultovom, akčnom filme, kde sa premietala v jednom z kín, tentokrát som si všimol aj legendárne OSVIETENIE, premietané vo večernom, letnom kine, kde čoskoro plátno zmetie nevyspytateľné tornádo, tak som ani nemohol dopozerať film vo filme ! Poprípade prístroj, ktorý chce spapať TWISTER, sa volá podľa postavy z bravúrneho muzikálu - The Wizard of Oz, čiže toto sú obľúbené filmy Jana de Bonta” ? Ešte sa vrátim k citovanému : To mi až tak nevadí, pretože film sám o sebe, je veľmi hlúpy, s príšernými hereckými výkonmi, ale celkom dobrou vizuálnou stránkou, t. j. vizuálne efekty a zvuk, inak trochu sa čudujem, že to zarobilo také veľké peniaze, lebo by mi to skôr pasovalo odvysielať v niektorej z komerčných televízii, ako na velikánskom plátne, zrejme ľudia obľubujú katastrofické filmy, alebo som trebárs na vlastnej koži zakúsil, aký je to pocit pre úplne obyčajných Američanov, ktorí musia znášať takéto divoké, prírodné živly, bohužiaľ bolo mi to zdokumentované prostredníctvom, nie príliš dobrého filmového diela, kde si jeho režisér naivne myslel, že dokáže znovu a opätovne nadviazať na predchádzajúci snímok, a ani spolupráca veľkého SPIELBERGA, ma nedokáže obalamutiť, aby som bol trochu viac zhovievavejší ! Najviac oceňujem lietajúce KRAVY a TRAKTORY, inak ruky preč ! Sympatická „huntka” nedokáže sama utiahnuť celý film, a pritom ju doslova žeriem ! ()
Ve svém žánru do dneška nepřekonatelný kousek. Tornáda mě vždy fascinovali. Problémem filmů o nich však zpravidla bývá, že na to aby jste tenhle živel patřičně zpracovali potřebujete prachy na pořádný efekty. Proto nikdy žádnej z těch levných televizních filmů nemá a neměl nárok na toto mistrovský dílo. Jan De Bont pro mě osobně stvořil svým způsobem kult a nehodlám teď řešit jak je ten film hloupej postavy plochý a že se tam kromě tý velkolepý destrukce víceméně nic neděje. To je úplně fuk, protože tohle není o hereckých výkonech, tady nehrají herci tady je jediný herec a tím je tornádo. Pro mě je tohle osobně klasika který se zatím žádný z konkurentů nedokázal ani přiblížit. Osobně jsem zvědavý jak dopadne letošní projekt V oku tornáda který mě teda hodně zaujal a hned se pro mě stal jedním z nejočekávanějších projektů tohoto roku. Každopádně jak už jsem napsal tohle je moje srdcovka a top film v žánru a tudíž hodnocení je zcela jasný.100% ()
Jak toho Jan De Bont moc nenatočil, tak mu při usednutí na režisérskou stoličku nelze upřít až nezdravá hyperaktivita. I kočírování velkolepých digitálních orgií chce pevnou režijní ruku - Rolland Emmerich by mohl vyprávět. De Bont se ve smršti jím servírovaných tornád přímo vyžívá a zároveň jimi maskuje, na styčném bodu nula, uvíznutý příběh z pera Michaela Crichtona. Hromady šablonovitých scén a charakterů, které jsou vytáhnuty z nejrozmatinějších zákoutí Crichtonovi fantazie pak, možná ano, možná ne-úmyslně strhavájí výsledek De Bontovi práce níž. Jako příklad si může divák vzít vybavení konkurenčních partií lovců tornád. Joe s Billem se vozí v rozpadajících se kraksnách, zatímco konkureční partie se řítí po silnicích i polních cestách v moderních džípech černé barvy a členové posádky se nosí v šedém stejnokroji. Charaktery postav (velmi lehce) načrtnuté hned na začátku se do konce filmu nezmění. Jejich chování je předvídatelné podobně jako v Nebezpečné rychlosti , ale tam to nevrzalo tolik jako zde, což je možná dáno tím, že zde se vyskytuje mnohem více postav než v De Bontově prvotině. Pořádný katastrofický film potřebuje pořádnou hudbu. O katastrofičnosti filmu (co se velkoleposti týče) lze úspěšně pochybovat, ale o nabušenosti soundtracku Marka Mancini už rozhodně ne. Nad přehráváním Billa Paxtona a pokusu o hraní Helen Hunt, lze bez jakýchkoliv obav mávnout rukou, protože o herce zde nejde. Jde o to si to užít, jenomže sledovat dvě hodiny černé trychtýře, jak likvidují všechno co je sebelíp přidělané, vyžaduje od diváka taky trošku trpělivosti. Vystříhat rádoby příběhovou vatu, která si říká řešení manželské krize , tak nad pátou hvězdičkou nezáváhám ani na chvilku. ()
Podívaná, založená vpodstatě jen na geniálních tricích. Děj není nijak překvapivý (aspoň ne pro mne), navíc by se v něm určitě našly i nějaké nelogické prvky, ale koneckonců to asi v každém filmu. Ale na straně "pozitiv a sociálních jistot" stojí svižná režie, dobrá práce s kamerou, sympatická Helen Hunt a právě již zmíněné triky. Některé z nich jsou skoro až černě humorné (scénka v kůlně se spoustou ostrých kovových předmětů nebo ta s poletujícími krávami), ve většině případů ale jde o ryze "akční" triky a právě díky nim měl film poměrně slušný úspěch u diváků nejen v Americe. ()
Galerie (103)
Zajímavosti (48)
- Původní podtitulek filmu mělo být „It sucks“, ale producenti jej nakonec změnili, protože by tato fráze nahazovala na smeč kritikům. (kriplozoik)
- Bill Paxton uviedol, že sa s producentom Spielbergom stretol až rok a pol po natočení filmu. Spielberg ho údajne pozdravil slovami vďaky za to, že mu zarobil veľa peňazí. (Real Tom Hardy)
- Snímek byl natočen za 95 dnů. (SidneyP)
Reklama