Série(3) / Epizody(18)

V antikvariátu grobiánského Irčana Bernarda Blacka a jeho přítelkyně Fran zvané Kocovina, vám nejen nic neprodají, ale ještě vám vynadají, případně i namlátí. (oficiální text distributora)

Recenze (1 064)

DJ Obelix

Dost dlouho jsem tenhle seriál odkládal, ač mi ho známí doporučovali horem dolem. No a nakonec jsem byl lehce zklamán. Některé díly byly totiž hodně slabé a to jsem u tak skvěle hodnoceného seriálu nečekal. Moje osobní kultovka z tohoto dílka nebude, ale je pravda, že náladu mi to spravilo výborně. Díl, ve kterém se vytvářela dětská knížka byl nadpozemský :-DDD ()

ad-k

Velká Británie byla vždycky plodná na humorné a kvalitní seriály, sitcomy a pořady. Odjakživa. Black Books v podstatě pokračuje v tradici; není to žádná oslnivá televizní bomba zastiňující slavnější předchůdce (na což si tu ani nikdo nehraje), ale vkusný anglický humor s velmi sympatickými hlavními protagonisty a rozverně hravými problémy. Oddech s příjemně malým výskytem trapnosti. 70% ()

Jara.Cimrman.jr

"Všechno je vzhůru nohama. Nemůžu tady nic najít. Zrovna teď jím míchaná vejce z boty pomocí hřebenu." Kdybych neměl rád lidi a odmítal bych pracovat, tak bych si určitě pořídil frekventovaný knihkupectví. Permanentně ožralej Bernard Black evidentně uvažoval stejně, takže jsme si trochu podobní. Nebo spíš ne. Já jsem spíš zabržděnej skunk Manny, kterej by se občas postavil proti pokynům majitele a zákeřně by prodal knihu neznámýmu zákazníkovi. To bych mohl být já. Ale určitě nejsem Fran, protože vlastním špatný pohlaví, nejsem afektovaně zmatenej a nekupuju si auto pokaždý, když si potřebuju zlepšit náladu. Tímto všem oznamuju, že počet pomatenců v obchodě je roven třem a kdo se chce bavit, ten může vstoupit. Ovšem na vlastní nebezpečí, protože tenhle humor není vhodnej pro každýho. ()

Hellboy

Tenhle seriál je naprosto výtečnej a všem ho jedině doporučuji! Okamžitě po zhlédnutí prvního dílu jsem samozřejmě dostal chuť otevřít si krámek s knihama, začít šíleně kouřit a chlastat víno a pak otamtaď vyhánět zákazníky koštětem:) Pravda ale je, že úroveň dílů kolísá a Fran tam být vůbec nemusela.. ()

Satan

Naprostá kanonáda slov a skřeků Dylana Morana a každý díl je napěchovaný k prasknutí parádními gagy, scénkami a grimasami. Británie je v komediích prostě nepřekonatelná. Martin Freeman či Simon Pegg jako třešničky na vysmátém dortu. Manny a Fran jako pořádně sladká šlehačka, která oslazuje jednotlivé díly neskutečným způsobem. Nemůžu nevypíchnout geniálně dokonalý (povšimněte si tohoto spojení - má vážně význam) třetí díl první řady s neskutečně odzbrojující pointou. Tenhle ujetý kousek mám doopravdy rád a to by v tom byla kniha, aby se to nelíbilo i vám. P.S.: Mnohem slavnější IT Crowd zaostává...1. série = 100% | 2. série = 90% | 3. série = 90% ()

Zajímavosti (18)

• Pilotní díl měl Dylan Moran (Bernard) napsaný již v roce 1998. Fran (Tamsin Greig) se původně jmenovala Valerie. Mannyho (Bill Bailey) příjmení bylo Zimmerman. Měl být Žid a měl mít deprese. Seriál původně neměl být až tak vtipný. Později Moran požádal o pomoc Grahama Linehana, který seriál přepsal do současné podoby. (DivX)